Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-05 21:08
Ik heb een 3 jaar oude LG 65SJ850v, bij normaal tv kijken via een KPN decoder is er niks aan de hand, PS4 ook geen issue, Netflix App ook geen issue.

Echter op sommige specifieke momenten of eerder kleuren is er heel een verticale band aan de linkerkant zichtbaar, ik kan dit alleen goed repliceren met wat test video's via Youtube, zie screenshots hieronder :

https://drive.google.com/...A-J3I-xP/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...yHG6h_VW/view?usp=sharing

Beeld via KPN decoder :
https://drive.google.com/...cprY3YHf/view?usp=sharing

TV reset al geprobeerd, local led dimming alle setting al geprobeerd etc...Het probleem zit ook in de TV want via een Android tv box, en PS4 heb ik het ook weleens terugzien komen.

Vreemde is als het ingebouwde testbeeld van de TV bekijk de band aan de linkerkant niet zichtbaar is ook niet van heel dichtbij of vanuit een hoek. Ik zou denken dat het aan de backlight of local dimming zou liggen maar het lijkt zich vooral voor te doen als er voornamelijk 1 kleur getoond wordt (welke kleur maakt dan niet echt uit).

Iemand wellicht een idee of tips ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:05

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Hmmm.... :? Ik kan niet 1-2-3 zeggen wat dat is. Je zegt dat het niet via de KPN-ontvanger optreedt, dus nooit niet, ook als de KPN-ontvanger beeld van 1 kleur toont?

Is dan de conclusie dat het fenomeen alleen bij interne apps optreedt en nooit via de HDMI-ingangen? Is het mogelijk een test te doen om dat uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
Nee het doet zich ook voort via de KPN ontvanger maar dan eigenlijk alleen als er 1 bepaalde kleur over het hele scherm getoond wordt, net bijvoorbeeld een kruidvat reclame waarbij het hele scherm geel kleurt en de band dan zichtbaar is voor dat moment alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishan M
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-08-2024
Hoi allemaal,

Ik heb dit probleem sinds vandaag ook.

De tv had eerst een paarse gloed in het scherm. Toen is de tv opgehaald en hebben ze de led array vervangen. Krijg ik de tv terug met dit probleem zoals je aangeeft met dat donkere verticale balk erin.

Bellen met het bedrijf en ineens blijkt nu dat ze het niet meer kunnen repareren omdat het gehele scherm vervangen zou moeten worden, maar dat scherm wordt niet meer gemaakt dus kunnen ze er niks meer mee. Ze gaan nu met LG in conclaaf om te kijken wat ze ermee moeten.

Schijnt er dus iets aan de hand te zijn met TFT zelf, dus blijkbaar het scherm zelf.

Afwachten. Tv is nu precies 3 jaar oud….

Balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishan M
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IhpXl8tGShLJLWhPYZeDOzoVP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4YHrHQG9SUk2JLa4eFTkyL5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
Kishan M schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:23:
Hoi allemaal,

Ik heb dit probleem sinds vandaag ook.

De tv had eerst een paarse gloed in het scherm. Toen is de tv opgehaald en hebben ze de led array vervangen. Krijg ik de tv terug met dit probleem zoals je aangeeft met dat donkere verticale balk erin.

Bellen met het bedrijf en ineens blijkt nu dat ze het niet meer kunnen repareren omdat het gehele scherm vervangen zou moeten worden, maar dat scherm wordt niet meer gemaakt dus kunnen ze er niks meer mee. Ze gaan nu met LG in conclaaf om te kijken wat ze ermee moeten.

Schijnt er dus iets aan de hand te zijn met TFT zelf, dus blijkbaar het scherm zelf.

Afwachten. Tv is nu precies 3 jaar oud….

Balen
Is dit ook een 65SJ850v ? wel heel apart dat het exact hetzelfde is na 3 jaar. Ik heb mijne bij plasmavisie besteld, deze willen hem ook laten onderzoeken maar dat lijkt me een vrij kansloze gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishan M
Van mij is een 65UJ630V

Nu ook precies 3 jaar oud.

Ik heb LG al gebeld ze gaan een passende oplossing zoeken met Coolblue….afwachten dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarune
Dank zal LG eens bellen maar ze zullen wel verwijzen naar de verkoper, deze wil de TV laten onderzoeken door LG wat ik op zich wel snap maar een 65 inch tv vervoeren is wel weer een ding ondanks dat ik de originele verpakking en doos nog heb, ga maar even bezinnen wat te doen, verkopen, inruilen, of genoegen nemen met een klein defect.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
update : LG adviseerde om de stroom er minimaal een uur af te halen of anders op te sturen voor reparatie.

Stroom eraf gehaald maar geen verschil. Toevallig had ik een paar dagen later de stroom voor halve dag eraf en het probleem is nu weg..... Erg vreemd, wellicht toch een software fout of een sensor in een backlight LED welke niet helemaal lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Waarschijnlijk een inverteer board die wat losse solder joints heeft.

Zal niet de 1e zijn en zeker niet de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
Mektheb schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:19:
Waarschijnlijk een inverteer board die wat losse solder joints heeft.

Zal niet de 1e zijn en zeker niet de laatste.
T-Con board vervangen dan ? Of afwachten tot het helemaal mis gaat :)
Pagina: 1