Wifi PCI-e kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archangel1997
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-06-2024
De powerline die ik heb werkt niet altijd super goed waardoor ik mijn moederbord dan toch wil uitrusten met een wifi kaart. Ik heb echter totaal geen weet van welke producten goed zijn, welke overpriced zijn, etc. Ook weet ik niet in welke slot ik dit zou moeten steken. Ik heb 2 kleine pci-e slotjes, moet dat hierin?

Ik zoek een?
Wifi kaart die je in een PCI-e slot kan steken, indien nodig met zo'n antennes enzo

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor gaming, dus graag iets dat zowel hoge snelheden aankan als low latency is.

Systeem specificaties
Asus Prime B560 Plus, i5-11400F

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:24
ligt helemaal aan welke je koopt

pricewatch: Gigabyte Aorus GC-WBAX210 steek je in een van die kleine pci-e sloten (zolang het maar mooi uitlijnt met de achterkant, kan ook gewoon in een groter slot).

pricewatch: Intel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro) zet je op een m.2 slot (en dan specifiek degene tussen de 2 videokaarten in, zie pagina 10 van je manual. Dus dit kost geen m.2 slot SSD slot).

pricewatch: TP-Link AC1300 Mini Draadloze MU-MIMO USB-adapter Archer T3U steek je in een usb slot.

[ Voor 8% gewijzigd door 99ruud99 op 10-06-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archangel1997
Dankje.

En ik neem aan dat die van Aorus de laagste latency zal hebben?

Is de bedoeling dat ik het voor games als call of duty/csgo kan gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
hangt ook grotendeels af van je router, afstand, verstorende apparatuur etc etc.

De bovenste wordt het vaakst gekozen, maar alle 3 geven prima wifi.

Let wel op, een lan kabel trekken is altijd het beste idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:56
Het moederbord heeft geen geschikt m.2-slot, verder is het kaartje alleen niet genoeg.

Neem de Aorus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
hcQd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Het moederbord heeft geen geschikt m.2-slot, verder is het kaartje alleen niet genoeg.

Neem de Aorus.
raar, in pagina 10 staat toch echt welk slot je moet gebruiken van het moederbord... raar als het niet zou werken maar dat er expliciet bij geschreven staat waar je hem in zou moeten steken. Voor rest klopt het wel, je moet ook nog een antenne bij dit ding kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door 99ruud99 op 10-06-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archangel1997
De modem staat eigenlijk in de kamer naast mij. Muur tussen en afstand +- 5 m. Een LAN kabel trekken is niet mogelijk (mag huis niet afbreken 8)7 )

En zijn er andere PCI-kaarten zoals die Aorus? Aorus in het algemeen zijn componenten vind ik overpriced, geen idee of dat zo is voor zo een wifi kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:56
99ruud99 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:22:
[...]

raar, in pagina 10 staat toch echt welk slot je moet gebruiken van het moederbord... raar als het niet zou werken maar dat er expliciet bij geschreven staat waar je hem in zou moeten steken. Voor rest klopt het wel, je moet ook nog een antenne bij dit ding kopen.
Je hebt gelijk, hij heeft inderdaad een slot-E. Ik zat maar de productfoto te kijken, en daar wordt van alles aangewezen, behalve die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Maargoed, ik ben ermee eens dat de aorus de beste optie is.
@Archangel1997 je KAN een goedkopere (200 ipv 210) pakken, maar die is op dit moment maar paar euro goedkoper, dan zou ik voor hogere stabiliteit en wifi6e (dat heeft je router niet, maar mogelijk in toekomst wel) gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:12
Ik heb zelf deze, en gebruik die voor exact dezelfde doeleinden als jij, router staat ongeveer 5 meter ervandaan in de meterkast en heb gemiddeld tussen de 8 en 15 ms

pricewatch: TP-Link Archer TX3000E

Wat belangerijk is, is dat je router ook van behoorlijke kwaliteit is, zelf heb ik de Netgear Nighthawk r7000 op 5Ghz

De meeste (zoniet) alle Wifi6 kaarten zijn gebaseerd op de Intel AX200 of AX210.

Overigens zijn dit vrij normale prijzen (Aurus en TP-Link voor Wifi6(e) kaarten gebaseerd op die Intel AX200/210), tenzij je chinese aliexpress kaart koopt, maar had indertijd wat onderzoek gedaan je bespaart wellicht de helft, maar krijgt er kopzorgen voor terug. Kan je beter direct wat goeds kopen, gaat waarschijnlijk wel jaren mee.

Daarvoor had ik deze, pricewatch: TP-Link Archer T4UH
Die werkte via USB maar viel heel af en toe uit, kwa latency was het wel weer hetzelfde, dus het verschil was veel meer bandbreedte (en geen uitval meer gelukkig).
Ik ben voornamelijk overgestapt omdat ik ook naar 1000/1000 glasvezel ging. Ik trek ongeveer 700Mbps over wifi, en dat is echt een heel respectabel resultaat (heb er wel wat instellingen voor moeten finetunen).

Als ik nu zou moet kiezen zou ik die Gigabyte kopen trouwens, de tekortkoming van geen heatsink ten opzichte van zn voorganger AX200 is opgelost en deze is AX210 dus ondersteuning voor Wifi6E en Bleutooth 5.2 (al zal je van beiden nog niet zoveel merken in de praktijk)

[ Voor 46% gewijzigd door Turismo op 10-06-2021 10:23 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archangel1997
Ik heb een gewone router: bbox 3. Deze heeft 2,4 en 5 ghz.
Ik neem aan dat ik dan best op 5 ghz verbindt om betere snelheden te halen?

En inderdaad prijzen lijken allemaal op elkaar dus dan is de aorus niet overpriced lijkt me.
Thanks allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archangel1997
Alhoewel het lijkt me wel een breed ding?
Past dat op men moederbord, lijkt krap (zie foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Mtx_pbURUr_H3XS1M0kAleM0N4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anhLHzpAfByXxqySurF0UBtC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die Aorus is PCIe x1. Je hebt een PCIe x1 slot onderin. Gaat dus gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:12
Archangel1997 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:27:
Ik heb een gewone router: bbox 3. Deze heeft 2,4 en 5 ghz.
Ik neem aan dat ik dan best op 5 ghz verbindt om betere snelheden te halen?

En inderdaad prijzen lijken allemaal op elkaar dus dan is de aorus niet overpriced lijkt me.
Thanks allemaal.
5Ghz heeft inderdaad betere latency en veel meer bandbreedte maar heeft weer wat meer moeite door muren heen te gaan en langere afstanden (dus er mogen niet teveel obstakels zijn), maar die basis info kan je zo zelf uitvinden is genoeg over te vinden, zoals op https://www.centurylink.c...uency-should-you-use.html

Dat onderste slot is gewoon PCIe x1 en is gewoon gestandardiseerd, *knip* laat modden maar aan ons over

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 10-06-2021 14:42 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archangel1997
Bedankt voor jullie antwooden.

Ps: Daar dient deze sectie van het forum toch voor?
Wil je antwoorden en helpen doe gerust waarvoor duizend maal dank.
Wil je niet antwoorden omdat het een "domme" vraag is of om welke reden dan ook, ook goed maar zeg dan liever niets i.p.v. te zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Archangel1997 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:28:
De modem staat eigenlijk in de kamer naast mij. Muur tussen en afstand +- 5 m. Een LAN kabel trekken is niet mogelijk (mag huis niet afbreken 8)7 )
Niet toevallig een stopcontact wat aan beide kanten v/d muur zit en waar je een utp kabel door kan prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Archangel1997 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:25:
Bedankt voor jullie antwooden.

Ps: Daar dient deze sectie van het forum toch voor?
Wil je antwoorden en helpen doe gerust waarvoor duizend maal dank.
Wil je niet antwoorden omdat het een "domme" vraag is of om welke reden dan ook, ook goed maar zeg dan liever niets i.p.v. te zeuren.
Geen vraag is hier te simpel maar we verwachten ook altijd eigen inzet. Uitzoekwerk dus en dat is verplicht. Het kan dan voorkomen dat je er niet uitkomt, maar benoem dan wat je wél gevonden hebt en waarom dat onduidelijk is. Een vraag dumpen is er hier dus niet bij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archangel1997
Aikon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:27:
[...]

Niet toevallig een stopcontact wat aan beide kanten v/d muur zit en waar je een utp kabel door kan prikken?
Spijtig genoeg niet, als ik bij stopcontact wil uitkomen zou ik een kabel moeten trekken van modem tot verdeel kast en dan terug naar men kamer. Enkele tientallen meters kabel..
Pagina: 1