Hoi,
Ik wil een lamp maken die boven m'n keukeneiland komt te hangen. Bij het onterwerp van de bediening en bekabeling loop ik tegen een aantal vragen aan.
Het moet een 2 meter lange lamp worden die met twee staalkabeltjes aan het plafond wordt gehangen. De lamp moet kunnen worden aangestuurd met de Philips HUE app. Er is een verlaagd plafond aanwezig en ik overweeg om zowel de trafo als de controller boven het verlaagde plafond weg te werken. Vanaf de controller trek ik dan een zo dun mogelijk kabeltje naar de LED strip.
Ik heb hiervoor het volgende componenten in gedachten:
Een LED strip van 2 meter 56watt - 24v / 2.3A
Een LED profiel van 2 meter
Een trafo van 72watt - 24v / 3A
Een Zigbee controller voor wit licht
Een dun (doorzichtig) kabeltje van LED strip naar Zigbee controller
Ik heb onderstaand de situatie op hoofdlijnen proberen te tekenen en heb
de volgende vragen:
:strip_exif()/f/image/iiXEdcvCVgFFvEU6ROuAuk3d.jpg?f=fotoalbum_large)
Voorbeeld van de lamp die ik in gedachten heb:
Ik wil een lamp maken die boven m'n keukeneiland komt te hangen. Bij het onterwerp van de bediening en bekabeling loop ik tegen een aantal vragen aan.
Het moet een 2 meter lange lamp worden die met twee staalkabeltjes aan het plafond wordt gehangen. De lamp moet kunnen worden aangestuurd met de Philips HUE app. Er is een verlaagd plafond aanwezig en ik overweeg om zowel de trafo als de controller boven het verlaagde plafond weg te werken. Vanaf de controller trek ik dan een zo dun mogelijk kabeltje naar de LED strip.
Ik heb hiervoor het volgende componenten in gedachten:
Een LED strip van 2 meter 56watt - 24v / 2.3A
Een LED profiel van 2 meter
Een trafo van 72watt - 24v / 3A
Een Zigbee controller voor wit licht
Een dun (doorzichtig) kabeltje van LED strip naar Zigbee controller
Ik heb onderstaand de situatie op hoofdlijnen proberen te tekenen en heb
de volgende vragen:
- Kabel C moet bij voorkeur een zo dun mogelijke kabel zijn, omdat deze in het zicht hangt.
Waar moet deze kabel technisch aan voldoen en heeft iemand misschien waar ik een dergelijke kabel kan vinden? - Kabels A en B zijn buiten zicht en bevinden zich boven het verlaagde plafond. Waar moeten deze kabels technisch minimaal aan voldoen? Kan ik willekeurige stroomkabels gebruiken of moet ik ergens op letten gezien het stroomverbruik van de trafo?
- Kunnen er problemen ontstaan met opbouw van warmte door de trafo boven het verlaagd plafond (ongeveer 10 cm hoog)
- Kan ik bij de schakelaar in de muur een willkeurige dimmer installeren die de LED dimt, of ga ik daarmee de trafo dimmen wat denk ik niet de bedoeling is?
:strip_exif()/f/image/iiXEdcvCVgFFvEU6ROuAuk3d.jpg?f=fotoalbum_large)
Voorbeeld van de lamp die ik in gedachten heb:
:strip_exif()/f/image/eukQRZnwnT6CTqMoeu5zdKzL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Tekupdate op 12-06-2021 16:43 . Reden: typo ]