In de volkskrant van 8 mei stond een getallenreeks raadsel in de column van Ionica Smeets.
Het antwoord en een hint worden ook gegeven, maar ondanks dat begrijp ik nog steeds niet wat de achterliggende regel is die de reeks beschrijft en begint aardig te frustreren
Wie kan me weer een goede nachtrust geven en helpen met dit raadsel
Het raadsel:
Ontdek welke regel deze reeks beschrijft en wat het volgende getal is: 6, 5, 5, 4, 5, 10, 2, 3, 3, 8, 5.
Zoeken in google leverde alleen het artikel in de volkskrant op en iemand met dezelfde vraag (zonder antwoord overigens).
Ook in The On-Line Encyclopedia of Integer Sequences staat deze getallenreeks niet.
edit:
Het antwoord en een hint worden ook gegeven, maar ondanks dat begrijp ik nog steeds niet wat de achterliggende regel is die de reeks beschrijft en begint aardig te frustreren
Wie kan me weer een goede nachtrust geven en helpen met dit raadsel
Het raadsel:
Ontdek welke regel deze reeks beschrijft en wat het volgende getal is: 6, 5, 5, 4, 5, 10, 2, 3, 3, 8, 5.
spoiler: Antwoord en hint
Het volgende getal is 2 (hint: dit is een zelfverwijzend raadsel).
Zoeken in google leverde alleen het artikel in de volkskrant op en iemand met dezelfde vraag (zonder antwoord overigens).
Ook in The On-Line Encyclopedia of Integer Sequences staat deze getallenreeks niet.
edit:
spoiler: Oplossing voor het geval de gelinkte pagina verdwijnt
Tel de letters in de woorden van de opdracht
[ Voor 6% gewijzigd door barber op 12-06-2021 12:21 ]