Wat voor een soort Acces Point heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy1604
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-10 16:20
Ik ben al dagen aan het uitzoeken welk acces point ik moet kopen voor het probleem in dit topic:
Groentjuh in "Fritz repeater 3000 of Wifi cubes?"
Ik wil het acces point in de garage op gaan hangen aan de kant van de tuin waar ik wifi wil. Er wordt dan een internetkabel getrokken vanaf mijn Ziggo (binnenkort glasvezel van Caiway) modem/router.
Ik dacht het eerst eindelijk gevonden te hebben: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)

Maar ik wil ook een bridge van de Philips Hue er op aansluiten en dat kan bij deze volgens mij niet.

Toen dacht ik dat deze zou voldoen maar bij Coolblue zeiden ze dat dat hier niet mee gaat: pricewatch: Netgear WAC510

En toen raadde Coolblue mij deze aan:
pricewatch: Netgear WAC104 Acces Point

Oftewel, wat voor soort acces point heb ik nodig om een internetkabel vanuit het modem op aan te sluiten en waar ik ook de bridge van de Philips Hue lampen op aan kan sluiten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:29

lier

MikroTik nerd

Hangt af van de eisen die je stelt aan het accespoint naast het feit dat deze 2 ethernet poorten moet hebben. Dus...wat zijn je eisen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb onlangs bij goede vrienden van mij de Ubiquiti Inifi AP Pro's mogen installeren, dat zijn erg fijne apparaatjes! An sich maakt het niet zo heel veel uit welk accesspoint je ervoor gebruikt, zolang het maar een accepoint is en geen router, bijvoorbeeld.

Ik snap alleen niet, waarom de vraag in een apart topic zuo moeten :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aari
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-10 01:38
Ik zou eerst een switch aansluiten en daarop dan de AP en de hue bridge.

Zo kun je elk AP kiezen dat je zou willen en heb je ook nog een paar netwerkpoorten over voor de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy1604
Aari schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:50:
Ik zou eerst een switch aansluiten en daarop dan de AP en de hue bridge.

Zo kun je elk AP kiezen dat je zou willen en heb je ook nog een paar netwerkpoorten over voor de toekomst ;)
Sorry ik ben echt een leek.... Bedoel je dan kabel doortrekken naar de garage, die aansluiten op de switch en dan zowel het acces point als de Hue bridge op de switch aansluiten of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy1604
lier schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:18:
Hangt af van de eisen die je stelt aan het accespoint naast het feit dat deze 2 ethernet poorten moet hebben. Dus...wat zijn je eisen?
Ja dat is de vraag. Uiteraard één met een goed bereik! Maar wat voor eisen daarbij horen? Mijn (glasvezel) internetsnelheid wordt straks 250 Mbit/s dus sneller hoeft hij niet aan te kunnen. En de afstand tot waar ik wifi wil hebben is 10/15 meter vanaf het acces point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy1604
CH4OS schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:22:
Ik heb onlangs bij goede vrienden van mij de Ubiquiti Inifi AP Pro's mogen installeren, dat zijn erg fijne apparaatjes! An sich maakt het niet zo heel veel uit welk accesspoint je ervoor gebruikt, zolang het maar een accepoint is en geen router, bijvoorbeeld.

Ik snap alleen niet, waarom de vraag in een apart topic zuo moeten :$
Omdat ik daar al gevraagd had of ik verdere vragen daar kon stellen maar daar werd niet op gereageerd.....
En die jij aanraadt zal best goed zijn maar ik heb er totaal geen verstand van en begrijp dat de installatie niet gemakkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 09:19

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Jessy1604 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:00:
[...]

Sorry ik ben echt een leek.... Bedoel je dan kabel doortrekken naar de garage, die aansluiten op de switch en dan zowel het acces point als de Hue bridge op de switch aansluiten of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?
Ja, dat is wat er bedoeld wordt.

Maar een andere vraag: als je 1 kabel gaat trekken...waarom trek je er dan niet gelijk 2?
Mocht er iets gebeuren met 1 kabel heb je altijd nog een reserve en tot die tijd kan je je 2 apparaten aansluiten zonder extra switch of iets dergelijks.
Jessy1604 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:07:
[...]

Ja dat is de vraag. Uiteraard één met een goed bereik! Maar wat voor eisen daarbij horen? Mijn (glasvezel) internetsnelheid wordt straks 250 Mbit/s dus sneller hoeft hij niet aan te kunnen. En de afstand tot waar ik wifi wil hebben is 10/15 meter vanaf het acces point.
Dan heb je de LR versie van de Unifi AC niet nodig en kan je af met een 'gewone' AP ook af kunnen: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

[ Voor 33% gewijzigd door Mike2k op 10-06-2021 17:22 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy1604
Dat zou kunnen idd... En dan één naar het AP en één naar de Hue bridge neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Laatst online: 04-10 09:19

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Jessy1604 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:23:
Dat zou kunnen idd... En dan één naar het AP en één naar de Hue bridge neem ik aan?
Inderdaad...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy1604
Thx! Daar had ik nog niet aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aari
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-10 01:38
Jessy1604 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:00:
[...]

Geeft niks hoor, daarom kun je hier je vragen stellen;)

Idd, alles zoals je zegt. Kan haast niet fout gaan.
Koop vooral simpel spul waar je na installeren geen omkijken meer naar hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 06:21
Je zegt dat je er geen fluit verstand van hebt... wat moet je dan met een unifi accesspoint? Of heb je de intentie hier iets mee te gaan doen? En weet je wel hoe je een goed roamen netwerk moet krijgen bij mixen van unifi en provider wifi?

Ik zou eerder iets foolproof kopen. Een deco m4 setje bij ziggo scoren voor 100 euro, kun je meteen door heel je huis 5ghz dekking realiseren (ik neem aan dat de provider router dit niet kan?)
Ben je meteen klaar (zit ook 2 utp poorten op) en kan je niets fout aan doen.

Wil je het eens stapje hoger, overweeg dan anders een aruba instant on, die hebben ook outdoor accesspoint en is wat meer fool proof dan een unifi

[ Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 10-06-2021 22:18 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jessy1604
Ik heb niet gezegd dat ik een Unifi acces point ga kopen. ;-) Ik heb idd begrepen dat die lastig is om te installeren dus ik ga voor iets eenvoudigers.
Pagina: 1