[Freesco] Ntwerkkaart met DEC21041 chipset

Pagina: 1
Acties:

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Is het mogelijk Freesco aan werk te krijgen met deze @home netwerkkaart??

PCI Ethernet DECChicp 21041 (op de site van farallon: DEC21041 Chipset).

Ik heb de manual van Freesco doorgenomen en daar staat ie niet in... op de site ook niet.

Op de site van Farallon (merk van de kaart) kwam ik alleen dit tegen: http://www.farallon.com/support/resources/unsuporteddrivers.html

Heb ik linux drivers nodig om deze kaart aan de gang te krijgen of zitten de drivers als bij Freesco? (kan niets vinden in het supplementary pack van Freesco).

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 18:14

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je hoeft alleen een irq en geheugen adres op te geven bij FreeSCO, je hoeft er geen drivers bij te gebruiken (Gebruikt waarschijnlijk NE2000 achtige compatible aansturing :? )

https://powershellisfun.com

• Marv
K, tnx.

Nog 1 vraagje...

Ik heb een tutorial doorgenomen over Freesco en nu staat daar dat het het makkelijkste is om de netwerkkaart Plug and Play uit te zetten.. en dan zelf IRQ enz in te stellen, nu heb ik gekeken bij het proggie wat bij de netwerkkaart zat maar nu kan ik daar pnp niet uitzetten, moet ik nu gewoon IRQ's gaan proberen of is er een manier om te kijken waar ie op zit?
Met deze DOS-tools moet je het volgende kunnen:
- de nic op non-plug & play zetten
- I/O en IRQ van de nic instellen

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

en als je het niet zeker weet; probeer het gewoon, freesco draait in de basisvariant van een floppie zonder hd. Dus niet bang zijn om je bestaande installatie in de soep te draaien.

groeten

• Marv
Ik ben wat info aan het opschrijven voor de installatie van freesco (standaard gateway, dns, dhcp heb ik, proxy is niet noodzakelijk??? is nu ook niet ingesteld) maar als ik op m'n internet pc bij winipcfg ga kijken krijg ik de volgende melding:

Fout

De DHCP-server is niet beschikbaar: De adapter wordt vernieuwd

Gaat dit problemen opleveren bij Freesco?

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Hoe het met freesco zit weet ik niet maar die Decchips worden prima door Linux ondersteunt. Het gaat hier in de linux configs echter om de Tulip netwerkkaarten, vraag me niet waarom maar dat zijn dus die decchips. Misschien moet je dus ff op zoek gaan naar hoe die kaart in freesco heet maar vanaf linux 2.0 zit die 21x4x kaart al in Linux (misschien ook eerder maar zo lang draait ik geen linux met met 21140 kaart ;))

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Op vrijdag 17 augustus 2001 18:18 schreef Marv het volgende:
Ik ben wat info aan het opschrijven voor de installatie van freesco (standaard gateway, dns, dhcp heb ik, proxy is niet noodzakelijk??? is nu ook niet ingesteld) maar als ik op m'n internet pc bij winipcfg ga kijken krijg ik de volgende melding:

Fout

De DHCP-server is niet beschikbaar: De adapter wordt vernieuwd

Gaat dit problemen opleveren bij Freesco?
Nee, dit gaat geen problemen opleveren. Je hebt nu nog geen adres gekregen omdat je je dhcp service van FreeSCO nog niet aan hebt staan of omdat je niet staat ingebeld/verbinding hebt met internet?!?!

• Marv
Op vrijdag 17 augustus 2001 18:39 schreef -={Fred_Perry}=- het volgende:

[..]

Nee, dit gaat geen problemen opleveren. Je hebt nu nog geen adres gekregen omdat je je dhcp service van FreeSCO nog niet aan hebt staan of omdat je niet staat ingebeld/verbinding hebt met internet?!?!
Die melding krijg ik dus in win98 :P

• Marv
Freesco wil niet helemaal doorstarten... hij blijft wachten op een melding van de dhcp server... ik heb de kabelmodem al gereset maar dit schijnt niet te helpen...

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Op vrijdag 17 augustus 2001 19:32 schreef Marv het volgende:
Freesco wil niet helemaal doorstarten... hij blijft wachten op een melding van de dhcp server... ik heb de kabelmodem al gereset maar dit schijnt niet te helpen...
Uhmm.. Heb je nou ingesteld dat FreeSCO je DHCP server moet zijn en op de FreeSCO server ingesteld dat die zelf weer een DHCP adres moet krijgen van je internet provider wat hij niet kan omdat hij in andere subnets zit enzo?

Heb je kabelmodem en een vast ip-adres? Zo ja, dan moet je je FreeSCO niet zelf om een adres laten zoeken (DHCP) via de kabel...

Ik zou je server settings naar maar eens goed bekijken of alles wel zo staat ingesteld als je denkt...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Wegpleuren die kaart !
Heb er verschrikkelijk veel problemen mee gehad zeker met freesco.. heb hem nu vervangen voor een standaard realtek kaartje, en dat werkt perfect.
Ff naar chello moest ik alleen bellen om het mac-adres door te geven.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
Het zou met die DEC kaart gewoon moeten werken.
Ik gebruik hem hier ook in samenwerking met een 3com kaart voor het LAN.

ALs hij die dhcp errors geeft moet je je utp kabels maar eens omdraaien.

Succes

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Pagina: 1