• AnonymousWP
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Smartphonemaker OnePlus heeft de Nord CE 5G aangekondigd. De midrange-smartphone volgt de Nord N10 van vorig jaar op, de middelste van de drie Nord-smartphones die OnePlus vorig jaar uitbracht. CE staat voor Core Edition.

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenWie
V1.0.023-03-2020, 17:22Topic aangemaaktAnonymousWP

[Voor 5% gewijzigd door AnonymousWP op 10-06-2021 17:28]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-03 18:47
Maar waar koop je deze dan voor 299?
Officieel niet uit in NL dus dan kan je wel via Belsimpel kopen, maar betaal je meer..

• AnonymousWP
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:25:
Maar waar koop je deze dan voor 299?
Officieel niet uit in NL dus dan kan je wel via Belsimpel kopen, maar betaal je meer..
Via hier: https://www.oneplus.com/nl/oneplus-nord-ce-5g

Charcoal Ink is 299 voor 6GB RAM.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.3.3 aangekondigd: OxygenOS 11.0.3.3 for the OnePlus Nord CE
Hey everyone,

We are starting to push out the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus Nord CE for India and North American now, EU region will soon follow.

EU:11.0.3.3.EB13BA
IN: 11.0.3.3.EB13DA
NA:11.0.3.3.EB13AA​
Changelog
System
  • Fixed known issues and improved stability
Camera
  • Improved the shooting experience with HDR on
  • Improved the Nightscape mode
  • Optimized the fluency of 1080p 60fps video recording
Network
  • Improved communication stability

• Jazco2nd
Zelfde prijs als Belsimpel. Nergens dus voor de aangekondigde prijs van 299 helaas. Jammer dat je 10% extra moet betalen. Sorry ik lees slecht! 8)7

Wel een leuk ding voor deze prijs als je juist een phablet formaat telefoon zoekt.

Jammer dat ie geen IP certificering heeft. Vingerafdruk onder het scherm doet in de praktijk vaak onder voor een achterop of aan de zijkant, even afwachten op reviews hoe dat hier gaat (Bij Samsung S20 is het echt waardeloos vind ik).

edit: hoe zat het nou met Warp charging, kan je een OnePlus ook laden met een gewone lader?

[Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 19-06-2021 17:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:35
Jazco2nd schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:20:
[...]

Zelfde prijs als Belsimpel. Nergens dus voor de aangekondigde prijs van 299 helaas. Jammer dat je 10% extra moet betalen. Sorry ik lees slecht! 8)7

Wel een leuk ding voor deze prijs als je juist een phablet formaat telefoon zoekt.

Jammer dat ie geen IP certificering heeft. Vingerafdruk onder het scherm doet in de praktijk vaak onder voor een achterop of aan de zijkant, even afwachten op reviews hoe dat hier gaat (Bij Samsung S20 is het echt waardeloos vind ik).

edit: hoe zat het nou met Warp charging, kan je een OnePlus ook laden met een gewone lader?
IP certificering kost voor fabrikanten redelijk wat geld, dat hebben ze weg gelaten voor goedkopere toestellen zoals deze.

Samsung gebruikt een andere methode voor vingerafdruk scanner (ultrasonic). Terwijl andere merken een simpele camera gebruiken die je vingerafdruk herkent. Misschien minder veilig, maar werkt sneller.

WARP charge werkt alleen met OnePlus, OPPO en RealMe opladers die dezelfde techniek gebruik (onder een andere naam). De telefoons ondersteunen ook standaard opladers, maar laden wel langzamer op dan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jazco2nd
NeverSettle schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:04:
[...]

Samsung gebruikt een andere methode voor vingerafdruk scanner (ultrasonic). Terwijl andere merken een simpele camera gebruiken die je vingerafdruk herkent. Misschien minder veilig, maar werkt sneller.
Aha dit is de versie waarbij het onderste deel van het scherm fel oplicht om je vinger te verlichten voor de camera. Dat leek me eerst een nadeel maar als het in de praktijk beter werkt dan de ultrasone methode van Samsung vind ik het prima :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:20:
[...]

Eerlijk gezegd boeit mij IP-rating niet zo (toch geen garantie op + kan ook waterdicht zijn zonder rating). Voor de rest ga ik mee met wat @NeverSettle zegt. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.4.4 aangekondigd: OxygenOS 11.0.4.4 for the OnePlus Nord CE 5G
Hey everyone,

We are starting to push out the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus Nord CE 5G for the India region now, EU and NA regions will soon follow.

IN: 11.0.4.4.EB13DA
EU: 11.0.4.4.EB13BA
NA: 11.0.4.4.EB13AA​

Changelog
System
  • Improved the face unlock experience
  • Improved the charging speed
  • Improved system stability and fixed known issues
Camera
  • Improved front camera performance
  • Reduced noise in dark areas of NIGHTSCAPE photos
  • Optimized the video call experience

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 21:24
Ik zit te twijfelen tussen de 6 en de 8GB versie. An sich doe ik niks spannends met mijn telefoon (nu een Xiaomi Redmi Note 5). Soms een klein spelletje, maar het belangrijkste is robuustheid ivm 3 jonge kinderen :D
Better safe then sorry dus 8gb/128gb?

DeepRadio The best in house&dance!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-03 13:25
harmageddon schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:40:
Ik zit te twijfelen tussen de 6 en de 8GB versie. An sich doe ik niks spannends met mijn telefoon (nu een Xiaomi Redmi Note 5). Soms een klein spelletje, maar het belangrijkste is robuustheid ivm 3 jonge kinderen :D
Better safe then sorry dus 8gb/128gb?
Wat zou 2GB RAM extra voor verbeterde robuustheid met zich mee brengen? :?

• harmageddon
Stalensnuitje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:58:
[...]

Wat zou 2GB RAM extra voor verbeterde robuustheid met zich mee brengen? :?
Niet qua robuustheid, maar wel qua performance.

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist deze telefoon besteld. De Prijs, UI en accuduur spreken me wel aan. Maar nu moet ik nog op zoek naar een nieuw hoesje. Ik neem altijd 3 pasjes mee dus die moeten er in kunnen. Helaas nog nergens hoesjes op voorraad. Iemand nog tips?

[Voor 9% gewijzigd door Klitse op 08-07-2021 14:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:35
Klitse schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:56:
Ik heb zojuist deze telefoon besteld. De Prijs, UI en accuduur spreken me wel aan. Maar nu moet ik nog op zoek naar een nieuw hoesje. Ik neem altijd 3 pasjes mee dus die moeten er in kunnen. Helaas nog nergens hoesjes op voorraad. Iemand nog tips?
Even snel googlen en heb dit gevonden.

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
NeverSettle schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Even snel googlen en heb dit gevonden.
Allemaal pre-order. Dus nog niet beschikbaar. Heb nu iets via Amazon gevonden. Nog niet helemaal wat ik zoek maar zal voor de eerste weken wel voldoen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 11.1.5.5 aangekondigd: OxygenOS 11.1.5.5 for the OnePlus Nord CE
Hey everyone,

We are starting to push an incremental rollout of an OxygenOS update for the OnePlus Nord CE. We look forward to hearing your feedback. Feel free to use the Feedback tool in the Community app to report bugs and make suggestions, and leave your thoughts in the comments below.

NA: 11.1.5.5.AC01AA
IN: 11.1.5.5.AC01DA
EU: 11.1.5.5.AC01BA​

Changelog
System
  • Optimized overheating control management
  • Improved the stability and fixed known issues
Camera
  • Improved the image clarity and stability
  • Improved the white balance consistency for better imaging uniformity
  • Improved the imaging quality of Nightscape

• Techtrade Dordt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-03 11:42
Fijne telefoon maar de standby batterydrain zou wel wat lager mogen zijn..

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
Heb er 1 voor m'n vrouw gekocht ben benieuwd.

Heb €259,70 incl. verzending betaald voor de 8/128GB variant, nette prijs denk ik.

[Voor 49% gewijzigd door SilverMane op 16-08-2021 20:28]

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

• usernametaken
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-03 21:32
SilverMane schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:25:
Heb er 1 voor m'n vrouw gekocht ben benieuwd.

Heb €259,70 incl. verzending betaald voor de 8/128GB variant, nette prijs denk ik.
Waar gekocht voor die prijs? @SilverMane

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
Ik weet ik niet of ik direct een link mag plaatsen dus dat doe ik hier niet, heb hem gekocht bij gshopper wordt verzonden vanuit Tsjechie.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.6.6 aangekondigd: OxygenOS 11.0.6.6 for the OnePlus Nord CE
Hey everyone,

We are starting to push an incremental rollout of an OxygenOS update for the OnePlus Nord CE. We look forward to hearing your feedback. Feel free to use the Feedback tool in the Community app to report bugs and make suggestions, and leave your thoughts in the comments below.

IN:11.0.6.6.EB13DA
EU: 11.0.6.6EB13BA
NA: 11.0.6.6.EB13AA​

Changelog
System
  • Improved system performance
  • Updated Android security patch to 2021.07
  • Upgrade Google GMS to 2021.06
Camera
  • Optimized camera effects to take better photo

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.9.9 aangekondigd: OxygenOS 11.0.9.9 for the OnePlus Nord CE
Hey everyone,

IN:11.0.9.9.EB13DA
EU: 11.0.9.9EB13BA
NA: 11.0.9.9.EB13AA​

Changelog
System
  • Support ambient display screenshot
  • Added the Files by Google, find files faster with search and simple browsing
  • Improved system stability and fixed known issues
  • Updated Android security patch to 2021.09

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.11.11 aangekondigd: OxygenOS 11.0.11.11 for the OnePlus Nord CE
Hey everyone,

IN:11.0.11.11.EB13DA
EU: 11.0.11.11EB13BA
NA: 11.0.11.11.EB13AA​

Changelog
System
  • Updated Android security patch to 2021.11
  • Fixed known issues and improved stability

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:14
Ik heb deze telefoon sinds gisteren, fijn ding. Maar 1 ding stoort mij. Ik heb altijd ingesteld dat mijn statusbalk verdwijnt, alleen bij deze telefoon blijft het dan op de plek waar hij zat gewoon zwart op het homescreen. Heb nog geen instelling kunnen vinden waarbij je achtergrond zonder statusbalk op het hele scherm zit.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-03 20:43
Sinds gisteren ook deze telefoon aangeschaft.
Wat mij opvalt is dat er een soort screenprotector op lijkt te zitten. Hebben jullie dit ook allemaal? Met een uitsparing cirkel om de front facing camera. Verder heel tevreden tot nu toe.

• AnonymousWP
  • Niet online
Panamera schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:05:
Sinds gisteren ook deze telefoon aangeschaft.
Wat mij opvalt is dat er een soort screenprotector op lijkt te zitten. Hebben jullie dit ook allemaal? Met een uitsparing cirkel om de front facing camera. Verder heel tevreden tot nu toe.
Dat is een voorgeïnstalleerde screenprotector. Hebben alle OnePlus telefoons vanuit de fabriek.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.14.14 aangekondigd: OxygenOS 11.0.14.14 for the OnePlus Nord CE
Hello everyone,

IN: 11.0.14.14.EB13DA
EU: 11.0.14.14.EB13BA
NA: 11.0.14.14.EB13AA

Changelog
System
  • Improve the system stability
  • Updated Android security patch to 2022.01
Network
  • Enable 5G and IMS function in Qatar
  • Enable 5G and IMS function in Hong Kong
  • Enable IMS function in H3G Ireland

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:41
Ik krijg hem morgen binnen, ik heb de 12 GB RAM versie gekocht. Ik heb hiervoor altijd een iPhone gehad, maar wil nu eens android proberen. Ik ben vooral nieuwgierig naar de warp charge en het scherm. Omdat ik mijn werklaptop ook via USB c oplaadt hoef ik vanaf nu maar 1 kabel mee te nemen, dat vind ik ook wel erg handig.

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:13
Update december had ik continu spontane reboots, met januari update was dit verholpen, maar met de update van maart weer hetzelfde probleem.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 10:27
Mijn moeder heeft een Nord CE en sinds kort het probleem dat haar systeem partitie helemaal vol loopt (die is nu voor 113 gb gevuld ongeveer). Haar opslag is nu bijna voor 100% vol en kan dus bijna niks meer met de telefoon. Ook 'ruimte vrijmaken' doet niks voor de systeempartitie.
Alle foto's en filmpjes zijn al opgeruimd en ook qua apps heeft ze er niet bijzonder veel opstaan.

Ik zie op internet dit probleem vaker voorbij komen bij Oneplus (zoals hier: https://forums.oneplus.co...em-storage.1416848/page-9), en dat er geen oplossing voor is.
De telefoon is helemaal geupdate.

Is er ondertussen al wel een oplossing, of is de telefoon gewoon 'stuk' en moeten we de garantie aanspreken?

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.17.17. aangekondigd: OxygenOS 11.0.17.17 (IN & EU & NA) for the OnePlus Nord CE
Hey everyone,

We are starting to push an incremental rollout of an OxygenOS update for the OnePlus Nord CE. We recommend you upgrade this version, in order to let you have a better OxygenOS 12 experience in the later stage.

IN: 11.0.17.17.EB13DA
EU: 11.0.17.17.EB13BA
NA: 11.0.17.17.EB13AA​

Changelog
System
  • [Updated] Android security patch to 2022.05

• kapi_tijn
Helaas heeft dit toestel nog steeds geen Android 12

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harmageddon
kapi_tijn schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:24:
Helaas heeft dit toestel nog steeds geen Android 12
Het laat erg lang op zich wachten ja :( updatebeleid van Oneplus voor de lagere budget telefoons is momenteel ver te zoeken lijkt het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bjornvdb
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-06-2022
Hallo
Heeft er toevallig iemand een idee waarom er geen 5g op mijn gsm komt. Ik heb de oneplus nord ce 5g
Als iemand kan helpen alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft Open Bèta 1 (gebaseerd op OxygenOS 12) aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1100328722948947970
Hey everyone,

We are excited to release our OxygenOS 12 Open Beta, based on Android 12, to the OnePlus Nord CE. Please note that users need to upgrade to the latest OxygenOS 11 version to experience OxygenOS 12. Please note this build is meant for India devices.

Key updates

System
  • Optimized desktop icons with improved textures, by using a design inspired by brand-new materials and uniting lights and layers
  • Optimized AI System Booster to 2.1 to support the system to run smoothly even when the load is high
Dark mode
  • Newly added three adjustable levels, bringing a more personalized and comfortable user experience
Shelf
  • Newly added style options for Cards, making data contents more visual and easier to read
  • Newly added access to OnePlus Scout in Shelf, allowing you to search multiple contents on your phone, including Apps, Settings, Media Data, etc
  • Newly added OnePlus Watch Card in Shelf, to easily glance at your health status
Work Life Balance
  • Newly added Work Life Balance feature, allowing you to effortlessly switch between Work and Life mode via quick settings
  • Newly supported automatic Work/Life mode switching, based on specific locations, Wi-Fi network, and time, also bringing customized App notification profiles according to the personalization
Gallery
  • Newly supported switching between different layouts with a two-finger pinch gesture, intelligently recognizing the best-quality pictures, and cropping the thumbnail based on the content, making the gallery layout more pleasing
Canvas AOD
  • Newly added diverse styles of lines and colors, for a more personalized lock screen experience with inspiring visuals
  • Newly added multiple brushes and strokes and support for color adjustment

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kapi_tijn
*knip*

[Voor 94% gewijzigd door kapi_tijn op 01-07-2022 15:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
Dat is letterlijk wat ik net postte boven jouw bericht. 8)7 :>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kapi_tijn
In mijn enthousiasme dat de update eindelijk daar is, heb ik jouw bericht gemist sorry! Ik las het op het telegram kanaal en wilde het gelijk delen

[Voor 25% gewijzigd door kapi_tijn op 01-07-2022 15:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:19
Zelf heb ik de One Plus Nord,
Mijn vriendin heeft de CE versie met OS 11.0.17.17 en de telefoon oververhit constant.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
elektriekert schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:47:
Zelf heb ik de One Plus Nord,
Mijn vriendin heeft de CE versie met OS 11.0.17.17 en de telefoon oververhit constant.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik zou even kijken naar de batterijstatistieken. Wat staat er bovenaan als de accu bijna leeg is?

• f1spider
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-01 15:21
gabberjoost schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:15:
Mijn moeder heeft een Nord CE en sinds kort het probleem dat haar systeem partitie helemaal vol loopt (die is nu voor 113 gb gevuld ongeveer). Haar opslag is nu bijna voor 100% vol en kan dus bijna niks meer met de telefoon. Ook 'ruimte vrijmaken' doet niks voor de systeempartitie.
Alle foto's en filmpjes zijn al opgeruimd en ook qua apps heeft ze er niet bijzonder veel opstaan.

Ik zie op internet dit probleem vaker voorbij komen bij Oneplus (zoals hier: https://forums.oneplus.co...em-storage.1416848/page-9), en dat er geen oplossing voor is.
De telefoon is helemaal geupdate.

Is er ondertussen al wel een oplossing, of is de telefoon gewoon 'stuk' en moeten we de garantie aanspreken?
Mijn moeder zit met hetzelfde probleem. Had je nog een oplossing gevonden of is terug gaan naar de fabrieksinstellingen de enige mogelijkheid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 10:27
f1spider schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:32:
[...]

Mijn moeder zit met hetzelfde probleem. Had je nog een oplossing gevonden of is terug gaan naar de fabrieksinstellingen de enige mogelijkheid?
Het toestel is terug gestuurd voor reparatie. Ze hebben het moederbord vervangen.
Geen idee of het probleem nu opgelost is, want ze had al een nieuw toestel gekocht en deze niet meer in gebruik genomen...

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 12 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1121257040644669446
Hey everyone,

We are excited to release our OxygenOS 12 based on Android 12, to the OnePlus Nord CE. We will update the thread once when the build for other regions is available.

Nord CE

IN: EB2101_11.C.04

Here are the key updates:

System
  • Optimized desktop icons with improved textures, by using a design inspired by brand-new materials and uniting lights and layers
  • Optimized AI System Booster to 2.1 to support the system to run smoothly even when the load is high
Dark mode
  • Newly added three adjustable levels, bringing a more personalized and comfortable user experience
Shelf
  • Newly added style options for Cards, making data contents more visual and easier to read
  • Newly added access to OnePlus Scout in Shelf, allowing you to search multiple contents on your phone, including Apps, Settings, Media Data, etc
  • Newly added OnePlus Watch Card in Shelf, to easily glance at your health status
Work Life Balance
  • Newly added Work Life Balance feature, allowing you to effortlessly switch between Work and Life mode via quick settings
  • Newly supported automatic Work/Life mode switching, based on specific locations, Wi-Fi network, and time, also bringing customized App notification profiles according to the personalization
Gallery
  • Newly supported switching between different layouts with a two-finger pinch gesture, intelligently recognizing the best-quality pictures, and cropping the thumbnail based on the content, making the gallery layout more pleasing
Canvas AOD
  • Newly added diverse styles of lines and colors, for a more personalized lock screen experience with inspiring visuals
  • Newly added multiple brushes and strokes and support for color adjustment

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.05 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1125578908050653193
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of a hotfix build – OxygenOS 12 C.05 – for the OnePlus Nord CE now. For the main OxygenOS 12 thread, with the full change log, please check here.

Nord CE
IN: EB2101_11.C.05
EU/GLO: EB2103_11.C.05

Changelog
System
  • Improves system stability.
  • Optimizes the experience of fingerprint unlocking.

• harmageddon
Iemand al Android 12 als update binnen gekregen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.07 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1161662120862416904 [OxygenOS 12 C.07 for the OnePlus Nord CE]
Hey everyone,

We are starting to push an incremental rollout of OxygenOS C.07 for the OnePlus Nord CE. This update is already rolling out in the Indian region, and we will keep you posted on the progress in the thread.

Nord CE

IN: EB2101_11.C.07

Changelog

System

• Updates Android security patch to 2022.09.

Other

• Fixes the occasional issue of system update failure.
• Fixes the issue that application icons are lost after upgrading the system.
• Fixes the issue of camera crash.
• Fixes the issue that the camera function does not take effect in specific scenarios.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.08 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1192331458141224966

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03 13:41
Sinds een tijdje zit mijn Nord CE in een continue simkaart disconnect loop. Een paar weken geleden af en toe, nu zo goed als constant.

Nieuwe simkaart lost dit probleem helaas niet op. Terug naar fabrieksinstellingen nog niet geprobeerd, maar stel ik liever zo lang mogelijk uit.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

• harmageddon
Raling schreef op donderdag 15 december 2022 @ 18:55:
Sinds een tijdje zit mijn Nord CE in een continue simkaart disconnect loop. Een paar weken geleden af en toe, nu zo goed als constant.

Nieuwe simkaart lost dit probleem helaas niet op. Terug naar fabrieksinstellingen nog niet geprobeerd, maar stel ik liever zo lang mogelijk uit.

Ik heb dit ook! Mega irritant. Nieuwe simkaart leek dit op te lossen. Maar na 2 dagen was het terug. Ik heb dit opgelost door in de simsettings op max 4g te zetten ipv 5g. Na een paar dagen weer eens geprobeerd 5g erbij aan te zetten en het draait nu weer een aantal dagen stabiel op 5g.

• Raling
harmageddon schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 21:00:
[...]

Ik heb dit ook! Mega irritant. Nieuwe simkaart leek dit op te lossen. Maar na 2 dagen was het terug. Ik heb dit opgelost door in de simsettings op max 4g te zetten ipv 5g. Na een paar dagen weer eens geprobeerd 5g erbij aan te zetten en het draait nu weer een aantal dagen stabiel op 5g.
Okee, daarmee doe ik de voorzichtige conclusie dat het een software probleem is.

Er is bij mij geen patroon te ontdekken wat helpt. De ene keer helpt vliegtuigmodus aan en uit, de andere keer niet. Soms is het een hele dag stabiel, en andere dagen valt het meerdere keren per dag uit.

• kapi_tijn
Volgens Android Planet wordt Android 13 versie ook beschikbaar voor dit toestel. Dat is dan de laatste update toch? Komen er daarna ook geen beveiligingsupdates meer?

• Hopman42
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-03 16:50
Raling schreef op donderdag 15 december 2022 @ 18:55:

Ik heb dit ook, zou het misschien aan de provider liggen? (ik zit bij KPN)

Ik zal ook de oplossing van @harmageddon proberen.

• Jasperr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-03 13:36
Ook ik ervaar problemen waarbij de telefoon herhaaldelijk aangeeft dat de simkaart niet aanwezig is. Deze problemen ervaar ik sinds de update naar OxygenOS 12.1 C.09 (EB2103_11_C.09).

Ik gebruik 1 simkaart in slot 1. Mijn provider is KPN.

De problemen zijn er op willekeurige momenten. Als ik een mobiele hotspot aan heb staan, dan blijft deze werken. Maar apps (waaronder Chrome browser) geven aan dat er geen internetverbinding is. Een vaag vermoeden is dat de problemen ontstaan als er tussen 4G, 4G+ en 5G gewisseld wordt. Op plekken waar 5G beperkt beschikbaar is, lijkt het probleem vaker aanwezig. Als ik 5G uitschakel, dan ervaar ik geen problemen.

• Raling
@Jasperr, @Hopman42, @harmageddon
KPN is ook mijn provider!

Ik ga even de Vodafone T-Mobile kaart van mijn werk proberen.

Verdorie, in de 5 minuten dat ik nu getest heb, werkt de T-Mobile sim perfect. Maar wel op 4G+, terwijl ik een zichtverbinding heb naar een T-Mobile 5G mast.

En als ik de KPN sim op max 4G zet, dan werkt het ook prima op 4G+. Misschien dat T-Mobile slim genoeg is het zelf op 4G+ te cappen? Dat ga ik vanavond even testen.

Helaas lees ik op meerdere fora problemen over OnePlus telefoons met 5G na een update. Lijkt dus een bekend OnePlus kwaaltje te zijn.

[Voor 76% gewijzigd door Raling op 28-12-2022 17:27]

• harmageddon
Sinds mijn laatste post in dit topic heb ik overigens geen problemen meer. Mijn telefoon staat gewoon op auto (5G) zoals voorheen.

• Hopman42
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-03 16:50
harmageddon schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:12:
Sinds mijn laatste post in dit topic heb ik overigens geen problemen meer. Mijn telefoon staat gewoon op auto (5G) zoals voorheen.
Voor mij geldt hetzelfde; ik heb ook geen problemen meer.

• harmageddon
Gisteravond had ik er helaas weer last van, dus teruggezet naar max 4G en het was meteen weer over.
Vandaag weer op 5G gezet maar nog geen wifi gebruikt... dus ben benieuwd of het vanavond weer gaat flippen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
kapi_tijn schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:16:
Volgens Android Planet wordt Android 13 versie ook beschikbaar voor dit toestel. Dat is dan de laatste update toch? Komen er daarna ook geen beveiligingsupdates meer?
Waarschijnlijk nog een paar updates om wat problemen te fiksen, maar daar houdt het dan ook bij op.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-03 21:08

qadn

Pinnacle of Perversion

harmageddon schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:00:
Gisteravond had ik er helaas weer last van, dus teruggezet naar max 4G en het was meteen weer over.
Vandaag weer op 5G gezet maar nog geen wifi gebruikt... dus ben benieuwd of het vanavond weer gaat flippen.
Wow. Ik heb dus precies hetzelfde.
Ondanks "reparatie" bij OnePlus & heel veel in googlen niet kunnen oplossen.
Dit werkt wel.

Ik moet wel zeggen dat dit voor mij het vertrouwen wel flink geschaad heeft. Eigenlijk is het product zo ondeugdelijk.

Maar mocht iemand een echte oplossing hebben hou ik me aanbevolen. Anders wordt het tijd om hem te proberen terug te geven aan de winkel (niet hun schuld, maar wel de partij waarmee ik een overeenkomst heb)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.10 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1245815854617591810

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft de eerste OxygenOS 13 Open Bèta aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1255864653553598467

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft Open Bèta 2 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1271950597394268161

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft Open Bèta 3 aangekondigd, gebaseerd op OxygenOS 13: https://community.oneplus.com/thread/1285829603914416136

• Raling
Ik heb OxygenOS 13 binnen. Ziet er opzich prima uit (na uitschakelen van animaties natuurlijk) maar er zijn wel een paar eigenaardigheden:

- de OTG en VPN tiles zijn verdwenen, en laten dat nu net mijn 2 van mijn meest gebruikten zijn. Ik heb letterlijk sinds deze week een headphone dac, dus moet steeds OTG inschakelen helaas. Weet iemand hoe die terug te brengen?
- m'n telefoon trilt weer bij notificaties, terwijl ik dat bewust uit had staan, en ik kan niet terugvinden hoe ik dit weer uitschakel... iemand een idee?

En het 5G probleem icm KPN is er nogsteeds helaas... :(

[Voor 9% gewijzigd door Raling op 16-03-2023 19:15]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee