Toon posts:

[Ziggo] Geen 4k op kanaal 999

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ricardo246
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10:04

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
Probleem:
Ik krijg op kanaal 999 de melding dat ik mijn kabels / TV instelling en mediabox instelling moet controleren.
Ik krijg geen voetbal in 4K op kanaal 999 enkel het 4K logo met deze melding.
Op bovengenoemde na, werken TV, receiver en de mediabox in perfecte harmonie, geen enkel issue.

Hardware:
TV: Sony KD-558509C; deze is geschikt voor 4K en is zo ook ingesteld (klik)

Provider: Ziggo met TV MAX en Internet MAX abbo, en daar hoort de mediabox Next bij, welke bij resolutie instellingen is gezet op automatisch (Ik kan van 1080 tot 576 kiezen, 4K staat er niet bij, dus automatisch).

Receiver: Onkyo TX-NR525, met de laatste firmware geïnstalleerd, volgens de specs, ondersteund deze 4K passthrough (Pagina 6 vd handleiding)

Aansluiting
De Ziggo mediabox Next is via de HDMI out en optical audio aangesloten op de HDMI 4 ingang en optical in vd ONKYO. Ik heb voor de HDMI kabel de meegeleverde kabel bij de Ziggo mediabox next gebruikt (HDMI 2.0a (HDCP 2.2) kabel (2 meter) volgens Ziggo).

Er zijn meerdere devices in de ONKY geplugged, maar dit maakt, mijnsinziens, niet uit.

Vanuit de OKNYO gaat er 1 kabel vanuit de HDMI out, klik voor specs), welke 4K geschikt is, naar de SONY TV. Daar gaat bij HDMI 4 (ARC) naar binnen.
Volgens Sony ondersteunen alle HDMI in poorten HDCP 2.2 standaard
Voor de zekerheid heb ik HDMI 1, 2, 3 en 4 geprobeerd, waarbij ik iedere keer de settings in de TV heb aangepast.

Ik heb uiteraard de handleiding van de:
Onkyo
Sony
Ziggo
doorgenomen, maar ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken.

Vraag:
Wie heeft de top tip om me verder te helpen?
Het lijkt me dat mijn hardware dit zou moeten ondersteunen, vandaar dat ik het hier post, lijkt me een Ziggo probleem?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Beste antwoord (via ricardo246 op 12-06-2021 21:49)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat @Zorian schrijft is niet juist, tenminste niet voor kanaal 999. Dat signaal komt weldegelijk via DVB-C binnen, net als het 4k signaal via kanaal 14 bij F1 uitzendingen. Zoek het maar even op...

@ricardo246 Je receiver lijkt niet HDCP 2.2 complaint te zijn, die zul je sowieso buitenspel moeten zetten wil je UHD via je Next op TV kunnen krijgen. Dus rechtstreeks aan de TV, instellingen goed nalopen, en dan zou 4k/UHD tevoorschijn moeten komen.

Steady as she goes...

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15:39
*knip*.

De wat zei 'X' reacties zijj nogal een dooddoener en zien wr dus liever niet.

[Voor 103% gewijzigd door rens-br op 13-06-2021 02:15]

• TRAXION
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:20
En de kabel tussen mediabox en receiver?

Prik eens voor een grap de hama kabel tussen box en tv.

Heel toevallig vandaag dezelfde grap gehad menu komt prima door maar beeld weigert.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:02
Ik krijg op kanaal 999 de melding dat ik mijn kabels / TV instelling en mediabox instelling moet controleren.
.
Van welk apparaat precies is die melding afkomstig?

Kun je nog de UI van de Next bekijken, en/of die van de Onkyo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
CyberMania schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:49:
Wat zegt de Ziggo helpdesk toen je ze belde of mailde?
Bedankt voor je reply (ondanks het makkelijke antwoord), ik wil eerst even aan mijn kant uitsluiten dat er iets verkeerd zit, daarvoor zitten we op Tweakers toch?
De mediabox zegt duidelijk dat er iets aan mijn kant niet OK zit.
Tevens is het weekend, dus ik bel ze wel Maandag, is niet iets wat vandaag opgelost hoeft te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
TRAXION schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:52:
En de kabel tussen mediabox en receiver?

Prik eens voor een grap de hama kabel tussen box en tv.

Heel toevallig vandaag dezelfde grap gehad menu komt prima door maar beeld weigert.
De kabel tussen de mediabox en receiver is zoals gemeld van Ziggo (Specs in de OP).
Ik heb zojuist de box direct op de TV aangesloten (met de ziggo en de hama kabel). resultaat is hetzelfde, kanaal 999 geeft dezelfde melding dat ik mijn kabel / settings moet checken.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
hcQd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:52:
[...]
.
Van welk apparaat precies is die melding afkomstig?

Kun je nog de UI van de Next bekijken, en/of die van de Onkyo?
Zoals gemeld, ik kijk TV vanaf de meidabox next, deze geeft als ik op kanaal 999 schakel de foutmelding (onderin in beeld).
Ik kan zowel de UI van de Next, als de Onkyo , als de Sony bekijken en instellen, etc.
Naar mijn kunnen, zijn de instellingen in de 3 apparaten correct..

• hcQd
Dan zit het probleem waarschijnlijk aan de RF(coax) kant en kan de Next niet op het juiste kanaal afstemmen.

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:45

Zorian

What the fox?

hcQd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:36:
Dan zit het probleem waarschijnlijk aan de RF(coax) kant en kan de Next niet op het juiste kanaal afstemmen.
Neuh, dat is het niet. 4k gaat niet via de coax maar via internet. TS @ricardo246 geeft aan dat 4k geeneens een optie is in de instellingen van de Next, dus dan is het nogal logisch dat er geen 4k beschikbaar is op kanaal 999. TS moet even proberen de kabel direct in de TV te doen ipv in de receiver. Als er dan 4k in de instellingen opduikt dan mag het probleem ergens in de receiver of de omringende kabels gezocht worden. Ondersteunen bijv alle poorten op die receiver en de tv 4k? Of bijv enkel poort 1/2? Andere kabels proberen?
Het is sowieso aan te bevelen in de instellingen->resolutie te kijken ipv kanaal 999. De automatische detectie faalt soms, dus dan kan het helpen de box vast te zetten op de gewenste resolutie waardoor de melding ook weggaat (zodra 4k in de lijst staat).

[Voor 16% gewijzigd door Zorian op 12-06-2021 19:49]

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15:39
ricardo246 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:30:
[...]

Bedankt voor je reply (ondanks het makkelijke antwoord), ik wil eerst even aan mijn kant uitsluiten dat er iets verkeerd zit, daarvoor zitten we op Tweakers toch?
De mediabox zegt duidelijk dat er iets aan mijn kant niet OK zit.
Tevens is het weekend, dus ik bel ze wel Maandag, is niet iets wat vandaag opgelost hoeft te worden.
De helpdesk is elke dag bereikbaar, ook in het weekend van 08.00-20.00. De reden dat ik het zeg was omdat we geen afhaalhelpdesk hier zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
Zorian schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:47:
Neuh, dat is het niet. 4k gaat niet via de coax maar via internet.
nieuws: Ziggo geeft EK Voetbal in 4k met hdr door via NPO1 met Mediabox Next, en kijk dan even in de tabel bij distributie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat @Zorian schrijft is niet juist, tenminste niet voor kanaal 999. Dat signaal komt weldegelijk via DVB-C binnen, net als het 4k signaal via kanaal 14 bij F1 uitzendingen. Zoek het maar even op...

@ricardo246 Je receiver lijkt niet HDCP 2.2 complaint te zijn, die zul je sowieso buitenspel moeten zetten wil je UHD via je Next op TV kunnen krijgen. Dus rechtstreeks aan de TV, instellingen goed nalopen, en dan zou 4k/UHD tevoorschijn moeten komen.

Steady as she goes...

• Zorian

Zorian

What the fox?

hardware-lover schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:05:

Je receiver lijkt niet HDCP 2.2 complaint te zijn, die zul je sowieso buitenspel moeten zetten wil je UHD via je Next op TV kunnen krijgen. Dus rechtstreeks aan de TV, instellingen goed nalopen, en dan zou 4k/UHD tevoorschijn moeten komen.
Oh hebben ze dat weer veranderd? Toen ik er nog werkte ging 4k uitsluitend via internet.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zorian schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:07:
Oh hebben ze dat weer veranderd? Toen ik er nog werkte ging 4k uitsluitend via internet.
Niet voor de eerste zender die in 4k werd doorgeven, dat is nog steeds een internetstream (Love Nature).

Steady as she goes...

• Zorian

Zorian

What the fox?

hardware-lover schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:12:
[...]

Niet voor de eerste zender die in 4k werd doorgeven, dat is nog steeds een internetstream (Love Nature).
Werk er al sinds oktober niet meer. :) Toendertijd was het aanbod sowieso nog karig op 4k.
Hoe dan ook, I stand corrected wat dat betreft.

[Voor 7% gewijzigd door Zorian op 12-06-2021 20:15]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
CyberMania schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:55:
[...]

De helpdesk is elke dag bereikbaar, ook in het weekend van 08.00-20.00. De reden dat ik het zeg was omdat we geen afhaalhelpdesk hier zijn.
Jij vindt mijn post, gedegen geschreven, een verzoek aan de afhaalhelp desk?
Ik onderbouw toch netjes waarom ik het eerst hier probeer? Ziggo box zegt kabels of instellingen...
Kijk even naar mijn historie hier op Tweakers, voordat je met dit soort comments komt.
Als je niets toe te voegen hebt, hoef je niet te reageren. :X

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
Zorian schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:47:
[...]

Neuh, dat is het niet. 4k gaat niet via de coax maar via internet. TS @ricardo246 geeft aan dat 4k geeneens een optie is in de instellingen van de Next, dus dan is het nogal logisch dat er geen 4k beschikbaar is op kanaal 999. TS moet even proberen de kabel direct in de TV te doen ipv in de receiver. Als er dan 4k in de instellingen opduikt dan mag het probleem ergens in de receiver of de omringende kabels gezocht worden. Ondersteunen bijv alle poorten op die receiver en de tv 4k? Of bijv enkel poort 1/2? Andere kabels proberen?
Het is sowieso aan te bevelen in de instellingen->resolutie te kijken ipv kanaal 999. De automatische detectie faalt soms, dus dan kan het helpen de box vast te zetten op de gewenste resolutie waardoor de melding ook weggaat (zodra 4k in de lijst staat).
TV is direct aangesloten via ethernet (kabel) eveneens is de Mediabox van Ziggo ook rechtstreeks aangesloten via ethernet. Beiden zien het Internet (diagnose van de mediabox, en het feit dat ik Disney via de TV kan kijken, zit niet in de apps op de media box).
De COAX kabel zit rechtsreeks in de MediaBox, niet in de receiver, niet in de TV.

Zoals gemeld is de TV geschikt voor 4K op alle HDMI kanalen, en deze heb ik ook getest.

Ook heb ik reeds geprobeerd de mediabox direct op de TV aan te sluiten met hetzelfde resultaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ricardo246 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:24:
[...]
TV is direct aangesloten via ethernet (kabel) eveneens is de Mediabox van Ziggo ook rechtstreeks aangesloten via ethernet. Beiden zien het Internet (diagnose van de mediabox, en het feit dat ik Disney via de TV kan kijken, zit niet in de apps op de media box).
De COAX kabel zit rechtsreeks in de MediaBox, niet in de receiver, niet in de TV.

Zoals gemeld is de TV geschikt voor 4K op alle HDMI kanalen, en deze heb ik ook getest.

Ook heb ik reeds geprobeerd de mediabox direct op de TV aan te sluiten met hetzelfde resultaat.
Nogmaals, je zult de rechtstreekse NEXT > TV methode toe moeten passen en dan bij voorkeur via HDMI3, dat lijkt namelijk de enige aansluiting te zijn die (e)ARC ondersteund. Daarmee zou je weer audio naar je receiver kunnen brengen (mocht dat wenselijk zijn).

Steady as she goes...

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
hardware-lover schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:26:
[...]

Nogmaals, je zult de rechtstreekse NEXT > TV methode toe moeten passen en dan bij voorkeur via HDMI3, dat lijkt namelijk de enige aansluiting te zijn die (e)ARC ondersteund. Daarmee zou je weer audio naar je receiver kunnen brengen (mocht dat wenselijk zijn).
Ik ga morgen weer testen, aangezien de TV door mijn dames is overgenomen.
Om even compleet te zijn:
Mijn Sony heeft HDMI 4 als ARC poort, niet 3.
Alle 4 de HDMI poorten ondersteunen HDPC 2.2 op mijn Sony TV.

Uit je eerder post (Dank dank) lees ik dat je denkt dat mijn receiver niet de HDCP 2.2 standaard ondersteund.
Dat zou ik een logisch verklaring vinden, want 4K en HDCP 2.2 zijn niet hetzelfde.
In de specs van de ONKYO las ik 4K passthrough op alle HDMI out en in, ergo ik ging ervanuit dat dat betekende dat hij HDCP2.2 support.
Google zegt by de zoekterm Onkyo NX-TR525 en HDCP 2.2 erg weinig.

Heb je een bron voor me waar ik een excuus kan vinden voor een nieuwe receiver? _/-\o_

[Voor 0% gewijzigd door ricardo246 op 12-06-2021 20:43. Reden: DHCP is niet HDCP]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ricardo246 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:34:
[...]
Ik ga morgen weer testen, aangezien de TV door mijn dames is overgenomen.
Om even compleet te zijn:
Mijn Sony heeft HDMI 4 als ARC poort, niet 3.
Alle 4 de HDMI poorten ondersteunen HDPC 2.2 op mijn Sony TV.

Uit je eerder post (Dank dank) lees ik dat je denkt dat mijn receiver niet de DHCP 2.2 standaard ondersteund.
Dat zou ik een logisch verklaring vinden, want 4K en DHCP 2.2 zijn niet hetzelfde.
In de specs van de ONKYO las ik 4K passthrough op alle HDMI out en in, ergo ik ging ervanuit dat dat betekende dat hij DHCP2.2 support.
Google zegt by de zoekterm Onkyo NX-TR525 en DHCP 2.2 erg weinig.

Heb je een bron voor me waar ik een excuus kan vinden voor een nieuwe receiver? _/-\o_
Er valt na een zoekopdracht op diverse plekken te lezen dat hij geen HDCP 2.2 beschikbaar heeft ;)

Gezien de leeftijd van je receiver was het al niet waarschijnlijk dat ie HDCP 2.2 zou hebben, en omdat deze standaard er toen niet (werkelijk) was voor je receiver werd de moeite blijkbaar niet genomen om HDCP 1.4 te vermelden in de specificaties.

V.w.b. de ARC ondersteuning, ik ben een beetje slordig geweest en heb je linkje [klik] misbruikt wat je in je TS hebt gedeeld, via die Sony pagina kwam ik hier terecht: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00227940 maar dat gaat idd helemaal niet over jouw model blijkt nu 8)7

Edit: heb jij de laatste firmware ook op je TV staan? https://www.sony.nl/elect...id-/kd-55x8509c/downloads

[Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 12-06-2021 21:02]

Steady as she goes...

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
hardware-lover schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:52:
[...]

Er valt na een zoekopdracht op diverse plekken te lezen dat hij geen HDCP 2.2 beschikbaar heeft ;)

Gezien de leeftijd van je receiver was het al niet waarschijnlijk dat ie HDCP 2.2 zou hebben, en omdat deze standaard er toen niet (werkelijk) was voor je receiver werd de moeite blijkbaar niet genomen om HDCP 1.4 te vermelden in de specificaties.

V.w.b. de ARC ondersteuning, ik ben een beetje slordig geweest en heb je linkje [klik] misbruikt wat je in je TS hebt gedeeld, via die Sony pagina kwam ik hier terecht: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00227940 maar dat gaat idd helemaal niet over jouw model blijkt nu 8)7

Edit: heb jij de laatste firmware ook op je TV staan? https://www.sony.nl/elect...id-/kd-55x8509c/downloads
TV is up to date, laatste software geïnstalleerd.

Ik kwam de volgende website tegen in mijn zoekopdracht, die bracht me op het verkeerde been:

https://av-receivers.net/onkyo/onkyo-tx-nr535-review/ welke zegt:

Connectivity
Onkyo TX-NR525 can be connected to internet using ethernet cable or wirelessly via Front USB (optional UWF-1 sold separately). It can also connect to bluetooth devices via Front USB (optional UBT-1 adapter sold separately) . It has 6 HDMI inputs with HDCP 2.2 copy protection.

Front panel has L/R Audio, Composite and USB inputs.

Die zegt dus HDCP 2.2, maar Onkyo zelf maakt geen melding van de versie:
Als ik in de manual zoek kom ik op een algemene HDCP melding, zonder een verwijzing naar een versie...

Je hebt gelijk, tijd voor een nieuwe receiver...

_/-\o_ Dank voor je tijd en hulp

Edit:
Ik ga nog wel even puzzelen of ik 1 en ander toch aan de praat krijg als ik de mediabox aan de TV rechstreeks hang, zou moeten werken, maar nog niet gelukt (audio uiteraard via de receiver).. Update volgt

[Voor 5% gewijzigd door ricardo246 op 12-06-2021 22:13. Reden: zie edit comment]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:19

Swordlord

Act first, think never

Tips voor Sony en Mediabox next. De TV eens van de stroom afgehalen nadat je de Mediabox rechtstreeks hebt aangesloten.

Sony heeft voor mij een historie met gezeik omtrent HDCP handshaking en settings niet loslaten nadat er een ander device aan zen HDMI poort hangt.

Waar je ook nog naar kan kijken zijn je chroma subsampeling settings. UHD color mode of enchanced UHD bij je input settings. Ik haal vast wat vendoren door elkaar nu. Maar denk dat je wel de juiste richting inkomt zo.

[Voor 12% gewijzigd door Swordlord op 13-06-2021 11:45]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee