Huurcontract ketel afgelopen, en nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:43
Dit topic heeft als doel om informatie/advies te vergaren en eventueel tot nieuwe inzichten/keuze mogelijkheden te komen.

Ben sinds 2017 huiseigenaar en heb destijds het huurcontract van de ketel overgenomen van de vorige eigenaar. Over de overname heb ik niet echt bewust nagedacht maar het contract is nu afgelopen dus heb ik nu verschillende mogelijkheden.

1. nieuw huurcontract afsluiten waarmee we ook een nieuwe ketel krijgen
2. niet vernieuwen en de ketel afkopen (afkoopbedrag krijg ik nog te horen maar op een ketel die financieel is afgeschreven is elke euro te veel volgens mij)
3. zelf een nieuwe ketel kopen

Het vorige (wurg)contract had een looptijd van 12,5 jaar met een maandbedrag van 35,-. Met 0 storingen en 1x in de 2/3 jaar een monteur voor onderhoud heeft men goed geld verdiend volgens mij.

Overigens is de huidige ketel een Remeha 35c die in 2009 is geinstalleerd.
Het huis een hoekwoning uit 1975 met minimale isolatie. Zonnepanelen zijn er niet en qua prioriteiten staan ze ook onderaan het wensenlijstje.

Een nieuw contract zou nu maximaal 2 jaar duren waarna je kan verlengen (tegen nieuw tarief gok ik), afkopen of opzeggen. Een prijs is bij mij nog niet bekend, gesprek met een adviseur staat in de planning.

Ik ben benieuwd wat jullie in dit geval zouden doen. Koop heeft nu mijn voorkeur maar dan is vooral de vraag wat en bij wie? Ga ik weer voor een ouderwetse HR combi ketel of is een hybride ook interessant? Ik ken in mijn regio maar twee grote partijen en dat zijn Kemkens en Feenstra. Zijn er nog andere betrouwbare partijen?
Huren is wel duurder maar je hebt wel het gemak dat je nergens naar hoeft te kijken of mis ik iets?
Afhankelijk van het restbedrag zou afkopen überhaupt nog een optie zijn? Heeft iemand ervaring wat ze hiervoor (durfen te) vragen?

Uiteraard ben ik het forum/google ook aan het doorspitten naar relevante info.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 12:05
Consumentenbond heeft hier een artikel over:

https://www.consumentenbo...l/cv-ketel-kopen-of-huren

Wij hebben in februari/maart de ketel laten vervangen en zijn voor koop gegaan, dit was via Kemkens.

Eury#2434

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien een dergelijk oud huis waarschijnlijk niet morgen van het gas af kan, is een nieuwe ketel kopen de goedkoopste optie.

Een willekeurige (grote) installateur in de buurt kan jou een topmodelletje aanpraten tot ongeveer 1400 Euro incl montage. Voor de garantie eist de fabrikant vaak een jaarlijks of twee-jaarlijks beurtje; kost vaak rond de 80 Euro.

Is in alle gevallen minder dan in 12 jaar goed 5K verbrassen aan een wurgcontract.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23

Yucon

*broem*

Wat gebeurt er als je nu voor die 2 jaar verlengt en je ketel alsnog over zeg 8 maanden door een defect total loss verklaard wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ik heb een huurcontract afgesloten voor een nieuwe ketel. Voornaamste reden is dat ze in de buurt bezig zijn met een "warmtenet" maar dat de plannen voor uitbreiding naar mijn wijk nog niet duidelijk zijn. Aangezien de minimale huurtermijn 5 jaar is zag ik er ook geen heil in om direct een nieuwe ketel te kopen.

Ik kan altijd na die 5 jaar nog een nieuwe ketel aanschaffen met onderhoud indien de plannen voor gasloos in mijn wijk duidelijker zijn.

12.5 jaar voor een huurcontract is wel heel erg lang moet ik zeggen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik ben zo benieuwd he... als je niets doet.... halen ze die ketel dan weg?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RodeStabilo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:26:
Dan staat er in je contract een stilzwijgende verlenging per maand.
Niet weg (laten) halen = contractverlenging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:54
Volgens de letteren van het contract zal dat waarschijnlijk wel het geval zijn, echter gaat de verhuurder geld spenderen aan een ketel waar ze niets meer aan hebben?
FreshMaker schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:28:
[...]

Dan staat er in je contract een stilzwijgende verlenging per maand.
Niet weg (laten) halen = contractverlenging
Zou dat dan gratis weg laten halen zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door CappieL op 10-06-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:04
Vroeger pre HR ketel tijd was het handig om een onderhoudscontract te hebben of te huren want die dingen moesten goed onderhouden worden en gaven vaker kuren.

Gewoon een nieuwe kopen en laten monteren. Kostte mij laats 1600 euro voor een Intergas CW5. Ze gaan ook meteen je rookgasafvoer vervangen.
Die moderne ketels hebben maar eens in de 3 jaar ofzo een snel schoonmaakbeurtje/check nodig wat je prima uit je eigen zak kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zolang het contract uitgediend is, wel.
Anders een afkoop / demontage regeling.

Maar dat kan je allemaal in het contractje terugvinden, of de betreffende installateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:58
redfoxert schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:26:
Ik heb een huurcontract afgesloten voor een nieuwe ketel. Voornaamste reden is dat ze in de buurt bezig zijn met een "warmtenet" maar dat de plannen voor uitbreiding naar mijn wijk nog niet duidelijk zijn. Aangezien de minimale huurtermijn 5 jaar is zag ik er ook geen heil in om direct een nieuwe ketel te kopen.

Ik kan altijd na die 5 jaar nog een nieuwe ketel aanschaffen met onderhoud indien de plannen voor gasloos in mijn wijk duidelijker zijn.

12.5 jaar voor een huurcontract is wel heel erg lang moet ik zeggen.
Ligt aan je maandbedrag, maar 12 x 5 x €35 = €2100. Nog steeds rijkelijk meer geld dan als je er zelf 1 zou kopen voor die 5 jaar.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LordSinclair schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:35:
[...]

Ligt aan je maandbedrag, maar 12 x 5 x €35 = €2100. Nog steeds rijkelijk meer geld dan als je er zelf 1 zou kopen voor die 5 jaar.
12,5 jaar met een maandbedrag van 35
;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Bij onze collega's ( zelf de naam zoeken )
zijn het 5 of 1j contracten
Een CW5 komt dan op zo'n 32€ uit

Het contract van 12.5 jaar á 35€ moet heel wat meer geweest zijn, of TS is een paar dingen vergeten ;)
LordSinclair schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:35:
[...]Ligt aan je maandbedrag, maar 12 x 5 x €35 = €2100. Nog steeds rijkelijk meer geld dan als je er zelf 1 zou kopen voor die 5 jaar.
Klopt, maar niet iedereen wil de hele keten zelf regelen, en kiest voor 'gemak'
Net als een Private Lease auto, onder de streep is het duurder, maar wel gemakkelijker.

Gemak kost nu eenmaal een paar centen

[ Voor 52% gewijzigd door FreshMaker op 10-06-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
Yucon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:25:
Wat gebeurt er als je nu voor die 2 jaar verlengt en je ketel alsnog over zeg 8 maanden door een defect total loss verklaard wordt?
Verlengen is geen optie. Het is vernieuwen, opzeggen en afkopen of opzeggen en nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:13
Zo'n ketel met regelmatig onderhoud en tot nu 0 storingen zou ik best willen overnemen, helemaal als deze al in mijn huis hing.. Oh wacht :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remi
Heb ik specifiek naar gevraagd en dan gaan ze de ketel verwijderen.
Hoe ze dat fysiek zonder mijn medewerking voor elkaar denken te krijgen is vraag 2 maar ik gok dat we dan richting een rechtszaak gaan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Weet je al wat overnemen gaat kosten dan? 2009 is niet jong maar ook weer niet zo heel oud voor een ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
FreshMaker schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:43:
Bij onze collega's ( zelf de naam zoeken )
zijn het 5 of 1j contracten
Een CW5 komt dan op zo'n 32€ uit

Het contract van 12.5 jaar á 35€ moet heel wat meer geweest zijn, of TS is een paar dingen vergeten ;)

[...]

Klopt, maar niet iedereen wil de hele keten zelf regelen, en kiest voor 'gemak'
Net als een Private Lease auto, onder de streep is het duurder, maar wel gemakkelijker.

Gemak kost nu eenmaal een paar centen
Er staat dan ook maandbedrag bij niet per jaar.

Dus 12,5 jaar = 150 maanden x 35 = 5250 euro.

Zoals ik de topicstart al zei heb ik hier destijds niet bewust naar gekeken. Met de kennis van nu had ik het contract niet overgenomen of het als middel gebruikt om de koopprijs te drukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 22:23

Yucon

*broem*

Remi schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:44:
[...]

Verlengen is geen optie. Het is vernieuwen, opzeggen en afkopen of opzeggen en nieuwe kopen.
is dit dan een nieuwe ketel?
Een nieuw contract zou nu maximaal 2 jaar duren waarna je kan verlengen (tegen nieuw tarief gok ik), afkopen of opzeggen. Een prijs is bij mij nog niet bekend, gesprek met een adviseur staat in de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 19:26
Als je een nieuwe ketel koopt is de ketel eerste twee jaar onderhoudsvrij. Ik zal gewoon voor een nieuwe ketel gaan en dan mag je zelf bepalen wat voor een onderhoudscontract er aan hangt na twee jaar. Huren is gewoon niet rendabel tegen die CV ketel prijzen.
com2,1ghz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:30:
Vroeger pre HR ketel tijd was het handig om een onderhoudscontract te hebben of te huren want die dingen moesten goed onderhouden worden en gaven vaker kuren.

Gewoon een nieuwe kopen en laten monteren. Kostte mij laats 1600 euro voor een Intergas CW5. Ze gaan ook meteen je rookgasafvoer vervangen.
Die moderne ketels hebben maar eens in de 3 jaar ofzo een snel schoonmaakbeurtje/check nodig wat je prima uit je eigen zak kan betalen.
Dat ligt er maar ook weer aan. Heb je een pech ketel, staat de storingsdienst meerdere malen voor de deur. Ook worden ketels opnieuw afgesteld en gecontroleerd op lekkages. Loopt alles ook wat energiezuiniger. Wij hadden ook een remeha, maar af en toe moest er wel een kabeltje vervangen worden of wat ontstekingspennen. CV installateur liet bijv. driewegklep mechaniek wel tot het uiterste slijten. Dus onnodig vervangen was ook geen sprake.

[ Voor 67% gewijzigd door Monkeydancer op 10-06-2021 12:04 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
pennywiser schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:49:
Weet je al wat overnemen gaat kosten dan? 2009 is niet jong maar ook weer niet zo heel oud voor een ketel.
Staat ook in de TS. Wel naar gevraagd maar is nog niet bekend.
Gezien de voorbeelden die ik op internet voorbij zie komen ga ik er al vanuit dat ze het financieel niet interessant gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Afkopen wordt net zo'n wurgvoorstel, afgaande op deze N=1 indicatie:

https://radar.avrotros.nl...verkoop-huis-t163001.html

Eruit laten slopen. En zelf iets moois uitkiezen dit netjes laten onderhouden en nog steeds geld overhouden na 5 jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door pennywiser op 10-06-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
Yucon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:54:
[...]

is dit dan een nieuwe ketel?

[...]
Ja een nieuwe ketel alleen heb je beperkt of geen keuze wat ze gaan ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Remi schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:57:
[...]

Staat ook in de TS. Wel naar gevraagd maar is nog niet bekend.
Gezien de voorbeelden die ik op internet voorbij zie komen ga ik er al vanuit dat ze het financieel niet interessant gaan maken.
Ja overheen gelezen sorry :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
pennywiser schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:57:
Afkopen wordt net zo'n wurgvoorstel, afgaande op deze N=1 indicatie:

https://radar.avrotros.nl...verkoop-huis-t163001.html

Eruit laten slopen.
Dat is wel een héél mooie 1e google resultaat.
Heb je de draad wel gelezen ?
Vol onduidelijkheid, en haast - haast want snel -snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:52
Remi schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:47:
[...]

Hoe ze dat fysiek zonder mijn medewerking voor elkaar denken te krijgen is vraag 2 maar ik gok dat we dan richting een rechtszaak gaan. >:)
Denk je dat in het huurcontract daar geen voorwaarde voor is opgenomen?
Weigeren meewerken aan verwijderen betekent hoogstwaarschijnlijk verdergaan met de maandbedragen van 35 euro. Ik ben geen advocaat maar ik zou je willen adviseren niet de verwijdering tegen te werken. Met een beetje pech kan het bedrijf zonder al te veel moeite aardig wat geld van je aftroggelen.
Zeg dan niets?
De berekening van 5x12x35 klopt gewoon omdat die Tweaker reageert op iemand die overweegt voor 5 jaar een huurcontract af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
FreshMaker schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Dat is wel een héél mooie 1e google resultaat.
Heb je de draad wel gelezen ?
Vol onduidelijkheid, en haast - haast want snel -snel.
Ik ben aan het zoeken en zie overal voorstellen 1200 - 1300 van Feenstra, Eneco. Voor 200 (dat is de waarde) ga je die ketel niet krijgen. Ze willen nu zelfs de inkoopprijs van je ketel terug lijkt het.

@FreshMaker Inderdaad dat klopt, ik neem het terug, mogelijk ben je er met een paar 100 euro: https://radar.avrotros.nl...el-berekenen-t192632.html

[ Voor 18% gewijzigd door pennywiser op 10-06-2021 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Afkopen is alleen als je vóór het einde contract de boel wilt opzeggen.

Kijk een willekeurige sportschool, of mobiel abonnement er maar op na.
Dat is 'normaal' ( terzijde of het mijn mening is of niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:30

DropjesLover

Dit dus ->

Hybride warmtepomp ophangen geen optie? Ook met slechte isolatie kan je 80% van het jaar op het warmtepomp-deel draaien.
Snelle google levert me op dat dat 2500 tot 5000 kost.
Kostprijs nog steeds goedkoper dan dat contract wat je had :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:04
Monkeydancer schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:54:
Als je een nieuwe ketel koopt is de ketel eerste twee jaar onderhoudsvrij. Ik zal gewoon voor een nieuwe ketel gaan en dan mag je zelf bepalen wat voor een onderhoudscontract er aan hangt na twee jaar. Huren is gewoon niet rendabel tegen die CV ketel prijzen.

[...]

Dat ligt er maar ook weer aan. Heb je een pech ketel, staat de storingsdienst meerdere malen voor de deur. Ook worden ketels opnieuw afgesteld en gecontroleerd op lekkages. Loopt alles ook wat energiezuiniger. Wij hadden ook een remeha, maar af en toe moest er wel een kabeltje vervangen worden of wat ontstekingspennen. CV installateur liet bijv. driewegklep mechaniek wel tot het uiterste slijten. Dus onnodig vervangen was ook geen sprake.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een CV monteur de ketel correct ging afstellen. Dit kost veel tijd en is niet iets wat tijdens een beurtje gedaan kan worden. Is ook een topic over trouwens.

Ik heb me aardig wat ingelezen hierover en heb dat zelf gedaan. Hier gaat wel meerdere dagen tot weken overheen totdat je echt een mooi afgestelde CV ketel hebt.
Mijn ketel loopt nu uit zijn neus te vreten met een aanvoertemperatuur van 45 graden. Alle radiatoren waterzijdig regelen is ook een ding wat niet zomaar ff kan. Tevens kan je hartje zomer niet je installatie goed afstellen.
De CV monteur was laatst aardig onder indruk dat ik die instellingen zo goed had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:58
12 maanden x 5 jaar (was een reactie op iemand die voor minimum 5 jaar gehuurd had) x €35 = €2100 ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
FreshMaker schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:06:
Afkopen is alleen als je vóór het einde contract de boel wilt opzeggen.

Kijk een willekeurige sportschool, of mobiel abonnement er maar op na.
Dat is 'normaal' ( terzijde of het mijn mening is of niet )
Eens, afkopen is idd een onjuiste benaming. Laten we het op overnemen houden.
DropjesLover schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:10:
Hybride warmtepomp ophangen geen optie? Ook met slechte isolatie kan je 80% van het jaar op het warmtepomp-deel draaien.
Dat is waarschijnlijk wel een optie ondanks het gebrek aan isolatie en zonnepanelen. Ik neem het sowieso mee in mijn overweging maar ik weet er nu nog te weinig over.

[ Voor 39% gewijzigd door Remi op 10-06-2021 12:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mijn 2 cent, en een principedingetje:
koop een nieuwe ketel, bij een lokaal bedrijfje. Liefst iemand die onder zijn eigen naam werkt.

Simpel keteltje kost je 800 euro, expansievat 25, rookgasafvoer (evt) plm 80). Ochtend werk, klein materiaal erbij, 1200 euro klaar.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 23:31
@Remi , ik had hetzelfde, matig geïsoleerde woning met dezelfde ketel en hetzelfde contract, overgenomen van de vorige eigenaar. Deze heb ik voor het einde van de looptijd gekocht voor 350€ (Had nog 6 maanden looptijd). Voor dat geld heb ik een prima ketel die ondertussen nu 3 jaar in eigen bezit heb, totdat ik ga overstappen na een warmtepomp (ben ondertussen de isolatie aan het aanpakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
TWCRay schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:21:
@Remi , ik had hetzelfde, matig geïsoleerde woning met dezelfde ketel en hetzelfde contract, overgenomen van de vorige eigenaar. Deze heb ik voor het einde van de looptijd gekocht voor 350€ (Had nog 6 maanden looptijd). Voor dat geld heb ik een prima ketel die ondertussen nu 3 jaar in eigen bezit heb, totdat ik ga overstappen na een warmtepomp (ben ondertussen de isolatie aan het aanpakken).
Afhankelijk van het restbedrag zit ik dit ook te overwegen. De ketel werkt nog prima. Heeft recent nog onderhoud gehad en zou in theorie nog enkele jaren mee kunnen.
Dan steek ik het geld liever in isolatie eer dat ik ga beginnen aan een Ketel/warmtepomp en zonnepanelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 23:31
Dat was mijn gedachte ook. Heb het effe nagekeken, heb 311 betaald voor de ketel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05
Zal beetje afhankelijk zijn wat je voor afkoop moet betalen. Is die onder de 1k dan zou ik het overwegen.

Is het meer dan 1k is weghalen denk ik betere optie. Verplicht ze wel dat ze netjes de leidingen afdoppen ipv afzagen en doei. Dan hang je zo een nieuwe ketel op met minimaal leiding werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-10 21:20
Remi schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:47:
[...]

Vreemd soort humor?

Jij hebt er zelf voor gekozen het eigendom van een ander te huren. Nu is het huurcontract afgelopen en jij wilt het ze fysiek onmogelijk maken hun eigendom terug te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:46
@Remi Ik zou een 12 1/2 oude ketel alleen overnemen als t weinig kost en er weinig kosten aan zijn. Ze kunnen nog een paar jaar mee maar de leeftijd is zodanig dat bij veel kosten een nieuwe de moeite waard is.

Onderhoudscontract zou ik niet nemen (ik doe al 30 jaar zonder) maar als er iets is lokale installateur laten komen. Die ook evt nieuwe ketel laten leveren. Mijn nieuwe ketel (Remeha CW6 met flinke capaciteit en boiler) was misschien niet goedkoop (meer dan 1200 euro) maar nu, na 4 jaar mag de monteur voor de 2e keer komen. Service A is 1 keer geweest, nu is service B aan de beurt. Kost altijd minder dan 24x een maandelijks bedrag tussen beurtjes. Daarnaast is mijn ervaring met deze installateur (vorige ketel) dat ie bij storing de volgende dag op de stoep staat.

Huren? Als ik jouw bedragen zie dan denk ik er niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:51
Wat gebeurt er eigenlijk als je het contract wenst te ontbinden? Dus keuze 3. Komen ze dan ook de ketel ophalen? Je kan eens de afkoopprijs opvragen, misschien is dat niet zo hoog of onderhandelbaar. De verhuurder komt immers te zitten met een waardeloze ketel.

[ Voor 42% gewijzigd door fonsoy op 10-06-2021 22:42 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Huiseigenaar, dus koopwoning. Voor een eurootje of 2000-2500 heb je een nieuwe ketel aan de muur hangen. Dat lijkt me bijna een no-brainer in vergelijking met een huurcontract. Uiteraard kan (en wil) ik niet in je portemonnee kijken maar huren of leasen van dergelijke spullen is uiteindelijk gewoon duur, vermijden waar je kunt uiteraard. De aanschaf doet even pijn, die voel je. De huur voel je niet maar stiekem doet het nog meer pijn dan je vermoedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Huurcontracten zijn de kostbaarste die er zijn. Simpel boerenverstand maakt dat duidelijk.
Je hebt immers de kosten die er daadwerkelijk zijn, de kosten die mogelijk kunnen komen en de gewenste winst die men wil maken.

Al dat opgeteld moet jij ophoesten....

Ze zeggen wel eens ... de mensen met de minste reserves hebben de duurste zaken in huis. Huur cv, huur tv... etc alles op afbetaling.

Eigenlijk is het redelijk eenvoudig als je dit weet...

Het contract stopt ? Prima wat moet ik betalen voor overname ?
-> Als je daar mee kunt leven, moet laag bedrag zijn, dan doen ivm kortste klap.

En anders...

ik stop met contract , je krijgt 2 weken de tijd om dat ding van mijn muur de verwijderen anders ga ik stallingskosten in rekening brengen.

Neem van mij aan... DAT DING WILLEN ZE NIET TERUG hebben...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
Jan-man schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:00:
Zal beetje afhankelijk zijn wat je voor afkoop moet betalen. Is die onder de 1k dan zou ik het overwegen.

Is het meer dan 1k is weghalen denk ik betere optie. Verplicht ze wel dat ze netjes de leidingen afdoppen ipv afzagen en doei. Dan hang je zo een nieuwe ketel op met minimaal leiding werk.
1K is veel te veel gezien hetzelfde type al voor 1k nieuw is te krijgen. Maar je tips over het afdoppen is wel een goed idee waar ik rekening mee zal houden.
m2011 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:08:
[...]

Vreemd soort humor?

Jij hebt er zelf voor gekozen het eigendom van een ander te huren. Nu is het huurcontract afgelopen en jij wilt het ze fysiek onmogelijk maken hun eigendom terug te halen?
Niet te serieus nemen aub. Uiteraard ben ik dit niet van plan. :)
Het was meer de gedachte dat ze tijd, geld en moeite gaan investeren in een ketel die volgens hun financieel is afgeschreven.
fonsoy schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:41:
Wat gebeurt er eigenlijk als je het contract wenst te ontbinden? Dus keuze 3. Komen ze dan ook de ketel ophalen? Je kan eens de afkoopprijs opvragen, misschien is dat niet zo hoog of onderhandelbaar. De verhuurder komt immers te zitten met een waardeloze ketel.
Voor je eerste vraag verwijs ik naar het topic. Er gaat sowieso geen nieuw huurcontract komen dus hij gaat van de muur tenzij ze nog met een aannemelijke restwaarde komen aanzetten. Dan steek ik het geld liever in het opwaarderen van de rest van de woning.
Gompy58 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 01:14:
Huurcontracten zijn de kostbaarste die er zijn. Simpel boerenverstand maakt dat duidelijk.
Je hebt immers de kosten die er daadwerkelijk zijn, de kosten die mogelijk kunnen komen en de gewenste winst die men wil maken.

Al dat opgeteld moet jij ophoesten....

Ze zeggen wel eens ... de mensen met de minste reserves hebben de duurste zaken in huis. Huur cv, huur tv... etc alles op afbetaling.

Eigenlijk is het redelijk eenvoudig als je dit weet...

Het contract stopt ? Prima wat moet ik betalen voor overname ?
-> Als je daar mee kunt leven, moet laag bedrag zijn, dan doen ivm kortste klap.

En anders...

ik stop met contract , je krijgt 2 weken de tijd om dat ding van mijn muur de verwijderen anders ga ik stallingskosten in rekening brengen.

Neem van mij aan... DAT DING WILLEN ZE NIET TERUG hebben...
Dit is exact hoe ik er ook in zit. :)

[ Voor 79% gewijzigd door Remi op 11-06-2021 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
DropjesLover schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:10:
Dan heb je nog steeds een CV ketel nodig voor tap water en als het koud is buiten toch? En een warmtepomp draait ook niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02

Honesty

kattenneus!

Als de prijs te hoog is(500 vind ik zelf al vel zit te veel) probeer dan gewoon te zeggen dat je een afspraak hebt met een andere CV boer voor een nieuwe en dat hij heeft aangeboden om hem voor hetzelfde geld er af te halen mee te geven met oud ijzer en dat je graag wilt dat ze in die week de oude komen weghalen. Dan hoor je van hun reactie wel wat ze willen doen het lijkt mij ook sterk dat ze een ketel van 12 jaar willen hergebruiken maar sluit het ook niet uit.

Huren is inderdaad het duurste wat je kan doen ook omdat veel mensen na die 12 jaar stilzwijgend verlengen waardoor je na 20 jaar nog steeds voor 35 euro met een oude ketel zit.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
Honesty schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 06:48:
Als de prijs te hoog is(500 vind ik zelf al vel zit te veel) probeer dan gewoon te zeggen dat je een afspraak hebt met een andere CV boer voor een nieuwe en dat hij heeft aangeboden om hem voor hetzelfde geld er af te halen mee te geven met oud ijzer en dat je graag wilt dat ze in die week de oude komen weghalen. Dan hoor je van hun reactie wel wat ze willen doen het lijkt mij ook sterk dat ze een ketel van 12 jaar willen hergebruiken maar sluit het ook niet uit.

Huren is inderdaad het duurste wat je kan doen ook omdat veel mensen na die 12 jaar stilzwijgend verlengen waardoor je na 20 jaar nog steeds voor 35 euro met een oude ketel zit.
Ik weet niet hoe het met andere aanbieders zit maar van stilzwijgend verlengen is geen sprake. Het bedrijf heeft zelf contact met mij gezocht omdat het contract is afgelopen en er een keuze moet worden gemaakt.
Als het aan hun ligt komt er of een nieuwe of de huidige gaat van de muur tenzij ik hem dus overneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02

Honesty

kattenneus!

Remi schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 06:52:
[...]

Ik weet niet hoe het met andere aanbieders zit maar van stilzwijgend verlengen is geen sprake. Het bedrijf heeft zelf contact met mij gezocht omdat het contract is afgelopen en er een keuze moet worden gemaakt.
Als het aan hun ligt komt er of een nieuwe of de huidige gaat van de muur tenzij ik hem dus overneem.
Misschien omdat het contract op naam van de vorige eigenaren staat en niet stilzwijgend verlengt mag worden maar kan ook zijn dat dat niet meer kan ofzo

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:05

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Erapaz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 06:44:
[...]

Dan heb je nog steeds een CV ketel nodig voor tap water en als het koud is buiten toch? En een warmtepomp draait ook niet gratis.
Hybride warmtepomp is er (afaik) een die ook op gas kan bijverwarmen.

Een warmtepomp is economisch vooral gunstig als je geen gas-aansluiting hoeft te betalen.
Maar dat voordeel heb je hier niet.

Door de hogere aanschafprijs, moet je sowieso al een lager maandbedrag hebben om quitte te spelen.

Dan zou het eigenlijk alleen nog gunstig zijn omdat je er ook mee kan koelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Accretion op 11-06-2021 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:30

DropjesLover

Dit dus ->

Accretion schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:32:
[...]

Hybride warmtepomp is er (afaik) een die ook op gas kan bijverwarmen.

Een warmtepomp is economisch vooral gunstig als je geen gas-aansluiting hoeft te betalen.
Maar dat voordeel heb je hier niet.

Door de hogere aanschafprijs, moet je sowieso al een lager maandbedrag hebben om quitte te spelen.

Dan zou het eigenlijk alleen nog gunstig zijn omdat je er ook mee kan koelen.
De gasaansluiting kost €12/mnd.
Door continu te verwarmen met een lagere watertemperatuur is hij zuiniger, met lager maandbedrag.
Zie het als een eerste stap met verduurzamen. Isoleren is stap 1, 2 en 3.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remi
Voor de liefhebbers:

Door omstandigheden rondom de geplande afspraak met de adviseur had ik weinig behoefte om nog met deze club in zee te gaan. Afspraak is uiteindelijk niet doorgegaan en heb vriendelijk verzocht om eventuele offertes op de mail te gooien. Tot 3x moeten doorvragen naar een voorstel met een afkoopsom voor de ketel terwijl ik offertes binnen 5 minuten in m'n mailbox had.

Afkoopsom was 250,- waarmee ik akkoord ben gegaan. Het geld voor een nieuwe ketel zetten we mooi apart tot deze kuren begint te krijgen.

Ik van hen af, zij van mij. Gezien hun redelijk arrogante houding is de kans klein dat ik in de toekomst nog zaken met hun ga doen. Dan koop ik liever lokaal bij een kleinere ketelboer.
Pagina: 1