Probleem - Geen internet op PC via WiFi en LAN.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Mijn vraag:

Had gehoopt dat ik dit probleem zelf op kon lossen, maar kom er echt niet meer uit momenteel, dus bij deze een hulpvraag aan mijn mede-tweakers, hopelijkt heeft iemand de juiste oplossing.

Ik heb een tijdje terug een nieuwe PC in elkaar gezet en alles werkte naar behoren. Alleen nu heb ik al een paar weken een probleem met mijn internet connectie, dat toch wel erg vervelend begint te worden. Als ik de PC opstart heb ik soms enkele seconden een werkende internet verbinding, maar vervolgens kan ik hooguit een paar paginas doorklikken en vervolgens werkt internet helemaal niet meer.

Mijn WiFi is verbonden en deze werkt ook prima op alle andere apparaten. Ook geeft Windows probleem oplossing aan dat er geen probleem gevonden kan worden. Nu heb ik inmiddels de PC ook aangesloten op een LAN kabel en dit brengt helaas geen verandering. De LAN kabel werkt verder ook op mijn laptop. Het probleem zit dus toch echt ergens bij de PC, alleen kom ik er maar niet achter wat het probleem moet zijn.

Er zijn dus geen foutmeldingen zichtbaar, de PC heeft WiFi verbinding en soms werkt direct na het opstarten het internet voor enkele seconden.

Ik hoop dat iemand het probleem herkent en dat het opgelost kan worden. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 en onderstaande configuratie:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed€ 439,-€ 439,-
1MoederbordenMSI MPG B550 Gaming Edge Wifi€ 169,-€ 169,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Wit€ 84,90€ 84,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 77,45€ 77,45
1Geheugen internPNY XLR8 MD32GK2D4320016XR€ 172,46€ 172,46
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 134,77€ 134,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.077,58

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-Drivers herinstalleren
-DNS flush
-Bluetooth uitschakelen
-Windows Probleemoplossing
-https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000058935/ethernet-products.html

En nog wel wat andere zaken die ik me niet direct meer kan herinneren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien MSI zo ongeveer gemiddeld elke 70 dagen een BIOS uitbrengt; welke versie(s) heb je al / geprobeerd?

Daarbij; staat er ook (absoluuut??) niets in je Windows eventlogging op het moment dat je internet stopt met werken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

tomdg schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:30:
...
Mijn WiFi is verbonden en deze werkt ook prima op alle andere apparaten. Ook geeft Windows probleem oplossing aan dat er geen probleem gevonden kan worden. Nu heb ik inmiddels de PC ook aangesloten op een LAN kabel en dit brengt helaas geen verandering...
Je hebt dus 2 problemen:
  1. je wifi werkt niet
  2. je RTL8125B werkt niet
Dat hoeft natuurlijk niet allebei dezelfde oorzaak te hebben

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
MAX3400 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:39:
Aangezien MSI zo ongeveer gemiddeld elke 70 dagen een BIOS uitbrengt; welke versie(s) heb je al / geprobeerd?

Daarbij; staat er ook (absoluuut??) niets in je Windows eventlogging op het moment dat je internet stopt met werken?
Goed dat je het zegt, heb zojuist mijn BIOS geupdatet, maar dit maakt verder geen verschil.

Heb gekeken in het logboek, daar ben ik niet heel erg in thuis, maar zie geen gebeurtenissen die het probleem kunnen verklaren.

Zag zojuist wel dat er wat bestanden naar Onedrive werden geüpload, maar dit ging heel traag, het lijkt er dus bijna op alsof er wel een verbinding is, maar met zulke minimale snelheden dat je er geen webpagina mee kunt openen.
Brahiewahiewa schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:32:
[...]

Je hebt dus 2 problemen:
  1. je wifi werkt niet
  2. je RTL8125B werkt niet
Dat hoeft natuurlijk niet allebei dezelfde oorzaak te hebben
Ja eigenlijk 2 problemen inderdaad, alleen verwacht ik dat ze dezelfde oorzaak zullen hebben. Mocht dit niet zo zijn, dan zou het in ieder geval mooi zijn als tenminste 1 van de 2 problemen opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

tomdg schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:37:
[...]

Goed dat je het zegt, heb zojuist mijn BIOS geupdatet, maar dit maakt verder geen verschil.

Heb gekeken in het logboek, daar ben ik niet heel erg in thuis, maar zie geen gebeurtenissen die het probleem kunnen verklaren.

Zag zojuist wel dat er wat bestanden naar Onedrive werden geüpload, maar dit ging heel traag, het lijkt er dus bijna op alsof er wel een verbinding is, maar met zulke minimale snelheden dat je er geen webpagina mee kunt openen.

[...]

Ja eigenlijk 2 problemen inderdaad, alleen verwacht ik dat ze dezelfde oorzaak zullen hebben. Mocht dit niet zo zijn, dan zou het in ieder geval mooi zijn als tenminste 1 van de 2 problemen opgelost kan worden.
Euh, je begint met te stellen dat je "geen internet" hebt en nu ga je ineens zeggen dat je wel internet hebt?
Laten we dan om te beginnen proberen vast te stellen hoe jij tot de conclusie "geen internet" bent gekomen.
Foutmelding in je browser? Internet icoontje in de taakbalk? Krijg je geen ip-adres?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
Wellicht is het een software-ding. Probeer eens een Ubuntu Live CD en kijk eens of je de situatie vanuit de Live CD kunt nabootsen. Zoniet, dan zoeken we verder in jouw Windows installatie. Als het in de Live CD ook gebeurt, dan heb je kans dat het een hardware defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
Brahiewahiewa schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:58:
[...]

Euh, je begint met te stellen dat je "geen internet" hebt en nu ga je ineens zeggen dat je wel internet hebt?
Laten we dan om te beginnen proberen vast te stellen hoe jij tot de conclusie "geen internet" bent gekomen.
Foutmelding in je browser? Internet icoontje in de taakbalk? Krijg je geen ip-adres?
Ik kwam tot deze conclusie gezien ik in diverse browsers geen enkele webpagina kon bezoeken en dus uiteindelijk na lang laden een foutmelding krijg en spotify en andere apps ook niet werkten.

Het verbaasde me dus dat ik zag dat OneDrive allemaal bestanden wilde uploaden, en ik ineens bij 1 bestand de teller met 0.1 MB verhoogt zag worden en vervolgens een halve minuut later weer. Dat gaf mij de indicatie
Rob Krauts schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:06:
Wellicht is het een software-ding. Probeer eens een Ubuntu Live CD en kijk eens of je de situatie vanuit de Live CD kunt nabootsen. Zoniet, dan zoeken we verder in jouw Windows installatie. Als het in de Live CD ook gebeurt, dan heb je kans dat het een hardware defect is.
Bedankt voor de tip! In Ubuntu Live CD werkt internet wel gewoon. De kans dat het een hardware defect is leek me al klein, maar in ieder geval goed om dat nog even gecheckt te hebben. Ook nog even een speedtest gedaan en de downloadsnelheid is gewoon ruim boven de 200Mbps in Ubuntu.

----
Nog een belangrijke toevoeging, net even getest en via de hotspot van mijn telefoon werkt internet dus wel gewoon... Het gaat dus alleen mis met het WiFi netwerk in huis, maar kan verder ook niks geks of bijzonders vinden daarin. Alle andere apparaten werken wel gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door tomdg op 09-06-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Zou kunnen dat er een stukje software/malware of service meedraait die je internet in de war schopt.

Doe eens opstarten in windows veilige modus met netwerkondersteuning. Onderzoek wat er dan gebeurd

Zet alle extensies van je browser uit en onderzoek

Draai eventueel in windows veilige modus eens Hitman Pro of MWB o.i.d en kijk wat dat oplevert.

Doe desnoods eens een schone install van Windows.

[ Voor 7% gewijzigd door NoahAmber op 10-06-2021 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:35
Even samenvattend:
Bedraad:
Werkt (bijna) niet in Windows
Werkt wel in Ubuntu (?)

Draadloos:
Werkt niet op thuisnetwerk, werkt wel op hotspot
Werkt wel in Ubuntu (?)

Dit spreekt elkaar een beetje tegen.
Als je iets in windows had zitten, dan zou je internet via de hotspot ook niet moeten werken.

Kun je nog eens al je meetresultaten nalopen? en bv een ping laten lopen als je verbinding hebt? krijg je een ip etc

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1