Toon posts:

Advies laptop opleiding grafisch vormgeving

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?

Mijn desktop is aan het einde van zn leven, wil deze graag vervangen voor een laptop. Ik ben met een
studie grafisch vormgeving en multimedia design bezig. Daarbij word het Adobe Creative Cloud pakket gebruikt.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

MS Windows icm met het Adobe Creative Cloud pakket

Wat is je budget?

850-900

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

max 900

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ik wil hem inderdaad meenemen, maar meestal zal er wel een stopcontact in de buurt aanwezig zijn.

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Nee

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

De system requirements op de adobe site , dateren denk ik uit het jaar nul. Lees dat het allemaal
ok draait op mindere laptops, maar dat het meer op de cpu leunt. Als iets moet laden of renderen heb ik er
geen probleem mee als ik eventjes moet wachten.

Ik kwam uit op onderstaande;

https://www.coolblue.nl/p...kbook-15p-20v30038mh.html

Deze heeft een i5, 512GB SSD, 16GB, GTX 1650 MAX Q, W10 Pro ,

en

https://www.coolblue.nl/p...5-14alc05-82hu00d3mh.html

Deze heeft een Ryzen 7, 512 GB, 16GB , Touchscreen

Ik weet dat gebruikt ook goed kan zijn, maar wil graag een nieuwe kopen

Weten jullie nog andere goede opties ? Ik wil geen gaming look met van die rgb leds enz.

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:18
let op dat die eerste een videokaart heeft, de tweede niet. Dat betekent dat de eerste ook een stuk zwaarder is. Wat voor opleiding ga je exact doen? welke eisen stelt de opleiding?
Want voor creative cloud kan je ook nog wel met enkel een r7 weg komen :), en voor al het andere gebruik is een r7 handiger dan een i5 (lichter, sneller, etc).

enige even opletten: die 2e is geen laptop, maar een neptop.
als het gaat om licht zou je ook pricewatch: ASUS ZenBook 13 OLED UM325UA-KG044T kunnen bekijken...

[ Voor 28% gewijzigd door 99ruud99 op 13-06-2021 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-10 09:28
@Verwijderd mij lijkt een scherm met correcte kleurweergave ook erg belangrijk met zo'n studie. Niet zo maar elke laptop voldoet daar aan.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Thinkbook heeft een goed scherm, eventuele calibratie kan ik nog doen (mn zwager heeft daar zon apparaat voor.

@99ruud99 een studie grafisch vormgeving en multimedia design , ze geven niet aan wat je nodig hebt.
, de flex 5 heeft een zwaardere videochip dan de asus

@Cyriel85 ik ben ook nog niet pro bezig , anders moet ik in een andere prijs klasse zoeken, wat ik op dit moment niet kan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nvt

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
99ruud99 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:58:
let op dat die eerste een videokaart heeft, de tweede niet. Dat betekent dat de eerste ook een stuk zwaarder is. Wat voor opleiding ga je exact doen? welke eisen stelt de opleiding?
Want voor creative cloud kan je ook nog wel met enkel een r7 weg komen :), en voor al het andere gebruik is een r7 handiger dan een i5 (lichter, sneller, etc).

enige even opletten: die 2e is geen laptop, maar een neptop.
als het gaat om licht zou je ook pricewatch: ASUS ZenBook 13 OLED UM325UA-KG044T kunnen bekijken...
Wat bedoel je met neptop?

Dit lijkt me ook een goeie optie:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 14ACN6 (82L7006PMH)

Mooi 16:10 scherm met goede kleurweergave. Ryzen 5 met zen 3 cores.
Pagina: 1