Nieuwe TV, Philips OLED 805/855 of 935

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Apex13
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-05-2024
Hey all!

Het met een nieuw geluidssysteem in de bestelling wordt het ook tijd om een nieuwe tv te kiezen. De voorkeur viel al vrij snel op OLED van LG. Mooi beeld en goede zwartwaarden als ik goed geinformeerd ben. Na een beetje zoeken kwam ik erachter dat de Philips 805/855 en de 935 het OLED paneel gebruiken van LG maar dan ook voorzien van 3-sided ambilight en de 935 van 4-sided ambilight.

Voor zover ik gezien heb zijn er 2 nadelen bij deze tv's:

- Het ontbreken van HDMI 2.1
Gaat dit mij parten spelen? Ik ben geen console gamer, die zal er ook niet komen vanwege het gamen op een PC. Er komt een losse receiver, een Ziggo mediabox next en zeer waarschijnlijk een NUC of mini pc. Geen van deze apparaten gaat waarschijnlijk 4K120 fps uitsturen dus lijkt het mij dat ik voorlopig de HDMI 2.1 niet zal missen.

Hoge aanschafprijs
Met een respectievelijke €1994 (805), €1769 (855) en €2249 (935) vind ik de prijs aan de hoge kant voor wat ik er voor terug krijg. Alle 3 de modellen vallen nu onder de €300 cashback actie maar zelfs dan zijn ze prijzen vrij hoog in vergelijking met andere

Mijn vragen:

Met de voorkeur voor ambilight, androidTV en OLED, zit ik in de goeie richting?

Wat is verstandig, wachten op de nieuwe modellen, kijken hoe de prijs hiervan uitvalt en hiervoor gaan of hopen dat de prijs van de 2020 modellen dan verder daalt dan de 300 euro van de cashback actie en hiervoor kiezen?

Groetjes!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FlasH_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 17:03
Hoi!

Heb je ondertussen al een keuze gemaakt? If so, ik ben benieuwd welke het is geworden.

Zelf zit ik te wachten op een 48 inch OLED met ambi-light. Volgens mij is nu de 806/12 van Philips uitgekomen. Ik kan alleen nog geen reviews vinden. Hoop dat Tweakers ze binnenkort gaat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FlasH_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 17:03
Kon het niet laten, eentje besteld bij bcc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 12:57
Als je echt je zinnen hebt gezet op ambilight is er denk ik geen andere partij dan Philips. Met de prijzen die je noemt vind ik het wel een behoorlijke premium voor wat sfeerverlichting. Ik zou het er zelf niet voor over hebben, maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze. Ik zou bijvoorbeeld zelf HDMI 2.1 voor 4k120 wel belangrijk vinden i.v.m. gaming.

Qua prijs zie ik dat je naar de 65" kijkt. Voor dezelfde prijs als de 935 krijg je het topmodel van LG, de G1 (pricewatch prijzen). Je zou dus kunnen kijken hoe de 935 het doet ten opzichte van de G1 en of je features die je mist op de 935 voor jou belangrijk zijn. De C1 van LG is alleen bijna hetzelfde paneel en krijg je voor €400 minder.