mijn pc alleen op na uithebben powersupply

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennaplaschaert
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-10-2022
Mijn vraag:
ik heb een probleem met mijn computer. Als ik deze uitzet en daarna weer aan probeer te krijgen lukt dit niet. dit is op te lossen door mijn powersupply heel lang uit te zetten of een tijdje de hele tijd aan en uit te doen. Hier heb ik een hele tijd terug een topic over geplaatst, maar aangezien deze zo oud is en ik nieuwe info heb gekregen dacht ik dat het het beste was om een nieuwe aan te maken. Sinds dat ik die post heb geplaatst is het probleem niet verholpen. Ik heb simpelweg ermee leren leven. Alleen sinds kort valt mijn pc af en toe tijdens het gamen uit. Dit is heel vervelend. De powersupply is doorgemeten door megekko. Hier was niks mee aan de hand. Ik heb verdergelezen op het forum, omdat het moederbord nog wel onder spanning staat als ik de psu aanzet zou hier het probleem in zitten. Deze is getest en hier is niks mis mee. Mijn processor is watergekoeld en in de case zitten 6 fans, een thermal issue kan het dus ook niet zijn. Iemand die mij verder kan helpen?

Mijn computer is een zelfbouw die eind 2019/ begin 2020 gebouwd heb. Op alle spullen zit nog garantie.
de specificaties zijn
mobo: asus rog strix b450-f
psu coolermaster: masterwatt gold 750 watt
cpu:ryzen 5 2600
gpu: asus rog strix rtx 2060
ram: corsair vengeance 16GB 3000MHZ
ssd: 1 TB Samsung QVO

als mijn computer dit probleem vertoond geeft hij na het uitzetten van de powersupply een splitsecond dat hij aanslaat en gelijk weer uitgaat. Dan probeert de computer als het ware op te starten, maar na 0,1 seconde stopt hij hier weer mee. Als ik dit vaak genoeg doe start hij uiteindelijk op, maar hiervoor moet ik wel minimaal een kwartier continu mijn powersupply aan en uitzetten.

een detail dat ook handig is om te weten is dat als mijn computer een tijd heeft uitgestaan en ik de powersupply weer aanzet. Dat ik dan niet op de aanknop hoef in te drukken van mijn pc om deze te laten opstarten.
mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:02
Bios van het moederbord up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennaplaschaert
  • Registratie: Augustus 2019