[Genexis Platinum-7840] Port forwarding/DMZ host

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malteser1106
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-03 19:55
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het proberen om een space engineers server op te zetten op een oude pc die ik over heb. Hiervoor moet ik 2 poorten forwarden(27016 en 8766) om hem te laten werken. Echter is dit mij nog niet gelukt. Hierover heb ik al een ander topic op tweakers gevonden maar hiet ben ik nog niet veel verder mee gekomen.
Om het forwarden aan te zetten heb ik een paar dingen die ingevuld moeten worden:
Name: Naam van wat je aan het forwarden bent.
Source host(s): ip adressen die met mij kunnen verbinden(hier vul ik niks in)
public ports: port die ik wil forwarden(27016 en 8766)
local host: Bij mijn weten het ip addres van de computer die ik wil gebruik.
local prot: port die ik wil forwarden(27016 en 8766)
Protocol: TCP of UDP(allebei al geprobeerd.

aangezien ik dit niet werkend kreeg wou ik het proberen om gewoon dmz aan te zetten voor de computer. dit werkte echter ook niet. bij mijn weten moet ik bij DMZ gewoon het ip adres van de computer invullen toch?

heb bij allebei de opties de firewall van windows voor de zekerheid uitgezet in het geval dat dit het probleem was.

als iemand zo ziet wat ik fout doe hoor ik het graag. als je meer informatie nodig hebt zeg het maar.

Beste antwoord (via rens-br op 11-06-2021 10:22)

• malteser1106
Het is gelukt. Heb de modem een keer opnieuw opgestart en toen deed hij het. Bedankt voor de hulp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

malteser1106 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:09:
... Echter is dit mij nog niet gelukt...

...aangezien ik dit niet werkend kreeg...
Hoe stel je vast of "het werkt"?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

lier

MikroTik nerd

Werkt het lokaal wel? Want dat is de eerste stap, als dat werkt kan je verder.

In de online uitleg staat:
Port forwarding: The game uses UDP protocol to communicate. The default listen port is 27016, but this can be changed in the config tool. In order for people to be able to reach your server, you will have to configure your router to forward all incoming UDP traffic on port 27016 (or any other that you have specified) to the computer where your dedicated server is running.
Je hebt dus alleen UDP op poort 27016 nodig.

DMZ is trouwens geen goed idee, gewoon netjes de poort forwarden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malteser1106
Hoe stel je vast of "het werkt"?
[/quote]

ik test of het werkt op http://canyouseeme.org/. hierop kan ik ingeven naar welke poort hij moet kijken en dat controleert hij of hiermee verbinden gemaakt kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malteser1106
lier schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:33:
Werkt het lokaal wel? Want dat is de eerste stap, als dat werkt kan je verder.

In de online uitleg staat:

[...]

Je hebt dus alleen UDP op poort 27016 nodig.

DMZ is trouwens geen goed idee, gewoon netjes de poort forwarden.
ik maak gebruik van een torch space engineers server. deze heeft ook verbinden nodig met steam. vandaar poort 8766. ik heb het wel geprobeerd met de dedicated server van space engineers zelf maar hiermee kan ik ook geen verbinding maken
als ik de server aanzet kan ik deze zien op mijn local netwerk maar vanaf buiten mijn netwerk kan niemand verbinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

lier

MikroTik nerd

Uitgaande dat de forward goed is (er zit niets tussen de "server" en de Genexis én je gebruikt het juiste IP adres van de "server" én je gebruikt het juiste protocol?) dan lijkt het er toch op dat de server het tegenhoudt.

Heb je port forwards die wel werken? Kan je eens met een andere service testen (bijvoorbeeld een webserver)?

Weet je zeker of canyouseeme ook UDP ondersteunt? Ik denk het namelijk niet (althans, mijn VPN poorten worden ook als dicht gerapporteerd). Je zou van deze site gebruik kunnen maken, door zelf [jouw IP adres]:27016

Lijkt er dus op dat de aanwijzing van @Brahiewahiewa in de goede richting zit O-)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• malteser1106
Het is gelukt. Heb de modem een keer opnieuw opgestart en toen deed hij het. Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 07:53
lier schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:52:
Uitgaande dat de forward goed is (er zit niets tussen de "server" en de Genexis én je gebruikt het juiste IP adres van de "server" én je gebruikt het juiste protocol?) dan lijkt het er toch op dat de server het tegenhoudt.

Heb je port forwards die wel werken? Kan je eens met een andere service testen (bijvoorbeeld een webserver)?

Weet je zeker of canyouseeme ook UDP ondersteunt? Ik denk het namelijk niet (althans, mijn VPN poorten worden ook als dicht gerapporteerd). Je zou van deze site gebruik kunnen maken, door zelf [jouw IP adres]:27016

Lijkt er dus op dat de aanwijzing van @Brahiewahiewa in de goede richting zit O-)
Ik ben ook op zoek of de UDP poorten voor mijn VPN open staan. Het lijkt er op dat dat bovenstaande site voor elke UDP poort die je ingeeft als resultaat geeft: 'Open or filtered'. Maar kan me niet voorstellen dat alle UDP poorten bij mij open staan.
Voor alle TCP poorten krijg ik wel bij alles ; "Connection timed out" Dus lijkt me goed/dicht!?
Pagina: 1