rare enkele horizontale statische witte pixel lijn situatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-04 10:53
Sinds een week heb ik met mijn rtx 2070s een enkele pixel witte lijn die niet meer weg gaat.
Uitgesloten is dat het een monitor of kabel issue is, alles vervangen en verschillende types kabels en monitoren, refreshrates en monitoren geprobeerd.
De lijn zit onderin maar als je bijvoorbeeld video draait en black bars hebt zoals 21:9 content, zit de lijn dus in de zichtbare non-blackbar deel van het video onderin, en niet het scherm. bevestigt ook omdat het zichbaar is op screenshots en dus absoluut geen scherm issue is. Dus dat sluit echt monitor uit. ik stuur even een screenshot zoals bij video playback gepakt omdat het daar duidelijker is. helaas heb ik mijn oled tv beschadigt terwijl ik films keek hele dag en niet doorhad dat onderin deze lijn dus statisch zat. Heb ook de kaart pinnetjes schoongemaakt met connectievloeistof. ga zo als enige nog even een wattestaafje halen zodat ik het slot nog een beetje kan schoonmaken. verder echt geen idee meer.

hierbij screenshot let op, het zit een paar pixels van onderin af van de film zelf als je goed kijkt. zal straks even highlighten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyCqQzXiTVIF_uGLHmslW4y78U8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K4dBMlzGm2FrN7DqD1k5MACm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Serman op 09-06-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:04
Ik zie niets? :|
(fullscreen geopend op een 3440x1440 scherm) maar ik heb geen idee waar te zoeken.. :?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:41
Ik ook niet... Het manifesteert zich in jouw setup (videokaart / monitor) dan zal een screenshot niet helpen.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
Als goed is zie je her hier beter. Ik heb hem ook op mijn telefoon bekeken zie het zelf ook. Dezelfde lijn zit buiten videoplayback anders continu onderin het scherm evenveel pixels van de bodem van het scherm af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBpjeNnoz0g5vnWEJuUccSld-8Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A1LlRyd5I6uzOryq0Eqwy2kG.jpg?f=user_large

[ Voor 58% gewijzigd door Serman op 09-06-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:04
En een afbeelding met andere content (bijvoorbeeld een volledig zwart op zwart scherm (bijvoorbeeld fullscreen paint en dan zwart verven))

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 11:53
Ik zie geen witte lijn, maar mogelijk wel dat de onderste rij pixels lichter lijkt te zijn.

Ik denk een software/driver issue.
Heb je dit alleen in bepaalde programma's, of altijd, ook gewoon op de Windows desktop?
Mogelijk gaat er in de software die je gebruikt iets niet goed met upscaling of zo. Is het weg als je de film in een venster van 1920x1080 draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
Het zit ook altijd op windows desktop. ik ga even kijken of het in een 1920x1080 venster weg is eventueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
helaas niet. het zit feitelijk bij videoplayback altijd op dezelfde plaats als de laatste screenshot in verhouding tot de daadwerkelijke zichtbare video, dus black bars niet meegerekend. en anders zit het altijd bij desktop gebruik even hoog van de bodem van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Zet eens een full-screen film open die op een volledig zwarte scene staat en maak dan nog eens een screenshot. Dan valt de lijn denk ik meer op dan nu.
Pagina: 1