Ik ben mezelf HTML en CSS aan het leren en daarom volg ik diverse Youtube tutorials. Vaak ben ik gewoon lekker aan het meeklikken en typen en maak ondertussen notities.
Een ding wat ik echter niet helemaal "snap" is dat de mensen uit de tutorial zomaar eventjes uit hun hoofd bijvoorbeeld het volgende neerzetten:
Alsof ze precies weten dat de margin rechts 20px moet zijn en de padding links moet 24px zijn en rechts weer 25px. Hoe zit dit precies? Is er een handigheidje om erachter te komen hoe dat nou werkt met padding en waardes?
Een ding wat ik echter niet helemaal "snap" is dat de mensen uit de tutorial zomaar eventjes uit hun hoofd bijvoorbeeld het volgende neerzetten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| .navbar{ display:flex; align-items: center; padding: 20px; } nav{ flex: 1; text-align: right; } nav ul{ display: inline-block; list-style-type: none; } nav ul li{ display: inline-block; margin-right: 20px; |
Alsof ze precies weten dat de margin rechts 20px moet zijn en de padding links moet 24px zijn en rechts weer 25px. Hoe zit dit precies? Is er een handigheidje om erachter te komen hoe dat nou werkt met padding en waardes?