Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC voornamelijk gaan gebruiken voor grafische applicaties. Denk hierbij aan AutoCAD, Revit, Photoshop etc. Geen (4K) videobewerking. Fanatiek gamer ben ik ook niet dus grafische kaart hoeft niet "top of the line" te zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1.900 - €2.000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een muis, toetsenbord, 4K monitor en luidsprekers heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Redelijk wat geheugen. Voorkeur voor Ryzen processor. Snelle HD. Sommige onderdelen in onderstaande lijst zijn wellicht "too much", maar ik bouw liever een PC die wat langer mee kan, dan ieder jaar iets te upgraden. Wel moet de voeding geschikt zijn om eventueel een extra SSD of zwaardere GPU te kunnen ondersteunen, mocht ik daar op een later moment toch naar toe willen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben gecharmeerd van Corsair en wil voor een witte build met RGB gaan (het oog wil ook wat
).
(3 fans in het voorpaneel, AIO bovenin en 1 fan achterin).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moederbord moet USB-C ondersteunen voor een aansluiting aan de voorzijde (zie ook de behuizing).
Ga je overklokken?
Nee, overklokken hoeft voor mij niet. Standaard instellingen zijn prima voor mij.
Wat verwacht je van ons?
Dit wordt de eerste keer dat ik zelf een PC ga bouwen. De vraag is of ik met de combinatie van onderdelen goed zit? Of leveren bepaalde onderdelen conflicten op? Ben ik goed af met een B550 moederbord, of ga ik op basis van de overige onderdelen beter voor een X570? Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
Ik wil de PC voornamelijk gaan gebruiken voor grafische applicaties. Denk hierbij aan AutoCAD, Revit, Photoshop etc. Geen (4K) videobewerking. Fanatiek gamer ben ik ook niet dus grafische kaart hoeft niet "top of the line" te zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1.900 - €2.000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een muis, toetsenbord, 4K monitor en luidsprekers heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Redelijk wat geheugen. Voorkeur voor Ryzen processor. Snelle HD. Sommige onderdelen in onderstaande lijst zijn wellicht "too much", maar ik bouw liever een PC die wat langer mee kan, dan ieder jaar iets te upgraden. Wel moet de voeding geschikt zijn om eventueel een extra SSD of zwaardere GPU te kunnen ondersteunen, mocht ik daar op een later moment toch naar toe willen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben gecharmeerd van Corsair en wil voor een witte build met RGB gaan (het oog wil ook wat
(3 fans in het voorpaneel, AIO bovenin en 1 fan achterin).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moederbord moet USB-C ondersteunen voor een aansluiting aan de voorzijde (zie ook de behuizing).
Ga je overklokken?
Nee, overklokken hoeft voor mij niet. Standaard instellingen zijn prima voor mij.
Wat verwacht je van ons?
Dit wordt de eerste keer dat ik zelf een PC ga bouwen. De vraag is of ik met de combinatie van onderdelen goed zit? Of leveren bepaalde onderdelen conflicten op? Ben ik goed af met een B550 moederbord, of ga ik op basis van de overige onderdelen beter voor een X570? Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 429,45 | € 429,45 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2 | € 154,90 | € 154,90 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC | € 499,- | € 499,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Wit | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Waterkoeling | Corsair Hydro Series H100i RGB PLATINUM SE V2 | € 154,37 | € 154,37 |
1 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED White (Single Pack), 120mm | € 26,50 | € 26,50 |
1 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED White (Triple Pack), 120mm | € 87,95 | € 87,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro SL CMH32GX4M4E3200C16W | € 219,41 | € 219,41 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 89,- | € 89,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 184,99 | € 184,99 |
Totaal | € 1.935,47 |