"Streaming" PC voor VMix en 4x UHD PTZ camera's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-05 23:10
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Het bedrijf waar ik werk wil 3 a 4 4K PTZ camera’s aanschaffen om in-house video (streams) op te nemen en door te geven via bijvoorbeeld Cisco WebEx voor mensen die thuiswerken.
Ook zal het gebruikt worden voor streams die klanten kunnen bekijken, al dan niet live.
De camera’s zullen aangesloten worden via NDI streams, behalve UTP connectie zitten we dus niet met SDI of HDMI aansluitingen.

Het pakket wat wij hier voor willen gaan gebruiken is VMix (https://www.vmix.com) welke dit aan kan. Zij geven een aantal referentie systemen op hun site aan die geschikt zijn voor HD/UHD gebruik (https://www.vmix.com/products/vmix-reference-systems.aspx, het gaat dan om de “Opal”).
In de toekomst willen we de PC upgraden om ook daadwerkelijk met 4K video te gaan werken.

Maar de camera’s willen we wel vast aanschaffen zodat we dit niet 2x hoeven doen en de 4K camera’s hebben een groter zoom bereik. Dus een goed systeem wat voorbereid is op een toekomstige upgrade.

Geluid en microfoons gaan via de voorversterker die wij al hebben en kunnen aangesloten worden op de nieuw te kopen PC.

Nu ben ik wel een beetje thuis in gaming PCs, maar dit soort (semi)professionele videostreaming is nieuw voor mij.
Vandaar dat ik de vraag hier stel omdat ik aanneem dat er vast Tweakers zijn die hier wel ervaring mee hebben en mee willen denken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag rond de €2000,= kosten. Monitor, keyboard, muis, Windows licentie hoeven er niet bij, die hebben wij al.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het wordt een compleet nieuw systeem. Een videocapturecard is volgens mij ook niet nodig aangezien we de videostreams via NDI oppikken (correct me if I am wrong).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit heb ik bij elkaar geklikt via deze site en komt redelijk overeen met wat VMix als uitgangspunt geeft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zo stil mogelijke kast (vandaar de keuze voor een Fractal Design met geluiddempende matten). Het liefst een beetje robuust systeem omdat dit verplaatst gaat worden, vandaar dat ik ook voor een luchtkoeler kies i.p.v. een AIO waterkoeling).

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties of opmerkingen wat beter kan/moet.
Mocht er nog iets onduidelijk zijn of heb je vragen dan lees ik dat graag.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X Tray€ 212,80€ 212,80
1MoederbordenASUS Prime X570-PRO€ 219,90€ 219,90
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Super Gaming X€ 479,-€ 479,-
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Matzwart€ 149,-€ 149,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 Bruin€ 88,50€ 88,50
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 93,20€ 93,20
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 600W CM€ 85,30€ 85,30
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 1TB€ 103,-€ 103,-
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 500GB€ 63,99€ 63,99
Totaal€ 1.494,69

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-05 23:10
Oh misschien handig om te vermelden : ik heb voor 2 SSDs gekozen. De kleine is voor OS en VMIX, de 1TB voor het opslaan van de captures.
Ik heb hier wel eens gelezen dat dat de voorkeur heeft.

De PSU is misschien wat zwaarder dan wat VMix aangeeft, heb ik daar goed aan gedaan?
Of kunnen we beter gelijk voor een 800W model gaan mochten we in toekomst over willen stappen op de "Obsidian"versie?
Ik dacht dat voor de Gold/Platinum certificering dit geen voorkeur heeft, omdat je dan nog niet het volledige vermogen gebruikt?

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:30
Met een nieuwere i5-11400 bouw je een net zo krachtig systeem, de videokaart is de niet super versie - die is flink goedkoper (videokaarten zijn lastig verkrijgbaar - het kan zijn dat deze in prijs wijzigt de komende uren....). De RTX 2080 Ti in de Obsidan versie zit qua performance in de buurt van een RTX 3070 - die heeft aan een 650 Watt voeding voldoende.

Als je wilt kun je op een SSD verschillende partities maken om OS/apps en data te scheiden.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-11400F Boxed€ 168,19€ 168,19
1MoederbordenASRock B560M Steel Legend€ 125,-€ 125,-
1VideokaartenAsus Phoenix GeForce GTX 1660 OC edition€ 389,-€ 389,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,50€ 84,50
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 Zwart€ 37,51€ 37,51
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB3K2/16€ 89,79€ 89,79
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 89,-€ 89,-
1Solid state drivesWD Blue SN550 2TB (WDS200T2B0C)€ 227,83€ 227,83
Totaal€ 1.210,82

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 11-06-2021 15:23 . Reden: iets zakelijkere kast ]