Aankoopadvies soundbar +/- 200,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsausername
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-03 17:01
Goedemiddag,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een soundbar voor een betere film- en muziekervaring! :)

Deze wil ik voor een Sony Bravia KD-43XH8599 leggen of eventueel op de poten laten rusten (gezien de uit stekende poten onder deze tv).

Wensen:
- Bluetooth
- Subwoofer
- Ongeveer 200,-

Zelf heb ik deze soundbar gevonden.

Aangezien ik een enorm leek ben op het gebied van audio, was ik benieuwd of jullie nog andere goede ervaringen of suggesties hadden.

Alvast bedankt voor het meedenken! d:)b

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Via de Pricewatch kom je nog meer tegen! ;) Zelf kwam ik pricewatch: Denon DHT-S316 tegen, ietsjes (slechts 9 euro) boven budget, dat wel, maar voldoet ook aan jouw wensen. Hoe de kwaliteit is weet ik niet, maar het is een vergelijkbare optie, denk ik? :)

Een verschil met de Sony is er wel, de Denon speelt namelijk DTS en Dolby Digital af, waar Sony alleen Dolby Digital afspeelt. De Denon heeft echter Bluetooth 4.2, waar de Sony Bluetooth 5.0 heeft. Geen idee wat daarvan het verschil is. Gezien films (en series langzaamaan ook) steeds meer DTS hebben, is het wel handig als de soundbar daar support voor heeft, maar dat is mijn mening.

Filter je ook daarop binnen de Pricewatch, wordt de keuze al een stuk beperkter, maar hou je wel een blijere @Whatsausername over! ;)

Wel een andere tip: ga ook in de winkel luisteren, dan kun je voor jezelf bepalen wat het beste klinkt! :)

[ Voor 93% gewijzigd door CH4OS op 09-06-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Whatsausername Aankoopadvies doen in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Een soundbar zal ongetwijfeld de ervaring van je films verbeteren ten opzichte van de tv-speakers.

Voor muziek zou ik een slag om de arm houden; daar zijn soundbars wat minder geschikt voor. Ja, ook hier beter dan tv-speakers. Maar voor muziek zal een setje reguliere speakers beter uit de verf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:58
Tip: ga naar de winkel en luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emgeebee schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:50:
Tip: ga naar de winkel en luister.
Zinloze exercitie bij soundbars. Deze staan meestal in relatief open ruimtes waarbij er geen reflecties zijn en het vaak tevens rumoerig is. Dat geeft echt nu indicatie over de prestaties in een woonkamer.