Top streaming/gaming pc kopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmaterasuSun
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-06-2021
Ik zoek een?

Gaming/Streaming desktop

Wat is je budget?

Rond de 4000 euro max maar kan meer zijn als het moet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Het is de bedoeling om een PC te hebben waarmee ik zonder problemen VR kan spelen en opnemen tegelijk, Waar ik ook video editing mee kan doen en die alle games op de hoogste kwaliteit can spelen. Ik ben echt op zoek naar een high end PC. Overclocken zal zeker gebeuren met afterburner. Dingen zoals RGB maaken niet echt uit voor mij zolang de prestatie van de PC zelf goed is

Een groote SSD en goede koeling is belangrijk voor mij. Ideaal ook niet te veel geluid omdat de pc dicht bij mij staat.

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik gebruikte altijd alternate voor mijn pc noden maar ze lijken aan de duure kant dus ik vraag me af of er betere plaatsen zijn. De meeste andere plaatsten die ik zelf vond leken minder aantrekkelijk dan alternate.

Welke vragen heb je hier nog over?

Mijn probleem is dat ik niet in staat ben om zelf een pc te bouwen en waneer ik naar allerlei websites kijk lijken ze ofwell enorm veel meer geld te vragen dan hun PC's waard zijn zelfs als je alles dat bij een pc bouwen in gedachten houd of ze proberen geld te maken door goedkoop te gaan op onderdelen zoals het moerderbord, De koeling of de voeding.

Ik will hier dus vragen als je op zoek bent naar echt high end gaming/streaming computers die nergens problemen mee hebben en die tegen wat warmte kunnen want het word hier warm. Waar denkt iedereen hier dat je best terecht komt?

Ik weet dat je altijd wat extra betaalt als je niet zelf bouwt maar op zijn minst will ik zeker zijn dat ik kwaliteits onderdelen heb. Het spijt me als dit wat verwarend is want ik heb alles dat me binnen schoot uitegetypt. Als ik iets vergeten ben of er nog vragen zijn laat zeker weten.

[ Voor 26% gewijzigd door AmaterasuSun op 10-06-2021 05:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:18
Probleem is dat op dit moment videokaarten haast niet aan te slepen zijn, waardoor ze erg duur zijn.

Paar opties:
Koop een 3070ti, 3080, 3080ti of 3090 (afhankelijk van wat je kan vinden) zodra je die hebt ga je pad rest vd pc bouwen.
Koop op een donderdag op AMD.com een 6900xt. Deze zijn een stuk goedkoper, en voor gamen erg goed. Ze missen raytracking, maar maken dat in FPS helemaal goed (en lager stroomverbruik -> minder hitte).

Ik zou zeggen, zodra je dit hebt pas rest van de pc kopen, want andere onderdelen heb je in 3 dagen in huis.

De rx6900 scoort iets meer FPS dan een rtx3080 in games, dan weet je een beetje hoe ze met elkaar vergelijken.

[ Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 10-06-2021 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmaterasuSun
Voor het moment heb ik al een 2080 super dus een 3070 zou de moeite niet zijn. En zoals ik in de post zei is zelf bouwen niet echt een optie voor mij dus ik weet niet of je bedoelt eerst te kaart te kopen en dan een pc zonder kaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Nu, als je al een 2080s hebt, wat is de rest van de build. Mogelijk kan je beter deze kaart hergebruiken.

Kan je lijstje maken van al je onderdelen?
Welk onderdeel staat op 100%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 17:55
als je alles bijelkaar hebt dan wil ik hem wel gratis in mekaar zetten voor je, kom maar langs :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
milotic schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:13:
als je alles bijelkaar hebt dan wil ik hem wel gratis in mekaar zetten voor je, kom maar langs :-)
En als t oosten te ver is doe ik het vanuit Utrecht wel even :p

Maar eerst even kijken wat je nu al hebt en waarom dat niet voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:34
Als je dichter in de buurt van Groningen/Drachten zit help ik graag met het in elkaar zetten indien nodig.

Qua kopen is het momenteel ook echt beter om een pre-built te kopen. Het is momenteel gewoon goedkoper ivm de deals van de makers met Nvdia en amd. Ja kan voor de prijs van een 3080 bijna een hele computer met 3080 kopen...

Je kan kiezen om even te wachten en de prijzen in de gaten houden. Wanneer je dan een kaart voor een leuke prijs kan kopen dan de rest van de onderdelen doen. Je kan als je echt percé nu een computer wil beter voor pre-built gaan.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmaterasuSun
peize9 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:08:
Als je dichter in de buurt van Groningen/Drachten zit help ik graag met het in elkaar zetten indien nodig.

Qua kopen is het momenteel ook echt beter om een pre-built te kopen. Het is momenteel gewoon goedkoper ivm de deals van de makers met Nvdia en amd. Ja kan voor de prijs van een 3080 bijna een hele computer met 3080 kopen...

Je kan kiezen om even te wachten en de prijzen in de gaten houden. Wanneer je dan een kaart voor een leuke prijs kan kopen dan de rest van de onderdelen doen. Je kan als je echt percé nu een computer wil beter voor pre-built gaan.
Well ja maar ik weet niet wat de betrouwbare sites zijn voor pre builds te kopen. Zelf woon ik in Aalter dus super dichtbij is dat niet gezien dat ik geen wagen heb.

Voor de mensen die vragen hadden over mijn huidige PC: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4I-CTl2DEpz8tfa4iORzqsOjrk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XX5WVT8yh7i7Fg15mXcKjgVu.png?f=user_large

Ik weet dat dit al geen slechte PC is maar ik wil nog altijd die upgrade maken als het mogelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door AmaterasuSun op 10-06-2021 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:34
Het beste advies is toch wachten je zou hiermee makkelijk moeten kunnen doen wat je wil, en de volgende cpu series hebben (naar gerucht) ddr5/pcie gen5. Niet dat het nodig is, maar zijn leuke dingen.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 12:29
Wat valt er te upgraden? X570 moederbord, 32 gb ram en ryzen 9 cpu mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Inderdaad. Ik zou het zo laten. Pas begin volgend jaar upgraden naar een nieuwe computer met AM5 en DDR5 geheugen. Daar kun je wel 4000 euro op stuk slaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
Wat voor Ryzen 9 heb je?
Is het er eentje uit de 3 serie, bv 3900X dan kan je met je moederbord nog gaan voor de nieuwere 5 serie.
Een 5900X bijvoorbeeld en je oude processor 2e hands verkopen.

En wat @99ruud99 al opnoemde. kan je een 6900XT scoren via de wekelijkse drop dan heb je een beest van een machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ik zou persoonlijk je pc zo even laten, en voor de ryzen 6000 serie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmaterasuSun
Niks mis met de pc maar bij VR heb ik vaak toch nog altijd rare problemen. En super nieuw is ie ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door AmaterasuSun op 11-06-2021 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
In je screenshot staan geen specificaties over welke ryzen je hebt, en op welke snelheid je ram draait.
Als dit de 3900x is dan heeft het niet heel veel nut om up te graden, maar kan je puur cpu upgraden.
Als het de 1900 of 2900x is dan kan je wel upgraden, maar moet je ook nieuw bord kopen.

Welk onderdeel blijft achter op rest? Is het je cpu? Of je hou? Of je ram? Gebruik MSI afterburner.

[ Voor 4% gewijzigd door 99ruud99 op 11-06-2021 03:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
AmaterasuSun schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 01:46:
Niks mis met de pc maar bij VR heb ik vaak toch nog altijd rare problemen. En super nieuw is ie ook niet.
Ok, dus de problemen zijn “raar”? Daar kunnen we natuurlijk werkelijk niets mee.
En je gaat nu dan maar wat nieuws kopen omdat het nieuw is en omdat je denk dat het je “rare” problemen gaat oplossen.

Ik vind het nogal weggooien van je geld, je weet niet eens waar het probleem/bottleneck ligt.
1 van de grote bottlenecks van VR is de gpu. Dan kun je heel je systeem er om heen wel vervangen, maar dat heeft dan dus helemaal geen nut.

Er wordt je van alles aangeboden, maar enige inzet over wat er dan nu niet goed is of wat voor systeem er dan moet komen is er niet.

En geef nu eens de volledige specs van je systeem, inclusief waar je nu VR op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
99ruud99 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 03:41:
In je screenshot staan geen specificaties over welke ryzen je hebt, en op welke snelheid je ram draait.
Als dit de 3900x is dan heeft het niet heel veel nut om up te graden, maar kan je puur cpu upgraden.
Als het de 1900 of 2900x is dan kan je wel upgraden, maar moet je ook nieuw bord kopen.

Welk onderdeel blijft achter op rest? Is het je cpu? Of je hou? Of je ram? Gebruik MSI afterburner.
1900/2900 zijn threadripper en gebruiken een ander mobo dan x570?
Pagina: 1