Samsung HW-Q90R onder garantie ter reparatie toesturen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grobbelboy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-02 19:55
Ik heb sinds juli 2020 de Q90R in huis. Sinds enkele weken viel me het lage volume en het gedempte geluid van voornamelijk dialogen uit de center speaker op. Door de test tone-functie van de soundbar te gebruiken, werd inderdaad duidelijk dat het volume van meerdere speakers in het center-gedeelte (veel) lager is dan andere.

Ik heb dit verhaal in eerste instantie uitgebreid bij de verkoper neergelegd ((web)winkel), maar na een hoop nodeloze mailwisselingen met constante herhaling van dezelfde vragen waarop al duidelijk antwoord is gegeven en inmiddels het helemaal uitblijven van enige reactie, heb ik me maar rechtstreeks tot Samsung gewend.

Samsung wil de soundbar nu wel repareren, maar deze moet dan inclusief de subwoofer en rear speakers opgestuurd worden naar de partner die dit uitvoert. Reparatie aan huis is geen optie. Ik heb de originele verpakking echter al niet meer en Samsung wil ook geen lege verpakking opsturen. Ik zie er nogal tegenop om zoiets duurs, zwaar en breekbaars met een eigen doos te gaan sturen. Daarnaast mag ik dan nog hopen dat de reactie van de reparateur niet zal neerkomen op “probleem niet kunnen reproduceren” waarna ik de voor de kosten mag opdraaien.

Iemand wellicht ervaring met een vergelijkbare situatie en tips hierbij? Ik twijfel nogal over hoe ik hiermee moet omgaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 12-06-2021 19:05 . Reden: Naam webshop weggehaald, gezien deze niets toevoegt aan de discussie. ]

Beste antwoord (via Grobbelboy op 15-06-2021 20:03)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

@Grobbelboy ik raad je zeker niet aan om rechtstreeks met Samsung in zee te gaan met deze. Zoals je zegt kun je dan met onverwachte kosten komen te zitten, en bovendien verspeel je dan mogelijk (normaliter altijd, maar omdat de verkoper zelf nu niet constructief lijkt te reageren zou dat misschien anders liggen) je garantie bij de verkoper, en Samsung is pure goodwill richting jou.

Gewoon uitvechten met de oorspronkelijke verkoper. Contact dat je hebt gehad opsommen, met daarin duidelijke vraag voor een oplossing (reparatie, dan wel vervanging of ontbinding) binnen een redelijke termijn (e.g 14 dagen), en dan in gebreke stellen bij het aflopen van die termijn. Hopen dat ze dan al actie ondernomen hebben, en anders kom je bij dagvaarden aan.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Garantie en retouren is meer iets voor Shopping Forum. Ik verhuis het topic die kant op, CEA > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:42

InFamous

excommunicado

Gewoon (web)winkel aanschrijven, zij zijn je aanspreekpunt.

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 12-06-2021 19:05 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:51
Wat betreft verzenden zonder de originele doos, kijk de eerste case van deze aflevering even voor hoe het in ieder geval niet moet |:(
https://www.kijk.nl/progr...92-2021-06-01/BCl4rN1dCrN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Lijkt me best apart. Weet je wel zeker dat die stuk is en niet gewoon fouten in de instellingen of dat het gewoon zo hoort.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

@Grobbelboy ik raad je zeker niet aan om rechtstreeks met Samsung in zee te gaan met deze. Zoals je zegt kun je dan met onverwachte kosten komen te zitten, en bovendien verspeel je dan mogelijk (normaliter altijd, maar omdat de verkoper zelf nu niet constructief lijkt te reageren zou dat misschien anders liggen) je garantie bij de verkoper, en Samsung is pure goodwill richting jou.

Gewoon uitvechten met de oorspronkelijke verkoper. Contact dat je hebt gehad opsommen, met daarin duidelijke vraag voor een oplossing (reparatie, dan wel vervanging of ontbinding) binnen een redelijke termijn (e.g 14 dagen), en dan in gebreke stellen bij het aflopen van die termijn. Hopen dat ze dan al actie ondernomen hebben, en anders kom je bij dagvaarden aan.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grobbelboy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-02 19:55
LankHoar schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:18:

Bedankt voor deze bruikbare informatie! Ik ga me inderdaad toch maar opnieuw tot de verkoper wenden, om de potentiële risico’s rechtstreeks via Samsung te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:26
Anders is een doos kopen op ebay, marktplaats oid misschien een optie? Geloof het of niet, er is een markt in. (voor dit soort gevallen natuurlijk, of als iemand iets met doos wil verkopen)

Maar ik zou het inderdaad zeker via de verkoper spelen. Dan kan je misschien ook het spul gewoon daar naar toe brengen? Laat die winkel dan maar uitvogelen hoe ze het netjes bij de reparateur krijgen.
Pagina: 1