Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Neon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03 19:47
Ik ben mn PC aan het upgraden met wat nieuwe hardware, zie hieronder.

Het probleem wat ik ondervind is dat wanneer de videokaart aangesloten wordt ik geen input meer krijg op mn beeldscherm.

Wanneer ik de videokaart eruit haal en mn beeldscherm aansluit op de display port van het moederbord krijg ik wel beeld. Als ik de videokaart weer aansluit, krijg ik ook op de display port van het moederbord geen beeld meer.

Wat kan ik proberen om dit te verhelpen (ik gok bios settings)? Of is er iets in deze setup niet compatible?

Hardware (nieuw):
- ASRock H570 Phantom Gaming 4
- Intel Core i5-11400 Boxed
- Crucial CT16G4DFD832A
- Samsung 980 Pro 250GB

Hardware (meegenomen van oude systeem):
- ASUS GTX960-DC2-2GD5-BLACK
- Corsair RM550x

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Videokaart op het andere PCIe slot plaatsen
- Andere voedingskabel (al werkte deze prima in mn vorige systeem)
- Andere poorten op de videokaart

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Dizzy Neon op 10-06-2021 13:35 ]

Beste antwoord (via Dizzy Neon op 10-06-2021 15:47)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Kun je eens kijken wat er gebeurt als je in de bios CSM op Enabled zet (indien deze op Disabled staat)? Te vinden onder Boot\CSM (Compatibility Support Module).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:54
Je integrated graphics van je moederbord worden uitgezet. De displayport van je moederbord werkt dus niet meer. Sluit je monitor aan op je graphics card en het werkt.

EDIT: Zie dat je dat al geprobeerd hebt... domme fout van mij

[ Voor 16% gewijzigd door DickvanMaurik op 10-06-2021 14:07 . Reden: Niet goed gelezen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:38
Probeer eens HDMI. Er zijn vreemde gevallen bij bepaalde monitoren waar displayport niet out of the box werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClumsyBarry
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09 17:27
Volgens mij heeft je moederboard debug lampjes. Gaat toevallig het gpu(/vga) ledje knipperen als je hem aan zet?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Kun je eens kijken wat er gebeurt als je in de bios CSM op Enabled zet (indien deze op Disabled staat)? Te vinden onder Boot\CSM (Compatibility Support Module).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Neon
computerjunky schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:09:
Probeer eens HDMI. Er zijn vreemde gevallen bij bepaalde monitoren waar displayport niet out of the box werkt.
Helaas, geen succes.
ClumsyBarry schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:11:
Volgens mij heeft je moederboard debug lampjes. Gaat toevallig het gpu(/vga) ledje knipperen als je hem aan zet?
Ik zie nergens lampjes knipperen of branden anders dan het witte ledje op de videokaart zelf (brand constant, normaal gedrag geloof ik... deed ie in mn vorige setup ook)
Nielson schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:28:
Dit geeft wat meer info; onder die optie in de bios staat "CSM is disabled. To enable CSM, please install an external graphics card.". Lijkt dus alsof ie mn videokaart helemaal niet detecteert.
Kan het iets te maken hebben met de ATX12v V2 van mn moederbord, daar heb ik nl. geen power cable van dus die heb ik simpelweg niet aangesloten nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:38
Weet je zeker dat je PCI-E op 3.0 staat in de bios en niet 4.0 ? Kan ook nog voor problemen zorgen.

En als je dan toch even in de bios ben kijk kan even naar GPU priority. misschien staat deze om 1 of andere vage reden op onboard only. probeer dan even dedicated gpu of auto.

[ Voor 47% gewijzigd door computerjunky op 10-06-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 17:21
Dizzy Neon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:42:
Dit geeft wat meer info; onder die optie in de bios staat "CSM is disabled. To enable CSM, please install an external graphics card.". Lijkt dus alsof ie mn videokaart helemaal niet detecteert.
Kan het iets te maken hebben met de ATX12v V2 van mn moederbord, daar heb ik nl. geen power cable van dus die heb ik simpelweg niet aangesloten nu...
Vermoedelijk inderdaad die extra powercable. Heb ik in het verleden ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Neon
computerjunky schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:46:
Weet je zeker dat je PCI-E op 3.0 staat in de bios en niet 4.0 ? Kan ook nog voor problemen zorgen.

En als je dan toch even in de bios ben kijk kan even naar GPU priority. misschien staat deze om 1 of andere vage reden op onboard only. probeer dan even dedicated gpu of auto.
PCI-E staan allemaal op auto, kan daar overigens max "gen3" kiezen, neem aan dat dat pci-e 3.0 betekent.

Maar goed nieuws; ik heb de bios geflashed via internet (prettige optie overigens), vervolgens begon HDMI te werken maar DP nog niet.

Toen CSM aangezet en ja hoor, DP werkt nu ook!

Wel apart eigenlijk dat een bios update daarvoor nodig is, maar goed. Ik mag voorlopig niet klagen ;)

Dank allen voor de snelle reacties en het meedenken!

[ Voor 6% gewijzigd door Dizzy Neon op 10-06-2021 15:49 ]

Pagina: 1