Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
In huis hebben we sinds een dag of 3 problemen met twee IOS apparaten, een Iphone SE en een Ipad Gen8. Beide zijn recent bijgewerkt naar IOS 14.6

Beide kunnen niet meer connecten met mijn Ubiquiti AP's, waarbij beide identieke symptomen laten zien. Er wordt contact gelegd met het AP, connectie lijkt te werken en binnen 2 a 3 seconden wordt de verbinding verbroken en begint hele verhaal opnieuw.

Zowel de Iphone als de Ipad draaien IOS 14.6 ( meest recente versie ). Ik heb 3 Ubiquiti AP's hangen in huis, alle drie zijn bijgewerkt naar de meest recente versie ( 5.43.36.12724 ).

Alle andere apparaten die gebruik maken van WIFI hebben nergens last van waaronder diverse Android based telefoons, Raspberry PI's, etc.

Mijn AP's zijn geconfigureerd met drie verschillende AP namen. "TheMatrix", "THEMATRIX" & "WIFI_GUEST". De eerste twee is een overblijfsel van een oude AP naam waarbij ik te lui/geen zin heb om dat op te lossen :P. Alle drie zenden uit op zowel 2.4 als 5ghz, en dat heeft dus tot een paar dagen terug perfect gewerkt.
Overigens op alle drie de AP's is het gedrag van de telefoon en Ipad hetzelfde.

Al geprobeerd:
  • Iphone diverse malen herstart
  • Ipad diverse malen herstart
  • Netwerken vergeten en opnieuw verbinding maken
  • Alle drie de AP's herstart
  • Alle drie de AP's opnieuw geprovisiond
Maar dit werkt dus helaas niet.

Ik heb nu als fallback de WIFI mogelijkheid van mijn router weer aan gezet waar beide apparaten dan zonder problemen mee connecten.

Ik word verder niet veel wijzer. In IOS 14.1 schijnt er een update te zijn gedaan voor betere compatibiliteit met Ubiquiti maar verder vind ik zo snel geen problemen terug met mensen die hier ook last van hebben.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Update: Issue opgelost. Ik heb 1 van beide AP namen verwijderd waardoor er alleen nog THEMATRIX en WIFI_GUEST beschikbaar zijn. Nu gaat verbinden weer vlekkeloos.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.