Het medion ms 7616 P55-moederbord hangt aan het MEDION-logo

Pagina: 1
Acties:

• protop
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-06-2021
moederbord msi ms-7616 hangt op bios scherm na bios update

Hallo, ik heb een probleem met de medion ms 7616 P55 hangt aan het MEDION-logo. Ik heb het verkeerde bios-bestand bijgewerkt, ik moest het doen met de P55 en ik deed het met de H55 en ik heb veel hulp nodig. Ik weet dat er al zo'n onderwerp is, maar de gebruiker turkish-racer beschreef wat en hoe het te doen, maar ik begrijp het niet. Sorry voor de fouten, maar ik kom uit Polen en hier is mijn land beperkt in het verzenden van berichten

moederbord msi ms-7616 hangt op bios scherm na bios update

:(

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat is er niet duidelijk? Waar loop je precies vast?
turkish-racer schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:26:
Voor mij hebben volgende stappen geholpen om BIOS van MEDION pc met MS-7616 Ver 1.0 (P55) moederbord te herstellen.
Wat heb je nodig:
- een USB groter dan 2MB;
- (Meest recente) (AMI) BIOS file.

1. Download de BIOS van MEDION site zie onderstaande link (A7616MLN.10F);
2. Formatteer de USB stick met FAT bestandssysteem;
3. Verander de naam van A7616MLN.10F naar AMIBOOT.ROM;
4. Kopieër de zojuist veranderde AMIBOOT.ROM bestand naar de geformatteerde USB stick zonder flashtool of andere mappen of bestanden;
5. Stop USB stick met file in één van de achterste USB poorten (PC moet uitstaan);
6. Sluit een ps2 toetsenbord aan, zet je pc aan MEDION logo is zichtbaar, waar deze dus op blijft hangen en dus niet wil door starten;
7. Druk nu op HOME op je toetsenbord om BIOS update te forceren, scherm wordt zwart, geen paniek dit is goed, werkt dit niet toets HOME+CTRL;
8. Je ziet nu dat AMI Flash de BIOS aan het flashen is, zodra flash klaar is zo'n 2minuten, pc herstarten en je pc werkt weer! d:)b

Zie ook onderstaande links voor BIOS recovery van alle AMI BIOS ook voor MEDION pc zoals hierboven, dus ook voor de MS-7616 Ver 1.0 (P55)

How to recovery AMI BIOS if update fail?:
https://www.biostar.com.t.../faq_content.php?S_ID=392

AMI BIOS Recovery:
https://www.bios-mods.com/bios-recovery/ami-bios-recovery/

MSI AMI BIOS Recovery:
https://forum-en.msi.com/...r/how-to-recover-the-bios

MEDION 1.0F BIOS update voor MS-7616 (P55) moederbord:
http://www.medion.com/nl/...ls.php?did=8685&hgt=15748

MEDION 1.0H (geback-upt) BIOS update voor MS-7616 (P55) moederbord:
https://www22.zippyshare.com/v/PoO960LA/file.html

I reject your reality and substitute my own

• protop
"2. Formatteer de USB stick met FAT bestandssysteem; FAT32 / FAT / NTFS ?"

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Vat het niet verkeerd op, maar is het niet wat hoog gegrepen om een BIOS recovery te doen
als het formatteren van een USB stick al niet wil lukken?

Misschien beter om dit door een computer winkel te laten doen danwel de PC te vervangen?

Anders wil Google je vast helpen met hoe je een USB stick formatteert.

Uiteraard heb je hier wel een tweede computer voor nodig die wél in Windows kan komen
en natuurlijk een USB stick waar de BIOS file op past.

I reject your reality and substitute my own

• protop
En is er geen andere manier om het bios-systeem te herstellen? Bijvoorbeeld: CD RAW / SD-KAART?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
nelizmastr schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:42:
Vat het niet verkeerd op, maar is het niet wat hoog gegrepen om een BIOS recovery te doen
als het formatteren van een USB stick al niet wil lukken?

Misschien beter om dit door een computer winkel te laten doen danwel de PC te vervangen?

Anders wil Google je vast helpen met hoe je een USB stick formatteert.

Uiteraard heb je hier wel een tweede computer voor nodig die wél in Windows kan komen
en natuurlijk een USB stick waar de BIOS file op past.
Helemaal mee eens. Het is al eens fout gegaan en voor de kosten hoef je het niet te laten. Voor 10-20 euro moet een computerwinkel (in Nederland, denk dat de prijzen in Polen eerder lager dan hoger liggen) een nieuw bios kunnen flashen. Het is natuurlijk een oude PC, maar als je de PC nog geruime tijd wil gebruiken, zou ik de bios door een computerwinkel laten flashen.

Andere optie is om zelf aan de slag te gaan en kijken of het lukt, of dat je het opnieuw verpest. Juist van proberen leer je, maar proberen zou ik alleen doen als
a) het niet uitmaakt als er iets stuk gaat,
b) als de kostenbesparing significant is en het risico op slopen klein genoeg is.

Overigens als je in de verkenner rechtermuisknop doet op de USB-stick, kun je kiezen voor formatteren. Dan krijg je een dialoogvenster waar je het bestandssysteem kunt kiezen. Daar kies je voor fat.
protop schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:17:
En is er geen andere manier om het bios-systeem te herstellen? Bijvoorbeeld: CD RAW / SD-KAART?
Ik weet niet of je de CD moet formateren, maar ook een SD-kaart moet je formateren. Dus dat lost je probleem niet op. Het probleem is dat de bios zo ver ik weet alleen ingeladen kan worden als het bios bestand op een correct geformateerd (fat) opslagmedium staat.

[ Voor 13% gewijzigd door hoi1234 op 15-06-2021 10:21 ]

Pagina: 1