nieuwe ip van chello??

Pagina: 1
Acties:

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi ik heb een vraagje kan ik een nieuwe ip van chello krijgen???? alvast bedankt

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Het schijnt dat het kan door je kabelmodem er een xx aantal dagen uit het stopcontact te trekken. Maar toen ik vorig jaar na ruim een maand terugkwam van vakantie had ik ng steeds hetzelfde ip.

Anders moet je met de helpdesk bellen die kunnen je daar vast meer over vertellen.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
start --> uitvoeren --> winipcfg, dan kun je jouw ip daar toch loslaten en een nieuwe vragen?

Ik weet het niet zeker hoor, want ik heb nog een vast ip :)

• Trank00l
  • Niet online
ja ik had al gehoord van dat je 3 uurtjes de plug eruit moest halen hoop dat het lukt tnxz anyway!! :)

• Trank00l
  • Niet online
andere ideen? trouwens?

• marshal

marshal

Op vrijdag 17 augustus 2001 16:23 schreef Thunder00x het volgende:
andere ideen? trouwens?
Andere netwerkkaart gebruiken d.w.z. ander mac-adres dus dhcp server geeft een ander ip toch :?

Verwijderd

Ik denk niet dat unpluggen zal werken. Chello heeft nl. een mooie database in z'n DHCP server die keurig jouw NIC-MAC-adres koppelt aan jouw ip-nummer.
Zou ze gewoon ff bellen en vragen of je een ander nummertje mag hebben.
Maar eh, wat heb je voor vreselijks gedaan op je ip-adres dat je een andere wilt? >:)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Opbellen en vragen of je een andere kan krijgen lijkt me de beste oplossing.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Bij mij werkt het als ik de stroom van me kabelmodem afhaal, m`n ip vrijgeef, stroom er weer op zet, en ip weer vernieuw.
Slaat kut op dirk, maar bij mij werkt het. :?

duzzeee probere kan geen kwaad

Verwijderd

Bij mij in de handleiding staat dat ik bij iedere sessie een nieuw ip krijg maar ik heb al vanaf 1 aug (aansluitdatum) hetzelfde ip, en ik vind dat helemaal niet erg!

Nu heb ik dat ip vastgezet omdat ik met automatisch verkrijgen (alle ips trouwes bij Terayon) niet meer op internet kwam omdat er storingen waren aan de dhcp server.

Houd ik nu altijd dit ip totdat ik dat weer vrijgeef of bellen ze me op ofzo?

Verwijderd

De dhcp server zal wel pingen voor het uitdelen van een nieuw adres, maar als jij niet online bent, en de dhcp server geeft het adres dat jij gebruikt aan iemand anders hebben jullie tweetjes een probleem.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

klein btje off-topic

als je nou een netwerkkaartje veranderd, dan heb je een ander mac adres, maar die staat niet in de dhcp van chello... wordt die automatisch toegevoegd dan? zou ik persoonlijk wel knap vinden.. worden toch flink db's dan..

is dat echt zo?

/ klein btje offtopic

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Ik ben altijd online :), naja af en toe een reset op zijn tijd, het blijft microsoft ;)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik heb nu ongeveer 3 maanden Sjello en 1x is mijn IP ades veranderd, toen waren ze hier aan het kutten met die kabelhokjes ofzo

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• marshal

marshal

Op vrijdag 17 augustus 2001 21:25 schreef megamuch het volgende:
klein btje off-topic

als je nou een netwerkkaartje veranderd, dan heb je een ander mac adres, maar die staat niet in de dhcp van chello... wordt die automatisch toegevoegd dan? zou ik persoonlijk wel knap vinden.. worden toch flink db's dan..

is dat echt zo?

/ klein btje offtopic
Nu je dat zo zegt klinkt dat eigenlijk wel raar ja. Maar ik weet van mensen hier in de regio dat je zo van netwerkkaart kan verwisselen. Misschien is je mac-adres dan toch niet gekoppeld en gaat het puur om het kabelmodem.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is per regio verschillend..
Ik ken die mensen nl ook :)
Bij de 1 wordt het mac-adres van je nic in het systeem gezet van UPC (wordt autom. via het kabelmodem geregelt, dus is niet handmatig!), zodra je dan een andere nic erin zet dan wordt die dus niet aan de database toegevoegt omdat er al 1 geregistreert staat voor die klant. Moet je dus eerst UPC bellen om te vragen of ze je mac-adres van je nic eruit willen halen en dan pas kan die nieuwe nic geregistreert worden bij UPC omdat er dan geen 1 meer in de database staat geregistreert..
Bij de ander is het gewoon zo dat ze div. nic's kunnen aansluiten op het kabelmodem met elk een ander mac-adres... ligt er maar net aan hoe ze het daar registreren in die database (en zoals ik al zei.. is dat per regio verschillend)..

Verwijderd

ik heb hier 2 computers, beide een NIC, de ene die 3COM van Chello en de andere PC een 3COM 3x905c, los gekocht.
Ik kan via beide NIC's internetten, dus hier in de regio (Zaltbommel) maakt het niet uit of je je netwerkkaart vervangt.
Maar zoals al eerder gezegd is, het verschilt per regio!

Maar om op je vraag terug te komen, dat kan.
Moet je even bellen naar Chello

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:04

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

De waarheid ligt (zoals gewoonlijk :D ) in het midden;

Je kunt op een terayon gewoon veranderen van NIC; het enige wat je hoeft te doen is je ip-adres vrijgeven mbv ipconfig of winipcfg, kabel overprikken en nieuw adres aanvragen. Dan wordt dus je oude MAC adres uit je terayon modem gehaald (want die zit daarin opgeslagen niet centraal bij sjello; die hebben de MAC adressen van de terayons in hun dbtje staan) en daarna vervangen door de nieuwe. (ik heb dit dus ook al 2x gedaan inmiddels)

Dat sjello dit ook op afstand kan klopt natuurlijk, maar is zonde van die 22 ct/min ;)

edit:

Ik heb het hier over de regio Eindhoven overigens. hier werkt ut, dus wellicht het proberen waard.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op zaterdag 18 augustus 2001 17:37 schreef Tomba het volgende:
De waarheid ligt (zoals gewoonlijk :D ) in het midden;

Je kunt op een terayon gewoon veranderen van NIC; het enige wat je hoeft te doen is je ip-adres vrijgeven mbv ipconfig of winipcfg, kabel overprikken en nieuw adres aanvragen. Dan wordt dus je oude MAC adres uit je terayon modem gehaald (want die zit daarin opgeslagen niet centraal bij sjello; die hebben de MAC adressen van de terayons in hun dbtje staan) en daarna vervangen door de nieuwe. (ik heb dit dus ook al 2x gedaan inmiddels)
en zo is het hier in friesland ook :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Pagina: 1