Dashcam footage doorzoeken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madsector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 13:05

madsector

Insert Beer Here

Topicstarter
Bonjour

Door een bijzonder toeval heeft mijn dashcam vannacht aangestaan en is er tevens schade aan mijn auto veroorzaakt. Nou is dat 13 uur aan opnames. Iemand enig idee hoe je dat het snelst kan analyseren? Bijvoorbeeld een programma waarmee je op een vlotte manier die 13GB aan video kan inzien en de stukjes laat zien waar er in een bepaalde hoek van de video een object te zien is? Ik heb 14 dagen om "actie" te ondernemen dus ik kan natuurlijk de komende 13 dagen ook elke dag een uurtje dashcam kijken ;-)

Daarnaast vraag ik mij af in hoeverre dit als bewijs bruikbaar en toelaatbaar is.

Nog maar één servertje thuis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:36
In veel mediaspelers (zoals VLC) zou je de afspeelsnelheid hoger kunnen zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:00
Als je weet waar je moet kijken en de video op 16* speed afspeelt ben je nog geen uurtje bezig.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
madsector schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:46:
Bonjour

Door een bijzonder toeval heeft mijn dashcam vannacht aangestaan en is er tevens schade aan mijn auto veroorzaakt. Nou is dat 13 uur aan opnames. Iemand enig idee hoe je dat het snelst kan analyseren? Bijvoorbeeld een programma waarmee je op een vlotte manier die 13GB aan video kan inzien en de stukjes laat zien waar er in een bepaalde hoek van de video een object te zien is? Ik heb 14 dagen om "actie" te ondernemen dus ik kan natuurlijk de komende 13 dagen ook elke dag een uurtje dashcam kijken ;-)

Daarnaast vraag ik mij af in hoeverre dit als bewijs bruikbaar en toelaatbaar is.
Even snel door de video skippen, dan zie je snel genoeg op welk tijdstip de schade er niet is, en welk tijdstip de schade er wel is. Tussen die twee tijdstippen kun je dan versneld afspelen (zoals anderen ook voorstelden).

EDIT: Tenzij de schade niet zichtbaar is op de cam zelf, en je op zoek bent naar bijv. een auto die opeens verschijnt en weer verdwijnt.

[ Voor 6% gewijzigd door TMDC op 11-06-2021 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
is de schade zichtbaar op de camera?
dan gewoon terug klikken per uur tot de schade weg is.

is de schade niet zichtbaar op camera, dan door de tijdlijn scrubben tot je beweging ziet.
als dat het is prima, anders door naar de volgende beweging die je ziet

p.s defineer schade? omgevallen boom? inbraak, vandalisme?

[ Voor 58% gewijzigd door jack zomer op 11-06-2021 10:55 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• madsector

madsector

Insert Beer Here

Topicstarter
Schade is helaas niet zichtbaar vanaf de dashcam. Maar ik heb de dader gevonden! Het was een Kia die achteruit tegen mijn (deels op de stoep) geparkeerde auto reed.

Omdat iemand opperde om het spul versneld af te spelen ben ik bij het eerste filmpje (vanaf het wissen van de SD kaart, die zat vol ;-) van gisteren aan het eind van de middag begonnen. Ik wist niet dat ik zo hard kon rijden met een caravan ;-)
Anyway, net voor het eind van het filmpje, toen ik de auto net geparkeerd had, reed er dus om 17:50:01 iemand tegen mijn auto aan. Het kenteken is perfect zichtbaar. Het onzekere gedrag van de chauffeur (M/V) ook.

Persoon in kwestie kan niet ontkennen dat hij of zij het niet gemerkt heeft, de hele auto schudde op en neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Suc6 met de afhandeling.

Globaal heb je 3 opties.
Van aardig tot niet aardig zijn.

1. Direct met de persoon overleggen indien mogelijk.
2. De verzekering het laten oppakken en het filmpje en foto's versturen.
3. Aangifte doen doorrijden na ongeval/schade. Plaats verlaten ongeval/schade. Wegenverkeerswet artikel 7

[ Voor 4% gewijzigd door jack zomer op 11-06-2021 11:19 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:31

page404

Website says no

jack zomer schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:18:
Suc6 met de afhandeling.

Globaal heb je 3 opties.

3. Aangifte doen doorrijden na ongeval/schade. Plaats verlaten ongeval/schade. Wegenverkeerswet artikel 7
Ik zou zelf voor optie 3 gaan. Ik ben inmiddels zo klaar met incompetente rijders die totaal geen verantwoordelijkheid nemen voor hun onkunde. Laat het maar een les zijn.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:34

_Apache_

For life.

Neem je cam ook geluid op?
Laadt de video in in Audacity. Die visualeert geluid, kan je eenvoudig zien wanneer er geluid was, en dus mogelijk de schade.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetDraakje
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
jack zomer schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:18:
Suc6 met de afhandeling.

Globaal heb je 3 opties.

Ik zou het laten afhangen of je die persoon kent, en zo ja, of je daar goed mee kan praten en je later een goede verstandhouding mee wil hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madsector

madsector

Insert Beer Here

Topicstarter
Aangifte gaat dinsdag plaatsvinden, politie gaat mij bellen.
Auto ben ik niet meer tegengekomen, is geen buurtbewoner. Als dat wel zo was, dan is dat dubbel zo asociaal.

Pagina: 1