Visual Studio 2019 licentie, welke heb ik nodig ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:46
Voor mij werk moet ik voor een nieuw project een eigen Visual Studio 2019 licentie aanschaffen. Deze zal dan toegevoed worden aan de Azure DevOps die beheert wordt door de werkgever.

Visual Studio 2019 Professional lijkt mij de versie die ik zal nodig hebben alleen weet ik niet welke licentie ik hierbij moet nemen.

Na wat rondkijken kom ik deze twee pagina's tegen:
1) https://marketplace.visualstudio.com/subscriptions
2) https://www.microsoft.com/nl-be/store/collections/visualstudio?atc=true&icid=SMB_CP1_visualstudio&rtc=2

Op beide pagina's kan je een abonnement afsluiten voor een licentie alleen is het prijsverschil tussen beiden best significant. Welke van deze moet ik hebben ?

Beste antwoord (via jos707 op 19-06-2021 12:41)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:46

Rmg

Bij de 2e zitten Azure credits, training en support, de eerste link is alleen de ide

[ Voor 8% gewijzigd door Rmg op 12-06-2021 19:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Je werkgever weet het dus ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
erwn schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:59:
Je werkgever weet het dus ook niet?
Het is een nieuw project, een POC dat binnen een beperkte groep zal worden opgebouwd. Dit is verder niet relevant voor de gestelde vraag.

[ Voor 10% gewijzigd door jos707 op 12-06-2021 15:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

jos707 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:52:
Welke van deze moet ik hebben ?
Begin eens met uiteen te zetten wat je moet hebben en te kijken wat in welke versie aanwezig is :?
Hoe dacht je dat wij je van zinnig advies kunnen voorzien als je niet aangeeft wat je nodig hebt?

Verder vind ik 't een raar verhaal dat je 't zelf moet kopen...

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 12-06-2021 16:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:46

Rmg

Bij de 2e zitten Azure credits, training en support, de eerste link is alleen de ide

[ Voor 8% gewijzigd door Rmg op 12-06-2021 19:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38

AlphaRomeo

FP PowerMod
Als het om een POC gaat kun je toch beginnen met de community edition en kijken waar je tegenaan loopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrhoeve
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 20:04
Afhankelijk van wat je wilt ontwikkelen (dat specificeer je verder niet, dus dat maakt het lastig zoals anderen ook al opmerken): wellicht kun je ook met een andere IDE uit de voeten? JetBrains Rider is ook een IDE voor .NET bijvoorbeeld, en zo zijn er meer. Maar dat is dus sterk afhankelijk van wat je nodig hebt.

De opmerking van @AlphaRomeo is ook een goede suggestie: gewoon community edition gebruiken en zien waar je tegenaan loopt.
RobIII schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:34:
Verder vind ik 't een raar verhaal dat je 't zelf moet kopen...
Wellicht is @jos707 een zzp'er die ergens zit en zelf zijn eigen licenties moet verzorgen? Gebeurt vaker, is bij mijn werkgever ook vaak gangbaar bij externen...

[ Voor 27% gewijzigd door mrhoeve op 13-06-2021 12:18 . Reden: Reactie op RobIII toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
mrhoeve schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:15:
Afhankelijk van wat je wilt ontwikkelen (dat specificeer je verder niet, dus dat maakt het lastig zoals anderen ook al opmerken): wellicht kun je ook met een andere IDE uit de voeten? JetBrains Rider is ook een IDE voor .NET bijvoorbeeld, en zo zijn er meer. Maar dat is dus sterk afhankelijk van wat je nodig hebt.

De opmerking van @AlphaRomeo is ook een goede suggestie: gewoon community edition gebruiken en zien waar je tegenaan loopt.

[...]

Wellicht is @jos707 een zzp'er die ergens zit en zelf zijn eigen licenties moet verzorgen? Gebeurt vaker, is bij mijn werkgever ook vaak gangbaar bij externen...
Klopt ik ben onlangs gestart op zelfstandige basis en er zit een project aan te komen waar ik dus een licentie voor VS 2019 nodig ga hebben. Het werkt gebeurt grotendeels remote met een klein team waar iedereen een beetje zijn eigen specialiteit heeft. Eén van de requirements was dus een licentie voor Visual Studio 2019. Het is een backend .NET Core opdracht (C#). Andere programmeertalen zijn niet vereist wel moet de licentie het toelaten om Azure DevOps te gebruiken.

Het stukje met licenties is vrij nieuw voor mij aangezien dit in het verleden altijd voor rekening van de werkgever kwam, wilde mijn nu zo goed als mogelijk hierop voorbereiden door dit alvast uit te zoeken. Dus mocht mijn vraag wat raar klinken dan heb je hier wat meer achtergrond ;)

Edit: wilde nog toevoegen dat het enkel voor het Windows platform is dus niet multi-platform of mobile.

[ Voor 3% gewijzigd door jos707 op 13-06-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Rmg schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:56:
Ik ben enkel opzoek naar de IDE dus dan zou ik met basis subscription eigenlijk al voldoende moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:37
De werkgever kan ook een Basic license in Azure DevOps assignen, dan kan je ook alles doen wat nodig is. Daarnaast kan je dan VS Community Edition gebruiken, lijkt me (zoals anderen ook eerder gezegd hebben) genoeg om een PoC te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05 09:38
Moeilijk te zeggen zonder echt te weten wat precies het idee is. Zelf zou ik eerder voor de community editie gaan en dan licentiekosten voor Resharper https://www.jetbrains.com/resharper betalen. Zoals al eerder vermeld, wil je ook in Azure van alles gaan doen dan is wat "gratis" credits leuk.

Ik denk sowieso dat dit een geval is van zonder licentie beginnen en dan als je tegen dingne aan loopt gana kijken wat je mist en welke licentie (of ander product) hierbij het beste is.

Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-05 08:27
FlyingDutchMen schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:08:
Moeilijk te zeggen zonder echt te weten wat precies het idee is. Zelf zou ik eerder voor de community editie gaan en dan licentiekosten voor Resharper https://www.jetbrains.com/resharper betalen. Zoals al eerder vermeld, wil je ook in Azure van alles gaan doen dan is wat "gratis" credits leuk.

Ik denk sowieso dat dit een geval is van zonder licentie beginnen en dan als je tegen dingne aan loopt gana kijken wat je mist en welke licentie (of ander product) hierbij het beste is.
Ik zou het eerst zonder Resharper proberen, heel erg simpel beginnen. Dan kan je later altijd nog dingen toevoegen.
Pagina: 1