Ziggo mediabox XL na wijziging Abo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:00
Mijn vraag
Na het wijzigen van het Ziggo Abo (vaste telefoon vervalt)
Enkele dagen later start ik de mediabox op en is er een update (oke) Blauw scherm... uur later is er nog weinig veranderd dan het zelfde beeld.
Mediabox gereset... weinig veranderd.

Bellen vragen, standaard Ziggo verhaal ja maar heeft u, of en.... Ja hebben alles al 100x gereset
Als antwoord van de medewerker ik zie het al u heeft een oude modem.
Oude modem? alles heeft tot voor de wijziging prima gewerkt.
U krijgt een nieuwe modem toegestuurd.
+- Week geleden post bezorgd doos van ziggo, en wat zit er in een oude mediabox XL waar de harddisk uit gesloopt is. en een firm upgrade, 4K met aantal apps betaalde, apps.
Even aan gesloten op de Panasonic viera.. 42" alles doorlopen.
Het beeld ziet er niet uit, afgezien van wat deze XL wel niet verstookt, staat naast de versterker in het meubel is het ondanks voldoende ventilatie best wel heet daar zo ook de zijkant van de versterker (die is uit)
De zwart/grijs waarde in het beeld is werkelijk bijna zwart. heb het hele configuratie menu diverse keer door lopen, aan beeld instellingen maar helaas.

Wat is nu mijn vraag hier op het forum.
Heb uiteraard even geduckt op deze mediabox XL en vindt vooral dat dit een oude mediabox XL is zonder HD en een upgrade, en klein kacheltje. 30> Watt ?? .
Bellen met ziggo...
Ik heb ook geen 4K tv en die hoef ik ook niet ook deze oude XL wil ik ook niet.
Helaas kan volgens ziggo de vorige kleine mediabox niet meer geactiveerd worden.
Wie heeft hier ervaring mee, en of is uiteindelijk ook maar opgestapt naar ISP XYZ
Zit nu op 70/10 verbinding en wil ik graag zo houden.
Daarnaast voel ik dat Ziggo hier erg gedwongen aan het pushen is.

Beste antwoord (via rens-br op 14-06-2021 11:51)

• Jeroen hofman
Abo loopt al 3 jaar en heeft helemaal niets te maken met wat je hier aanhaalt.
En de oude vorige kleine mediabox is niet stuk, weet ook niet waar je dat vandaan haalt??
Kort samen gevat, gisteren nogmaals gebeld en alles wordt terug gedraaid naar de vorige situatie met de vorige mediabox.!
Mag een slotje op dit topic

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Verplaatsing naar IH

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij gaan de Mediabox XL er waarschijnlijk ook uit gooien. We gebruiken hem nauwelijks en het is inderdaad een beste stroomvreter. 99% van de tijd kijken we via de Chromecast. We denken er zelfs aan om Ziggo TV er maar helemaal uit te doen. Je kunt alles gewoon kijken via de NPO of Kijk app bijvoorbeeld. En anders kun je het altijd nog vanaf een PC casten.

Gevoelsmatig is tegenwoordig een TV abonnement toch wel een beetje ouderwets. Het voegt zo weinig toe met alle alternatieve distributiekanalen van 2021. Alle leuke extra's zijn er vanwege "rechten" uitgesloopt. Kortom, je betaalt je scheel voor een groeiend stapeltje hindernissen. Heb het zelfs al meegemaakt dat ik bepaalde content van de Ziggo app niet eens mag casten naar de Chromecast. Dan moet ik dus om mijn TV abonnement heen gaan werken om toch te kunnen casten. Da's de wereld op zijn kop. Ik heb liever iets dat werkt in plaats van tegenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:13

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ziggo heeft in een aantal gebieden geen concurrentie en dus moet je het hebben van de 'goodwill' van de Ziggo support.

Echter, omdat het zo'n groot bedrijf is hebben ze een uitgebreide supportdesk, waarvan 'laag 1' een stel studenten is.

---

Anyways, bij TriNed hebben we 1000/1000 glasvezel welke veel goedkoper is dan Ziggo.

Een van de vezels is voor LiveTV, maar wordt in een modem omgezet naar coax.

Vervolgens kunnen we alle standaard kanalen bekijken zonder smartcard in de TV. Letterlijk unencrypted en hebben dus niet zo'n kastje nodig.

We kunnen zo veel TV's met splitter aansluiten als dat we nodig hebben. Of zelfs met een eigen ontvanger kastje.

Daarnaast hebben we gratis LiveTV app met cast-functie.

Dus.

(Alleen als je Ziggo sport wil, betaal je wel ~15€/maand en heb je ook een smartcard nodig om die te bekijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Bedankt voor de replay,
Maar het blijft toch wel vreemd hoe dit is gegaan, en in mijn optiek gewoon niet meer dan smerig en opgedrongen ( dit na het wijzigen van abo(vaste telefoon) en nu met een oude XL zit. Hoe durven ze dit te pushen aan een klant.
De mederwerker was dan ook niet van de eerste lijn, of student, een ouwe opa met een gladde babbel.
Maar wat ik mis op mijn reactie hier, ik wil die vorige mediabox weer werkend.
Dus kan ik als eis stellen. het is immers ouwe zooi en verder nutteloos met die betaalde apps.
En zo heeft Ziggo nog meer trucjes, zoals vorig jaar, we gaan de snelheid verhogen, zonder te melden dat het abo ook een paar euro meer kost.
Maand geleden hebben ze dat weer gedaan en naar 70/10 dus verwacht eerdaags dat dit abo ook weer een paar euro meer kost.

Kort samengevat kan ik eisen dat Ziggo de oude mediabox die hier gebruik was weer werkend moet. heb al rond gekeken heb weinig keuze of het koperdraadje DSL
woon overigens in Ede (gelderland) en heel wat jaren klant bij Ziezo en Co
Wat kan ik nog doen, richting Ziezo en Co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
overgens lees ik .....
https://www.ziggo.nl/internet/internet-online-tv

Beste provider volgens Tweakers
Met Internet & Online TV van Ziggo zit je goed, want je kiest niet alleen voor snel internet, maar ook voor erg betrouwbaar internet. Ziggo is namelijk al 10 jaar op rij door Tweakers uitgeroepen tot de Beste Internetprovider van Nederland. Daar zijn we best trots op.

Lijkt mij dat als Ziggo dit soort grappen door puhsed zeker niet de beste provider is. Klanten worden (sorry maar klanten worden genaaid )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Om te beginnen adviseer ik je je toon iets te matigen. Het is nog helemaal niet zeker dat dit met opzet is gebeurd. Misschien heeft de medewerker per abuis een verkeerd pakket gekozen immers vroeger waren alle pakketten in TV Start zonder een Mediabox XL. Als je rustig uitlegt wat er is gebeurd dan is men best bereid om samen tot een oplossing te komen. Is er überhaupt een medewerker aan bod gekomen of heb je een order geplaatst via de website? Want dan heb je zelf niet opgelet.

Verder kan je je altijd beroepen op de wet koop op afstand en kan je binnen 14 dagen de oude situatie herstellen. Hiervoor zal je wel even contact moeten opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:49
Jeroen hofman schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:04:
Bedankt voor de replay,
Maar het blijft toch wel vreemd hoe dit is gegaan, en in mijn optiek gewoon niet meer dan smerig en opgedrongen ( dit na het wijzigen van abo(vaste telefoon) en nu met een oude XL zit. Hoe durven ze dit te pushen aan een klant.
De mederwerker was dan ook niet van de eerste lijn, of student, een ouwe opa met een gladde babbel.
Maar wat ik mis op mijn reactie hier, ik wil die vorige mediabox weer werkend.
Dus kan ik als eis stellen. het is immers ouwe zooi en verder nutteloos met die betaalde apps.
En zo heeft Ziggo nog meer trucjes, zoals vorig jaar, we gaan de snelheid verhogen, zonder te melden dat het abo ook een paar euro meer kost.
Maand geleden hebben ze dat weer gedaan en naar 70/10 dus verwacht eerdaags dat dit abo ook weer een paar euro meer kost.

Kort samengevat kan ik eisen dat Ziggo de oude mediabox die hier gebruik was weer werkend moet. heb al rond gekeken heb weinig keuze of het koperdraadje DSL
woon overigens in Ede (gelderland) en heel wat jaren klant bij Ziezo en Co
Wat kan ik nog doen, richting Ziezo en Co
Ziggo kan inderdaad beter communiceren dat ben ik met je eens maar die mediatox XL met de nieuwe firmware is een prima device voor tv kijken en opnemen. En je hoeft hem niet op de 30watt mode te zetten he! Dat is een keuze en als het je niet bevalt ga je lekker naar de Koper lijn of neem je starlink. (Als het er is)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Denk dat je de plank hier misslaat, misschien werkt dit voor jou.maar een kachel hebben we al
De eco stand heeft alleen te maken met het opstarten.
Verder hoef ik geen apps als netflix en dergelijke, daarnaast zijn de zwart/grijs waardes rampzalig, misschien heb je daar overheen gelezen, ook wat er vooraf is gegaan, en wat er daarna is gebeurt.
We hebben geen 4K tv, en hoef ook geen 4K tv.
Vanmiddag met Zie&Zo gebeld en uiteindelijk wordt de fout wel erkend ook wat betreft het kacheltje. en de zwart/grijs waarde en idd een oude upgrade XL (stoeptegel)
De boel wordt hersteld naar de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jeroen hofman schreef op zondag 13 juni 2021 @ 00:16:
Bellen met ziggo...
Ik heb ook geen 4K tv en die hoef ik ook niet ook deze oude XL wil ik ook niet.
Helaas kan volgens ziggo de vorige kleine mediabox niet meer geactiveerd worden.
Het is heel simpel; jij betaald hen voor een dienst, laat hen het maar oplossen, een (zo te lezen) gebruikte Mediabox hoef je volgens mij ook niet te accepteren. De enige die dit kan oplossen, is Ziggo zelf. En als ze niet meebewegen, kun je altijd nog zeggen dat je overweegt om op te zeggen als ze het niet snel oplossen.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Vanmiddag nog eens gebeld en niet met de 1elijn studenten
De fout wordt inderdaad nu wel erkend, al wordt er wel weer omheen gedraaid.
ook dat dit idd een oude mediabox is, en het beeld problemen kan geven in zwart/grijs waardes, ook dat deze heet wordt.
De boel wordt hersteld naar de oude situatie en mediabox.
Abo loopt al +- 3 jaar dus heb niets aan order of wijziging, op de vaste telefoonlijn na (die is in het abo vervallen) Thats all. En daar ging het mis.
Wat ik wel heb begrepen is dat alle nieuwe klanten, met een start Abo ook zo een XL stoeptegel krijgen.
Nu nog even afwachten wat de verhoging 70/10 in het abo gaat kosten. dit hebben ze vorig jaar ook zo geflikt.
Ziggo doet eerst en later mag je gaan debatteren.
Jay-B schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:45:
Om te beginnen adviseer ik je je toon iets te matigen. Het is nog helemaal niet zeker dat dit met opzet is gebeurd. Misschien heeft de medewerker per abuis een verkeerd pakket gekozen immers vroeger waren alle pakketten in TV Start zonder een Mediabox XL. Als je rustig uitlegt wat er is gebeurd dan is men best bereid om samen tot een oplossing te komen. Is er überhaupt een medewerker aan bod gekomen of heb je een order geplaatst via de website? Want dan heb je zelf niet opgelet.

Verder kan je je altijd beroepen op de wet koop op afstand en kan je binnen 14 dagen de oude situatie herstellen. Hiervoor zal je wel even contact moeten opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jeroen hofman schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:26:
overgens lees ik .....
https://www.ziggo.nl/internet/internet-online-tv

Beste provider volgens Tweakers
Met Internet & Online TV van Ziggo zit je goed, want je kiest niet alleen voor snel internet, maar ook voor erg betrouwbaar internet. Ziggo is namelijk al 10 jaar op rij door Tweakers uitgeroepen tot de Beste Internetprovider van Nederland. Daar zijn we best trots op.

Lijkt mij dat als Ziggo dit soort grappen door puhsed zeker niet de beste provider is. Klanten worden (sorry maar klanten worden genaaid )
Je weet dat dit vandaan komt bij de jaarlijkse populariteitswedstrijd "Tweakers Awards"? :) Een prijs als "beste" winnen bekt nu eenmaal beter. ;) Dat maakt niet dat ze daadwerkelijk de beste zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Vandaag nog eens gebeld, met Zie&Zo en niet met de 1e lijn studenten.
De hele situatie wordt terug gebracht naar de oude situatie.
Fout wordt erkend, zoals ook dat het een oude mediabox is met een upgrade,heet wordt, de zwart/grijswaardes enz...

Dus nu even afwachten wat er gebeurd.
CH4OS schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:32:
[...]
Het is heel simpel; jij betaald hen voor een dienst, laat hen het maar oplossen, een (zo te lezen) gebruikte Mediabox hoef je volgens mij ook niet te accepteren. De enige die dit kan oplossen, is Ziggo zelf. En als ze niet meebewegen, kun je altijd nog zeggen dat je overweegt om op te zeggen als ze het niet snel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
IDD Tweakers Awards _/-\o_
CH4OS schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:43:
[...]
Je weet dat dit vandaan komt bij de jaarlijkse populariteitswedstrijd "Tweakers Awards"? :) Een prijs als "beste" winnen bekt nu eenmaal beter. ;) Dat maakt niet dat ze daadwerkelijk de beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
Je probleem is dat je oude decoder stuk is en je een nieuwe krijgt die niet naar je zin is. Maar Ziggo levert op dit moment alleen die mediabox xl en de Next bij de duurdere abonnementen.
De mediabox xl is geen 4k decoder, dat doet alleen de Next.
Je kunt ook overwegen om via ziggo de mediabox xl om te ruilen voor een ci+ module, dan kijk je direct via je tv zonder kastje.

Wat staat er in de bevestigingsmail toen je je abonnement aanpaste?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Abo loopt al 3 jaar en heeft helemaal niets te maken met wat je hier aanhaalt.
En de oude vorige kleine mediabox is niet stuk, weet ook niet waar je dat vandaan haalt??
Kort samen gevat, gisteren nogmaals gebeld en alles wordt terug gedraaid naar de vorige situatie met de vorige mediabox.!
Mag een slotje op dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Plus als je , Ziggo sport wil, betaal je wel ~15€/maand voor de CI+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
Jeroen hofman schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:47:
Jeroen hofman schreef op zondag 13 juni 2021 @ 00:16:
Mijn vraag
Na het wijzigen van het Ziggo Abo (vaste telefoon vervalt)
Enkele dagen later start ik de mediabox op en is er een update (oke) Blauw scherm... uur later is er nog weinig veranderd dan het zelfde beeld.
Mediabox gereset... weinig veranderd.

Bellen vragen, standaard Ziggo verhaal ja maar heeft u, of en.... Ja hebben alles al 100x gereset
Als antwoord van de medewerker ik zie het al u heeft een oude modem.
[...]
Jij begint je hele epistel dat je mediabox niet meer opstart en 100x reset, gaat bellen, nieuw modem krijgt etc. etc. Ik lees nergens dat je mediabox het (weer) doet. Want vervolgens haal je allemaal argumenten aan over een mediaboxXL en opgezegde telefonie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
De bestaande media box werd aangezet, en er verscheen een blauw beeld met dat er een update was.
1 uur later er is een update dit kan enige tijd duren, uren later, na een reset, er is een update dit kan enige tijd duren, Dit is gebeurt nadat ik eerder had aangegeven dat in het Abo de vaste telefoon vervalt.
Toen begon het probleem en belande hier de mediabox XL
Pagina: 1