Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobW64
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Mijn vraag
Sinds een week lijk ik een virus op mijn telefoon te hebben. Als ik mijn telefoon open popt er gelijk regelmatig, niet altijd, de browser op (Chrome) met de sitenaam 'oplokitipas.com' (niet naar toe klikken!) en is een blanco site, waarna na de site een seconde overgaat naar een andere vage site, zoals +500bet of een webcamsite. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
AVG en spyware detector herkennen het niet.
Kan ik smartswitch gebruiken en alles overzetten naar mijn oude telefoon en daarna alles weer terug zetten of neemt hij dan ook dit virus mee?
Alvast bedankt voor het meedenken, beste groet!

Relevante software en hardware die ik gebruik
AVG, spyware detector

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
AVG en spyware detector laten scannen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-06 21:51

Wvr

ik denk dat er maar 1 oplossing voor hier is en dat is je telefoon reset naar fabrieks instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik vermoed dat een van de apps die je geïnstalleerd had staan een malafide update heeft gehad, dat komt vrij regelmatig voor. Kijk eens in de app store naar alle apps die je geïnstalleerd hebt staan en kijk naar de reviews, vaak ben je niet de enige en is er wel een andere gebruiken van de betreffende app die het is opgevallen. Als je daar achter bent kan je die weggooien.

Antivirus op een Android telefoon is vrij kansloos overigens, die kan je wegdoen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobW64
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Bedankt, ik ga eens zoeken naar de laatste apps die ik heb geïnstalleerd!
Die antivirus programma's op mijn telefoon gasn er sowieso af, daar heb je idd niks aan! Thx