Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07-2021
Hi,

Ik heb thuis een Linksys Velop MX10600 (Wifi 6) mesh setup, waar ik overigens zeer tevreden over ben. Omwille van de zonnewerende (HRR) beglazing in onze woning geraakt het best krachtige wifi signaal van de Velop toch volledig geblokkeerd door de ramen.

Ik heb de mogelijkheid om buiten een additioneel station te plaatsen, waarbij ik deze bedraad kan koppelen met een Velop stations binnen de woning zodat ik mijn "mesh" ook buiten in stand kan houden. Echter kom ik tot de vaststelling dat er momenteel geen outdoor Velop Wifi 6 mesh station aangeboden worden door Linksys.

Ik lijk dus maar twee opties te hebben:
- ik voorzien een standaard additioneel Velop wifi 6 mesh station buiten en dien deze zelf "outdoor-proof" te maken. (lijkt me teveel gebricoleer)
- ik voorzien een outdoor wifi station van een ander merk, waardoor ik mijn "mesh" functionaliteit verlies.

Iemand nog potentiële oplossingen voor dit specifiek probleem? Is er nieuws bekend dat Linksys nog met een outdoor Wifi 6 Velop mesh station binnen afzienbare tijd op de markt komt?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Gr,
Nick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:14
Exact zelfde probleem hier, gisteren mijn Velop wifi 6 systeem geïnstalleerd, het was de bedoeling om mijn bestaande systeem van 6 nodes te versterken met 2 wifi6 nodes maar achteraf bekeken bleek deze nieuwe zo sterk dat ik de overige oude nodes niet meer nodig heb.
Het vreemde is nu wel dat de oude nodes minder last leken te hebben van het zonnewerende glas in mn poolhouse (overal langzaam, maar ietwat stabiel internet), met de nieuwe nodes heb ik op 2 cm van het glas aan de buitenkant 0 wifi ontvangst, zet ik me aan de andere kant van het glas haal ik de maximale snelheid van mn provider (+200mb).

Heel vreemd hoe die WIFI 6 toch wel een totaal ander wifi patroon lijkt neer te zetten, ik merkte hetzelfde met mn slaapkamer en badkamer, kamers liggen tegenover elkaar, in de slaapkamer maximum snelheid, in badkamer 0, geen wifi netwerk beschikbaar.

Long story short, ik ben dus net zoals Nick op zoek naar een manier om de velop nodes in een waterproof case te stoppen of andere alternatieven, weet enkel niet goed hoe er aan te beginnen, jij al iets gevonden Nick? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfJames
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-08-2021
Je kan gebruik maken van IP65 kasten die men voor elektriciteit gebruikt

Heb zelf er van Rittal in gebruikt bij men zwager (stoffige omgevingen) de acces points zijn gevoed via POE

https://www.rittal.com/nl...03SCHRANK1/PG0004SCHRANK1