Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laven
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-05 16:05
"Maybe is a little baby"... dus als Dell adverteert met een "next day delivery", dan verwacht je je nieuwe PC met RTX3060ti GPU de volgende dag, toch? Dus niet!

Hierbij mijn relaas, om reacties uit te lokken van andere Dell klanten die misschien dezelfde ervaring hebben. Misschien kunnen we dan samen onze Dell order uitgeleverd krijgen.

Op 18 mei j.l. zag ik bij Dell meerdere mooie aanbiedingen van XPS 8940 desktops met RTX3060ti en RTX3070 GPU's. En omdat die tegenwoordig alleen tegen woekerprijzen te koop zijn, heb ik gelijk besteld bij Dell, ook al was ik niet op zoek naar een Dell (PC) en heb ik er nooit eerder zaken gedaan. Blijkt dat Dell er eerst nog twee dagen over doet om mijn iDeal betaling te checken!! Daarna was de verwachte levertijd opeens 10 juni i.p.v. 19 mei. Door nog een keer voor nep te bestellen, begreep ik dat het mede mijn schuld was, want als je kiest voor iDeal i.p.v. credit card veranderen de piepkleine lettertjes met de verwachte levertijd 8)7. Maar inmiddels is het 9 juni, en vandaag stuurde Dell doodleuk een e-mail met het nieuws dat ik ook de huidige "next day" mijn PC niet krijg, maar 2 juli.... en Dell stelde voor om mijn order te cancelen... ! :(
Het rare en nare is dat Dell in de tussentijd continu precies dezelfde PC configuratie, in periodes van meerdere dagen, met "next day delivery" verkoopt, voor een paar tientjes meer, maar toch... dan moeten ze die RTX3060ti voor mijn PC toch in huis hebben? Op 2 juni heb ik nog getracht te achterhalen wat er precies aan de hand is bij Dell, maar customer support liet niet meer los dan dat "some part" van mijn configuratie (die met "next day delivery" dus...) niet op voorraad was.
Ik heb nu weer een service verzoek ingediend bij Dell (hun vertaling van mijn zoekterm "klacht"), maar ik verwacht inmiddels niet meer dan dat Dell zijn kaarten voor de borst houdt tot de dag voor het (laatst gecommuniceerde) verwachte levermoment, of (net als toen ik op 2 juni vroeg om een andere toetsenbord) gaat voorstellen om mijn hele order te cancelen.

Het valt mij op dat het vaak mis gaat met de RTX3060ti. Bij de product launch had ik al misgegrepen, zoals iedere particulier denk ik. En laatst had ik bij MeGekko een "next day delivery" RTX3060ti HP PC in de aanbieding gekocht, toen de prijs nog niet op tweakers stond... maar ook dat bedrijf gaf opeens een langere levertijd door (3 maanden later...) zonder enige verklaring. Per e-mail kreeg ik te horen dat HP niet kon leveren, en in tegenstelling tot Dell was MeGekko wel zo fatsoenlijk om de vertraging meteen te melden, en ik kreeg ook snel mijn geld teruggestort. Overigens bood en biedt MeGekko kort erna dezelfde RTX3060ti HP PC aan voor 200 euro meer met een minder gewilde processor, als aanbieding... Voorlopig zet ik dus nog al mijn kaarten op de RTX3060ti van Dell die ik al op 18 mei had besteld...

Dus wie weet waar het aan ligt bij Dell, en wat we aan het "next day" gedrag kunnen doen. Ik krijg sterk de indruk dat Dell liever orders uitlevert die een paar tientjes meer opleveren, dus totaal niet betrouwbaar meer is zodra je een goede aanbieding scoort van een gewild product. Cherry (voorraad) picking tussen reeds betaalde orders dus, in de hoop dat je zelf afhaakt (voor jou duizend anderen). Het is maar een gedachte van een ontevreden klant, en dit is niet bedoeld als "bashing" want ik prijs elke leverancier die de RTX3060ti bereikbaar maakt voor de massa _/-\o_ , maar bij deze bevalling lijkt Dell toch echt aan te sturen op een abortus :o

Update:
ik had net op "verstuurd" gedrukt in dit forum, en had de browser weg geklikt, toen een reactie per e-mail binnenkwam van Dell. Hierin wordt het niet voorradige onderdeel weer niet gespecificeerd, maar wel benadrukt dat dit een wereldwijd voorraadprobleem betreft (dan kan ik wel raden wat dat is... Nvidia heeft recentelijk de RTX3060ti productie afgeremd/gestopt, en Dell heeft zijn voorraad intussen aan andere klanten verkocht). Dell kan alleen met zekerheid stellen dat dit probleem niet eerder dan 30 juni is opgelost. Twee opties: (weer) wachten en 10% korting, of de hele order per omgaande cancelen. Mooi, korting denk je dan _/-\o_ , maar even later besef je pas dat er toch weer een adder onder het gras zit: "we would like to offer you 10% discount, which can be processed after your order will be shipped = invoiced in our system". Oftewel, haalt Dell zijn planning weer niet, dan weer wachten, en (nog) geen korting op mijn rekening. Als ik uiteindelijk toch cancel, heeft mijn geld in de tussentijd vastgezeten bij Dell, en kon ik daarmee geen alternatief kopen of andere leuke dingen doen (morgen introductie RTX3070ti, misschien reageert de "bestel" knop van Nvidia deze keer wel, wie weet... :+ ). M.a.w. ook van deze laatste reactie wordt ik niet blij, zo kan de levertijd makkelijk 9 maanden worden... of tot Sint-Juttemis 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door laven op 09-06-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Okay, en nu? Wat is je doel met dit topic. Het geschetste probleem is tot in den treure uitgekauwd, dus een jammer&klaag topic lijkt me eerlijk gezegd niet meer nodig, of wel?

Daarbij is dit topic geen aankoopadvies, noch een technische vraag, maar eerder leverancier/winkel gerelateerd en hoort het dus thuis in Shopping Forum. Gezien ze daar de policy hebben de verkoper niet te noemen (zie het beleid aldaar) en ik je topic dus niet ga verplaatsen en het feit dat dit beter in een blogpost past, een slotje.

Dit topic is gesloten.