Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• cupra4
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-06 20:48
Nou de keuzestress heeft toegeslagen en hopelijk kunnen jullie me iets verder helpen.
Ik had een Philips 65OLED805 op het oog, tot ik zag dat de 65OLED855 identiek is, maar een stuk goedkoper. Aangezien de TV komt te hangen boeit het niet of er pootjes of een voet onder zit. Nu ben ik wel benieuwd waarom 2 plastic pootjes 300 euro duurder zijn dan een complete voet, maar dat terzijde...

Qua geluid wil ik graag Dolby Atmos omdat ik zit te wachten op een Sonos Arc (levertijd...) Klopt het dat als de TV Dolby Atmos ondersteund dat dat dan gelijk werkt en dat ik hiervoor geen eARC 2.1 HDMI poorten nodig heb? De 855 heeft namelijk alleen 2.0 ARC HDMI poorten.

Volhelp.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
@cupra4 Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Tevens een kleine titel-fix zodat het vooraf duidelijk is dat het een tv topic betreft.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 24-06 19:38
Er zijn alleen esthetische verschillen tussen beide televisies, je kunt de recensie van Tweakers lezen voor de details:

reviews: Philips 805 en 855 oled-tv - Twee keer driezijdig Ambilight

Technisch zijn ze gelijk.

• cupra4
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-06 20:48
dmantione schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:06:
Er zijn alleen esthetische verschillen tussen beide televisies, je kunt de recensie van Tweakers lezen voor de details:

reviews: Philips 805 en 855 oled-tv - Twee keer driezijdig Ambilight

Technisch zijn ze gelijk.
Dank! Ik heb er wat uren leesplezier aan gespendeerd en het gaat niet de Philips worden. Het ontbreken van eARC en HDMI is me een te groot gemis, dus ik ga LG eens een paar jaar proberen. De 65OLEDLC16LA heeft eigenlijk alles wat ik nodig heb.

Volhelp.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:53
Om je een klein beetje uit de droom te helpen: Atmos op een soundbar is vooral "doe-alsof". Hoe goed een soundbar ook kan klinken, het is totaal onvergelijkbaar met Atmos vanuit speakers op locatie. Dus staar je alsjeblieft bij geen enkele combinatie van tv + soundbar blind op Atmos.

Als je echte Dolby Atmos wil, moet je verder kijken dan een soundbar; en als je verder kijkt dan een soundbar dan kom je uit bij een receiver met losse speakers. Wil je toch perse een soundbar, stel dan je verwachtingen van surround en Atmos een beetje bij.

Of je ARC en eARC nodig hebt hangt puur van je gebruik van de tv af. Krijgt de tv alleen maar beeld en geluid of stuurt hij ook audio terug naar de soundbar of receiver?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True