SCSI beginnersvraagje

Pagina: 1
Acties:

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34
Ik ben met de pc van mijn moeder bezig, en ze heeft er nu een IDE hd en een SCSI hd inzitten. Ze vind echter dat ze te weinig ruimte heeft. Nu heeft ze een SCSI hd gekregen, maar deze past niet op de kabel van de andere SCSI schijf. De ene (die er al inzit) is 50-pins, de andere 68-pins. Is er een mogelijkheid om die schijf er toch in te krijgen (werkend :)) of zou ze dan een nieuwe SCSI kaart moeten kopen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04 10:00

tricktrac

PPro smp

Het simpelste/goedkoopste is een verloopje hd50-hd68 te kopen. Hiermee kun je dan die hd68 disk op de oude kabel zetten. Je zult dan niet de maximale prestaties uit de disk halen. Hier is zoiets bijvoorbeeld te krijgen.

Een andere oplossing is een andere (bootable?) scsi kaart, met zowel een hd50 als een hd68 aansluiting intern. Je zult dan ook een hd68 kabel nodig hebben. Dit is duurder maar wel sneller. Deze keus zul je zelf moeten maken.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ah mooi dat zocht ik ook nog, krijg binnenkort een atlas II, en ik heb er nog geen fatsoenlijke kaart voor. Ik heb wel al een cheetah 18.2G er in hangen met een zelfde soort connectortje er achter (jaja, ik weet het.. ik kreeg em ipv een barracuda 9.1G omdat die na 2 maanden nog niet geshipped was, en voor dezelfde prijs. redelijke deal toch? 8-))

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.