Beste Tweakers,
In ons huis hangt een ~21 jaar oude WTW unit die we graag willen vervangen, hoofdzakelijk vanwege het lawaai dat ie maakt. Het is een Brink Renovent HR-400-R-B en het gaat om een vrijstaand huis van 160m2 uit 2001 met een HR-combiketel uit 2016. We koken ook nog op gas. Er ligt in totaal 6kWp aan zonnepanelen op het dak.
Bij een deskundige partij hebben we een offerte opgevraagd. Zij komen met de volgende opties:
Maar het zette mij wel aan het denken.
In ons huis hangt een ~21 jaar oude WTW unit die we graag willen vervangen, hoofdzakelijk vanwege het lawaai dat ie maakt. Het is een Brink Renovent HR-400-R-B en het gaat om een vrijstaand huis van 160m2 uit 2001 met een HR-combiketel uit 2016. We koken ook nog op gas. Er ligt in totaal 6kWp aan zonnepanelen op het dak.
Bij een deskundige partij hebben we een offerte opgevraagd. Zij komen met de volgende opties:
- Zehnder Comfoair E 300, €1650 incl. btw&installatie
- Brink Flair 300, €1780 incl. btw&installatie
- Itho Daalderop HRU 350, prijs onbekend
Maar het zette mij wel aan het denken.
- Wat vinden jullie van de prijzen en modellen in die offerte?
- Zijn er wat jullie betreft nieuwere/betere/slimmere WTW-units of andere oplossingen beschikbaar om die oude WTW mee te vervangen?
- M'n vriendin zou de nieuwe WTW ook graag als airco laten werken, ik vraag me af of dat wel rendabel is?
- Ergens jeukt het om de nieuwe WTW zelf te installeren, onderschat ik dat?