Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:43
Ik heb thuis op sommige plaatsen slecht ontvangst als ik met de simkaart bel. Ik heb weleens een wifi heatmap app gebruikt waarbij je perfect in een kleurenpalet ziet waar de slechte plekken zijn.

Dit zoek ik voor sim ontvangst maar kan dit niet vinden. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit er niet is dus ik zal kennelijk wel verkeerd zoeken.

Wie o wie weet dus of er een handige app is om door het huis te lopen en te zien waar goed/slecht ontvangst is?

Beste antwoord (via Robonus op 12-06-2021 10:58)

• Sudoku
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-06-2021

Sudoku

sudo ku: command not found

Misschien staat hier iets tussen waar je wat mee kan: klik

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien op heel veel plekken (niet alle maar heel veel) er altijd overlap is van 2 (en vaak meer) masten, is er geen vaste heatmap te genereren voor jouw ontvangst / signaalsterkte.

Ik ken overigens het euvel; bij mijn moeder zijn Vodafone-kaartjes ook willekeurig wel/niet goed bereikbaar. Terwijl mijn KPN-kaart het briljant doet. Vodafone heb ik al 6x gesproken; alles toegeleverd incl tijd, plek, etc. maar ze doen er weinig mee. 2 van de 3 masten kan ik letterlijk zien (rechte lijn) als ik op zolder sta. Nope zet Vodafone, het ligt aan uw telefoon.

Ander / vergelijkbaar: ik ken een plek in de buurt van Kootwijk; alle Vodafone (en gelieerde leveranciers) zeggen dat er minstens 3G is, ook 4G; in de praktijk is het 100% een zwart gat en kan ik op de meter nauwkeurig aanwijzen waar de ontvangst stopt. Doet Vodafone ook niets meer ondanks meerrdere klachten van meerdere personen met meerdere smartphones.

Dus, hoe lastig ook; ik ben bang dat je willekeurig slechte ontvangst blijft houden thuis; allicht kan je met je telco overleggen om een extra ontvanger in/aan jouw huis te plaatsen?

/edit: ik schets Vodafone nu maar dat kan dus voor andere telco's op andere plekken ook zo goed/slecht zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 11-06-2021 15:31 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:41
MAX3400 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:28:
Aangezien op heel veel plekken (niet alle maar heel veel) er altijd overlap is van 2 (en vaak meer) masten, is er geen vaste heatmap te genereren voor jouw ontvangst / signaalsterkte.

Ik ken overigens het euvel; bij mijn moeder zijn Vodafone-kaartjes ook willekeurig wel/niet goed bereikbaar. Terwijl mijn KPN-kaart het briljant doet. Vodafone heb ik al 6x gesproken; alles toegeleverd incl tijd, plek, etc. maar ze doen er weinig mee.
Identieke ervaringen met Vodafone.....woon dicht tegen de BE grens en daar is VF netwerk zwak (al jaaaaren). Totdat een medewerker van de klantenservice ineens voorstelde om zonder opzegtermijn het contract te stoppen, kon ik boetevrij over naar iets anders. TM gekozen vanwege datavrije muziek en goede dekking in de thuissituatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sudoku

Sudoku

Niet wat je vraagt, maar is bellen via Wi-Fi misschien een oplossing? klik

Ik ken het euvel op het KPN netwerk bij een vriendin van me.
Wi-Fi bellen loste het probleem op.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat jouw telefoon en de ISP het ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Elke provider is verplicht om het (indicatieve) dekkingsgebied aan te geven, heb je daar niet iets aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sudoku schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:52:
Niet wat je vraagt, maar is bellen via Wi-Fi misschien een oplossing? klik

Ik ken het euvel op het KPN netwerk bij een vriendin van me.
Wi-Fi bellen loste het probleem op.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat jouw telefoon en de ISP het ondersteunen.
https://www.kpn.com/belee...llen-via-wifi-met-kpn.htm Dit lijkt me het vergelijkbare artikel, maar dan van KPN? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Dat zijn al veel reacties :)

Specifiek gaat het in dit geval gaat het om de telefoon van m'n vriendin (Huawei) met een Ben simkaart (dacht op het T-Mobile netwerk). Ikzelf heb een blackview telefoon met een "echte" T-Mobile simkaart en ik heb daarmee prima bereik binnenshuis. Daarom zou ik het interessant vinden hoeveel sterkte het device ontvangt. Dan zou je de conclusie kunnen trekken dat in haar toestel bijvoorbeeld een brakke antenne zit.

Via Whatsapp bellen gaat bij haar altijd goed, en buiten bellen gaat ook perfect. Het moet dus aan de sim ontvangst liggen.

Edit:
Ben heeft WiFi bellen op dit moment nog niet als optie.
https://community.ben.nl/netwerk-107/bellen-via-wifi-22578

[ Voor 9% gewijzigd door Robonus op 11-06-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Sudoku

Sudoku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit gaat om een mobiele verbinding, dus schopje van NT naar TPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Sudoku schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:22:
Daar zitten goeie apps en tips tussen. Via de instellingen kan je ook je aantal dBm zien:

Typical sequence:
Tap Settings
Tap About Phone
Tap Status or Network
Tap SIM Status
Your dBm is under Signal strength

-120 is the worst, -50 is the best possible reception.

Verder de app Network cell info lite gebruikt, die geeft het met een meter aan wat je ontvangst is en met welke toren je verbonden bent. Blijkt dat het toestel van m'n vriendin net ietsje minder ontvangst heeft. Ca 5 dBm minder.

Maar waar het om ging hebben we gevonden, het beste plekje in huis om te bellen: de linker bovenhoek van de zolder.

Bedankt allen voor de reacties!
Pagina: 1