Coral USB Accelerator MacOS applicatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos149
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-06 19:51
Beste Tweakers,
Momenteel heb ik voor mijn werk voor online meetings via Google Meet. Zoals jullie misschien weten gebruikt Google de VP9 codec die door MacOS softwarematig gedecodeerd wordt. Dit resulteert in een flink warme computer omdat de CPU tijdens deze meetings zijn werk doet voor decoderen. Om dit probleem deels te tackelen heb ik tijdens de meetings de Intel turbo boost uit gezet met de Volta tool en mijn processor wattage gelimiteerd op 15W. Een prima oplossing overigens. Je krijgt geen blazende laptop door de warmte en mijn ervaring met meeten is prima! Ik snap daarom ook niet wat er gebeurd als ik de limieten eraf haal. Naar mijn idee verandert er niet zoveel. Maargoed, om even terug te komen op de titel: weten jullie missschien of het ook mogelijk is om de Google Coral USB Accelerator te gebruiken als VP9 decoder? Of denk ik nu volledig in het verkeerde straatje? Ik sta op het punt er eentje aan te schaffen voor wat AI taken op mijn raspberry pi, maar daarvoor zal de boel een groot deel van het jaar in de kast liggen te verstoffen. Het zou dus ook leuk zijn om er een toepassing voor te vinden die ik wat frequenter kan gebruiken. Andere leuke tips zijn overigens ook welkom! Thanks!

Ik heb overigens al gezocht op 'Coral Accelerator VP9 decoding' maar ben er niet veel wijzer op geworden behalve voornamelijk projecten met de raspberry pi.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij