Vraag

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-02 12:17
Ik heb op een kamer een aantal devices draaien; raspberry pi's en m'n mac.

Omdat ik bij voorkeur via kabel wil werken, want stabieler, blijkt dat de AP er regelmatig uitklapt.
Ik moet dan de AP een harde reset geven om de verbinding op de mac te herstellen. De PI 4 moet ook ge"hard" reset worden om hem weer op het netwerk te krijgen.

Ik heb dit probleem nu al een paar gehad met deze 2 modellen:

https://tweakers.net/pricewatch/1451814/tp-link-ls1005g.html

https://tweakers.net/pricewatch/257243/tp-link-tl-sf1005d-5-port-10-100mbps-desktop-switch.html

De Pi's werken al een eenvoudig camera netwerk. Waarvan de CamHub (die alle data opslaat) wel continue bezig is. Echter toen hij nog direct aan de Asus Router RT-AC87U hing was dit geen probleem.

Iemand een idee wat dit veroorzaakt?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03 13:47

lier

MikroTik nerd

Wat is "de AP"? Graag merk/model/firmware/andere zaken die relevant kunnen zijn
Omdat ik bij voorkeur via kabel wil werken, want stabieler, blijkt dat de AP er regelmatig uitklapt.
Wat is het verband tussen via kabel werken en uitklappen van de AP?
Wat is "uitklappen"?
Wat is een "hard" reset?
Is de Pi via kabel of draadloos verbonden?

Je topic verdient nog wat verduidelijking...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• tweakn00b
lier schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:37:
Wat is "de AP"? Graag merk/model/firmware/andere zaken die relevant kunnen zijn
Die heb ik reeds vermeld. 2 links in de topic en nog een keer in de producten tag (die worden boven de topic weergegeven). Maar hier, nog een keer:

https://tweakers.net/pricewatch/257243/tp-link-tl-sf1005d-5-port-10-100mbps-desktop-switch.html
Wat is het verband tussen via kabel werken en uitklappen van de AP?
Geen idee. Dat probeer dus te achterhalen. De geteste AP's (AccessPoints) werken alleen op kabel. Ervan uitgaande dat dit de meest stabiel optie is, althans dat dacht ik.
Dat verbinding met het netwerk verliest.
Een harde reset wordt toegepast als alle mogelijkheden om verbinding te krijgen niet meer lukken. Geen verbinding is geen ssh toegang. De laatste optie is dus de hard reset. Stroom er af en weer op.
Is de Pi via kabel of draadloos verbonden?

Je topic verdient nog wat verduidelijking...
Zoals reeds omschreven, het doel van de AP's is van de WiFi af en kabel op.

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-03 20:16

Nielless

Born at a very young age.

tweakn00b schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:56:
[...]

Die heb ik reeds vermeld. 2 links in de topic en nog een keer in de producten tag (die worden boven de topic weergegeven). Maar hier, nog een keer:

Dit zijn beide switches, geen AP's. Branden de LEDs nog wel als ze "er uit klappen"?

[Voor 3% gewijzigd door Nielless op 10-06-2021 12:02]

XBL: Nielless // STEAM: Nielles

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03 13:47

lier

MikroTik nerd

tweakn00b schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:56:

Dit zijn linkjes naar switches...die AP-en niet toch!?
Zou je ook de gegevens van het AP (de AP's?) willen toevoegen?
De geteste AP's (AccessPoints) werken alleen op kabel. Ervan uitgaande dat dit de meest stabiel optie is, althans dat dacht ik.
Alles dat vast zit wil je met kabel verbinden. Dat is altijd de meest stabiele verbinding.
Dat verbinding met het netwerk verliest.
Kan je dit nog verder specificeren? IP verbinding of ook echt de fysieke verbinding?
Een harde reset wordt toegepast als alle mogelijkheden om verbinding te krijgen niet meer lukken. Geen verbinding is geen ssh toegang. De laatste optie is dus de hard reset. Stroom er af en weer op.
In GoT-land is een harde reset iets anders dan uit en aan zetten. Dat heet volgens mij hard reboot.
Zoals reeds omschreven, het doel van de AP's is van de WiFi af en kabel op.
Dus ook de Pi op WiFi?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• tweakn00b
lier schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:03:
[...]

Dit zijn linkjes naar switches...die AP-en niet toch!?
Zou je ook de gegevens van het AP (de AP's?) willen toevoegen?

[...]

Alles dat vast zit wil je met kabel verbinden. Dat is altijd de meest stabiele verbinding.

[...]

Kan je dit nog verder specificeren? IP verbinding of ook echt de fysieke verbinding?

[...]

In GoT-land is een harde reset iets anders dan uit en aan zetten. Dat heet volgens mij hard reboot.

[...]

Dus ook de Pi op WiFi?
Oeps.. (Ik zie nu dat mijn Post niet duidelijk genoeg was)

Ter verduidelijking; de AP! dié klapte er voortdurend uit dus ben ik overgestapt over op switches. Echter de switches zijn weliswaar stabieler maar ook daar heb ik nu af en toe dat de verbinding verloren gaat. Alles wat op die switch verbonden is heeft geen netwerk meer. Door de switch te herstarten, dus stroom er af en er op, zorgt voor herstel van verbinding van de mac. Echter de Raspberry pi 4 moet het zelfde lot ondergaan, dus stroom er af en er op wat kan leiden tot beschadiging van de SD kaart.

De vraag is dus wat de reden zou kunnen zijn waarom de netwerk wegvalt.

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:18
Wat gebeurd er als je de kabel rechtstreeks op je PC insteekt?

Als de verbinding dan alsnog onderuit gaat, kunnen t nog 2 dingen zijn:
- De kabel;
- De poort aan de andere kant.

PV Output

• tweakn00b
Rensjuh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:33:
Wat gebeurd er als je de kabel rechtstreeks op je PC insteekt?

Als de verbinding dan alsnog onderuit gaat, kunnen t nog 2 dingen zijn:
- De kabel;
- De poort aan de andere kant.
Dan werkt het gewoon. Dat geldt ook i.g.v. een herstart van de switch. Dus daar zit het probleem. Echter wat vreemd is dat ik het zowel op de 100Mbit als de 1Gbit switch heb gehad.

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:18
Kun je een logging ophalen uit de switch?
Er zou toch een reden moeten zijn zou je zeggen waardoor de switch gaat herstarten...

PV Output

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 20:19
Die 100 mbit switch lijkt me al redelijk oud, kapotte voeding wellicht?

• tweakn00b
Rensjuh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:11:
Kun je een logging ophalen uit de switch?
Er zou toch een reden moeten zijn zou je zeggen waardoor de switch gaat herstarten...
Switchtype Unmanaged
Dus ik denk niet dat hij logt.

• tweakn00b
FoxLenny schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:16:
Die 100 mbit switch lijkt me al redelijk oud, kapotte voeding wellicht?
De 1Gbit heeft hetzelfde dus kan ik "uitsluiten".

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:55
Gebruik je ook iptv want deze switches ondersteunen geen igmp snooping dus goede kans dat ze hele maal over hun nek gaan.

Verder zou ik gewoon een paar tientjes uitgeven aan een echte switch in plaats van te bezuinigen door switches voor helemaal niets bij de action te kopen.
Die dingen hebben nauwelijks buffer capaciteit dus ik vermoed dat ze daardoor regelmatig vastlopen.

En ik zou even de titel van dit topic aanpassen.
Je heb het over een switch en niet over een AP met dat laatste wordt een wifi AccessPoint bedoelt.

[Voor 16% gewijzigd door Ben(V) op 10-06-2021 15:50]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee