Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Beste medetweakers,

Het zomerseizoen is weer begonnen en zodoende is ook het zwembad weer opgezet.

De pomp is aangesloten en is aan wanneer de stekker in het stopcontact zit. Dat stopcontact zat de afgelopen jaren op een plek tussen de fruitplanten en daarmee grotendeels uit het zicht, maar met een aparte klikaanklikuit plug ertussen kon deze met een afstandsbediening worden bediend.

Nu zijn we weer een paar jaar verder en aangezien de plug dit jaar helemaal niet meer op een afstand van meer dan 2 meter reageert door de dichtbegroeide beplanting ben ik maar eens op zoek gegaan naar een smart stopcontact zodat ik mijn telefoon kan gebruiken voor de bediening en nog beter: de boel kan automatiseren.

Vereisten: Betrouwbaarheid (moet tegen een zomerse hagelbui kunnen), Hue en/of HomeAssistant compatible en een reële prijs.

Wat mij verbaast is dat er relatief weinig aanbod is.
Enkele plugs hebben blijkbaar veel moeite met ons hemelwater (Hama, Brennenstuhl), anderen vereisen een zelfde merk basisstation (klikaanklikuit). Zo blijft er eigenlijk weinig over. Enkele maanden al eens een stopcontact geprobeerd van Woox, maar die was erg groot, duur, werkte alleen met eigen app en was totaal niet betrouwbaar of het commando wel werd ontvangen.

Wat zijn jullie ervaringen, aanraders, afraders, etc.?

PSN ID = Jorco

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Een standaard geschakeld WCD gebruiken en deze waterdicht inpakken? (eventueel 1 uit elkaar halen in en lasdoos plaatsen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 07:52
En iets als een Sonoff kun je niet kwijt in de WCD? Of, waar de kabel van het WCD naar toe gaat (meterkast?)?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:15

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik heb mijn zwager die hetzelfde wilde aangeraden een Hue stopcontact aan te schaffen. Dan ben je het snelst klaar volgens mij (zeker als je al Hue hebt)

Die zet je tussen de pomp en het stopcontact en daar ging ie, via z'n Sonos stemgestuurd pompje aan pompje uitzetten. Routines de hele mik mak.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou zelf gewoon met een waterdichte lasdoos o.i.d. werken en daar een shelly of sonoff o.i.d..... inbouwen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:50
2 opties :
Geberuik een waterdichte wandcontactdoos. Zet er iets van een shelly achter. Dit bouw je in in de doos waar ook het stopcontact in zit. Met de app kun je het aan en uit zetten maar ook een schema maken.

Of : de plek waar de wandcontactdoos zit aangesloten, zet daar een shelly ertussen.
Meer info over shelly vind je hier.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Nu online
De combinatie van een aparte lasdoos icm shelly/sonoff had ik nog niet aan gedacht. Niet de mooiste oplossing maar waarschijnlijk wel de meeste handige en goedkope!

@loewie1984 Er zijn bij mijn weten geen Hue stopcontacten voor buiten?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:15

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Jorco schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:21:
De combinatie van een aparte lasdoos icm shelly/sonoff had ik nog niet aan gedacht. Niet de mooiste oplossing maar waarschijnlijk wel de meeste handige en goedkope!

@loewie1984 Er zijn bij mijn weten geen Hue stopcontacten voor buiten?
Dat klopt, moet er bij zeggen dat hij de pomp schakelt vanuit de bekisting waar hij de pomp in heeft onder gebracht. En die is spatwaterdicht.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-05 17:10
Ik heb zelf onlangs een outdoor stopcontact van Meross gekocht (op amazon.nl). Niet enorm duur en voor mij belangrijk: native Homekit ondersteuning. Ik zie dat ze ook Google en Alexa ondersteunen, dus wellicht ook interessant voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Nu online
Aangezien het stopcontact wat er nu zit een aftakking is van de stroom voor de rest van de tuin en het stopcontact van Busch-Jaeger is vermoed ik dat het inbouwen van een Shelly o.i.d. niet gaat passen.

Voor mij geen probleem om het apart aan te gaan sluiten. Toch vreemd dat er nog weinig goed aanbod is voor de overgrote meerderheid die geen elektradraadjes durft aan te raken?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Heb je geen mogelijkheid om de stroom vanaf binnen, bijvoorbeeld schuur/garage te halen?
Ik schakel ons zwembad middels een Ikea Tradfri plug-in topcontact.

Kost een tientje en werkt gewoon middels Apple Homekit/Google Home. Werkt voor ons vorig jaar perfect om dagelijks de pomp/het filter een paar uurtjes te laten draaien en desgewenst op verzoek ook makkelijk aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

thof

FP ProMod
Voor de kerstverlichting heb ik afgelopen jaar deze gebruikt:
https://www.amazon.nl/sch...l-generatie/dp/B0776YGHFN

Werkt prima, tenzij ik er een gieter met water voor zette. Dan liep ik tegen het maximale bereik aan t.o.v. de Hue Bridge...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Hier ook gewoon lasdoos met sonoff voor de robotmaaier. Werkt prima in weer en wind.

En anders gewoon een sonoff in een buitenWCD stoppen. Eventueel zonder behuizing als dat beter past.

[ Voor 38% gewijzigd door de Peer op 09-06-2021 17:53 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Pagina: 1