Ziggo Bridge / Asus ax92u - DHCP issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 17:56
Beste mede Tweakers,

Ik zit met een probleem, tot voor kort heeft het ruim 1,5 jaar gewerkt zonder enkele aanpassing of wat dan ook.

Nu heb ik sinds 3 weken dat mijn internet gemiddeld per uur 2a3 keer weg valt.
Nu heb ik mijn modem altijd in modem stand laten staan en daarop mijn router Asus AX92U in combinatie met nog eentje boven in de hobbykamer op Mesh stand. dit heeft dan ook altijd gewerkt zonder gedoe of IP adressen of iets aan te passen.

Nu is er een Ziggo Monteur geweest die heeft de modem vervangen en in het begin deed het gewoon zijn ding maar helaas ineens niet meer wederom weg vallen van internet. Nu is een kennis van mij langs geweest met ervaring en hebben de we modum in Bride stand gezet en leek toch echt te werken. helaas in de avond viel de Ziggo modem wederom stil en deed niks het meer ook niet na een uit en aan switch of modem + router van het stroom

Mijn modem zit aangesloten als volgt.
- Binnenkomende kabel ( 1,5 jaar geleden compleet vervangen en aangelegd)
- Op de kabel zit een splitter (2 uitgangen, dit heb ik pas een week! hiervoor nooit erop gehad en werkte dikke prima!)
- Splitter uitgang 1 naar de modem rechtstreeks 1 naar de versterker/verdeler

wat ik inmiddels al heb getest is als volgt.
- Modem reset , opnieuw bridge mode etc.
- router full reset opnieuw aangesloten eerst 1tje daarna 2.
- een werkende router (cisco) van mijn kennis gebruikt om mijn asus uit te sluiten ook deze werkt niet
- andere UTP kabel mag niet baten.

Ik heb inmiddels contact gehad met Ziggo maar ze beweren niks vreemds te zien, vaag! nu komt er morgen een monteur langs om wederom te kijken echter ben ik bang voor hetzelfde (garantie tot de stoep ofzo)

Ik zou graag willen weten of jullie bekend zijn met deze routers en of jullie iets weten betreft een aanpassing op de Ziggo modem of dergelijks. de reden van de bridge mode werd mij aangeraden ivm IP conflicten.

alvast bedankt!

PS ik hoop dat dit de juiste sub forum is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:07
Ziggo geeft garantie tot de uitgang van hun modem en de rest is jouw probleem.
Je loopt dus de kans dat je straks een rekening krijgt van die monteur omdat het niet bij hen ligt,

Bridge mode kan wel maar hoeft niet.
Als je router mode staat moet je er enkel rekening mee houden dat het subnet dat je Asus gebruik iets anders is dan het subnet dat die ConnectBox gebruikt.
Die Connectbox gebruikt 192.182.171.xxx dus die mag je dan niet in je Asus gebruiken.

Heb je geprobeerd een pc rechtstreeks op een van de poorten van die ConnectBox aan te sluiten als de boel vast gelopen is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
Ben(V) schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:05:
Ziggo geeft garantie tot de uitgang van hun modem en de rest is jouw probleem.
Je loopt dus de kans dat je straks een rekening krijgt van die monteur omdat het niet bij hen ligt,

Bridge mode kan wel maar hoeft niet.
Als je router mode staat moet je er enkel rekening mee houden dat het subnet dat je Asus gebruik iets anders is dan het subnet dat die ConnectBox gebruikt.
Die Connectbox gebruikt 192.182.171.xxx dus die mag je dan niet in je Asus gebruiken.

Heb je geprobeerd een pc rechtstreeks op een van de poorten van die ConnectBox aan te sluiten als de boel vast gelopen is.
Ik ben inderdaad op de hoogte van de kosten, ik ga dit straks weer even verder checken. Er is een laptop rechtstreeks op de modem aangesloten geweest echter gaf dit in bridge mode helemaal niks aan internet.

Thnx voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ben(V) schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:05:
...
Die Connectbox gebruikt 192.182.171.xxx ...
Te snel getypt? ;o) 192.168.178.0/24 zul je bedoelen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Klopt type voutje.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33
0daro0 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:17:
[...]

Ik ben inderdaad op de hoogte van de kosten, ik ga dit straks weer even verder checken. Er is een laptop rechtstreeks op de modem aangesloten geweest echter gaf dit in bridge mode helemaal niks aan internet.

Thnx voor de reactie!
Je moet in bridge dat ziggo ding power cyclen als je er een ander device aan hangt. Daarom lekker ik router modem laten staan.
De noodZaak om je provider modem in bridge te zetten is een ouderwetse gedachte

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
laurens0619 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:53:
[...]

Je moet in bridge dat ziggo ding power cyclen als je er een ander device aan hangt. Daarom lekker ik router modem laten staan.
De noodZaak om je provider modem in bridge te zetten is een ouderwetse gedachte
Wat bedoel je met power cyclen?

Daarnaast is ziggo weer geweest en ligt het aan de Upstream signaal, dat is boven een waarde van 51. geen idee wat dat inhoud maar er moet weer een monteur komen dit keer op de kasten buiten te checken en mogelijk een demper plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-10 12:31
ik heb het ook. ligt aan die onstabiele Asus routers. als ze het doen, prima, maar ik krijg te vaak dit soort issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
Wessel0101 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:37:
ik heb het ook. ligt aan die onstabiele Asus routers. als ze het doen, prima, maar ik krijg te vaak dit soort issues...
Ik heb iemand laten langs komen en heeft dit opgelost tevens was er ook een probleem in de buiten kast en dit hebben ze opgelost met een demper er tussen ofzo.

sindsdien heb ik geen problemen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-10 12:31
0daro0 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:04:
[...]

Ik heb iemand laten langs komen en heeft dit opgelost tevens was er ook een probleem in de buiten kast en dit hebben ze opgelost met een demper er tussen ofzo.

sindsdien heb ik geen problemen meer.
Ja zou je denken. Ik dacht dus ook dat het opgelost was door de monteur, maar na 2 maanden kwam opeens het probleem terug. heb nu een AX88u gekocht en glasvezel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
Wessel0101 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:06:
[...]

Ja zou je denken. Ik dacht dus ook dat het opgelost was door de monteur, maar na 2 maanden kwam opeens het probleem terug. heb nu een AX88u gekocht en glasvezel :)
Haha, ik heb nog hoop. het is inmiddels al meer dan 2 maanden dik in orde _/-\o_
helaas hebben we hier nog geen glasvezel anders wist ik het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Problemen die qua verschijnselen op elkaar lijken zijn natuurlijk niet per definitie hetzelfde probleem.

Als een Ziggo monteur constateert dat jouw modem te veel signaal uitstuurt dan gaat hij klippen en valt je internet uit.
Een modem schroeft automatisch zijn uitgaande signaalsterkte op als de andere kant hem vertelt dat hij te weinig signaal binnenkrijgt.
Dit werkt prima totdat het modem gaat klippen, oorzaak is dan te veel demping tussen jouw aansluiting en de ziggokast op straat.
Heeft dus helemaal niets met je eigen apparatuur te maken.

Pagina: 1