Het gaat om een keuken in een oude huis (jaren 10 of 20), dat daarna waarschijnlijk op allerlei manieren aangepast is, maar ik weet niet hoe of wanneer. Mijn vraag is hoe groot de kans is dat de stopcontacten in de keuken geaard zijn.
De verbouwingen/aanpassingen die er in een eeuw zijn toegepast zien er niet super professioneel uit, maar alles werkt op zich goed qua electriciteit. Bij de keuken zit een stopcontact met van die clipjes aan de zijkanten, die betekenen dat het geaard zou moeten zijn, zo meen ik.
Maar het is mogelijk dat iemand dat ooit heeft aangesloten op een niet-geaarde leiding, toch? Ik weet dat geaard al heel lang verplicht is in keukens, ook oude, maar hoe kan ik zeker weten of dit ook gebeurd is? Het lijkt wel of ik een extra draadje naar het stopcontact toe zie lopen, maar ik weet niet echt wat dat is.
Foto's van de stoppenkast:
:strip_exif()/f/image/QyA1uQkWhhlGxkJdUCYuE3KU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CpFveiqvasrfydjJr09l6nKA.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto van het stopcontact bij de keuken:
De verbouwingen/aanpassingen die er in een eeuw zijn toegepast zien er niet super professioneel uit, maar alles werkt op zich goed qua electriciteit. Bij de keuken zit een stopcontact met van die clipjes aan de zijkanten, die betekenen dat het geaard zou moeten zijn, zo meen ik.
Maar het is mogelijk dat iemand dat ooit heeft aangesloten op een niet-geaarde leiding, toch? Ik weet dat geaard al heel lang verplicht is in keukens, ook oude, maar hoe kan ik zeker weten of dit ook gebeurd is? Het lijkt wel of ik een extra draadje naar het stopcontact toe zie lopen, maar ik weet niet echt wat dat is.
Foto's van de stoppenkast:
:strip_exif()/f/image/QyA1uQkWhhlGxkJdUCYuE3KU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CpFveiqvasrfydjJr09l6nKA.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto van het stopcontact bij de keuken:
:strip_exif()/f/image/vWCffiYb4ua8knIDuNnzZV3o.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door Cerberus_tm op 10-06-2021 23:47 ]