Hebben jullie ervaring met het bewaren van een powerbank in de achterbak van een auto? Over het algemeen kan het in een auto heel heet worden in de zomer. (En wellicht te koud in de winter, maar denk niet dat het in de auto snel werkelijk onder het vriespunt komt.) Iemand suggereerde dat ik wellicht beter een LiPo-powerbank zou moeten overwegen om de hitte in de auto te weerstaan, maar ik heb groot ontzag voor die dingen sinds ik wat akkefietjes met RC-vliegtuigjes heb gezien. (Maar goed, dat is eigenlijk een ander verhaal en use-case
)
Ik zou heel graag een powerbank in de auto willen leggen als back-up voor een medisch apparaat. (Dit is voor convenience overigens, immers kan de auto zelf ook spanning leveren; maar dan moet je daar blijven.) Is dit in z'n geheel af te raden, of prima te doen?
Heb best wat ervaringen met accu's/batterijen, maar deze heb ik nog niet geprobeerd en zoals gewoonlijk krijg ik op de welbekende zoekmachines veel tegenstrijdige antwoorden.
Ik gok dat het veilig moet kunnen, maar dacht ik poll toch eens wat anderen voor ervaring hebben.
Het gaat mij overigens puur om de (brand)veiligheid/explosiegevaar. Dat de accu prestaties mogelijk minder worden als ie warm is, dat is van minder belang. Laten afkoelen voor gebruik zal niet snel een probleem zijn. En hij zal dus niet in direct zonlicht liggen, altijd in de achterbak in een emergency kit (max. 80% geladen) en zal hem periodiek ontladen -> 20% en weer opladen -> 80%.
Ik zou heel graag een powerbank in de auto willen leggen als back-up voor een medisch apparaat. (Dit is voor convenience overigens, immers kan de auto zelf ook spanning leveren; maar dan moet je daar blijven.) Is dit in z'n geheel af te raden, of prima te doen?
Het gaat mij overigens puur om de (brand)veiligheid/explosiegevaar. Dat de accu prestaties mogelijk minder worden als ie warm is, dat is van minder belang. Laten afkoelen voor gebruik zal niet snel een probleem zijn. En hij zal dus niet in direct zonlicht liggen, altijd in de achterbak in een emergency kit (max. 80% geladen) en zal hem periodiek ontladen -> 20% en weer opladen -> 80%.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)