Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Goedendag,
ik heb een vraag, ik heb een 65" Samsung TV met soundbar etc.
als ik hem bijdraai richting de tuin en beide deuren open gooi kan ik lekker vanuit mijn loungeset tv kijken.
alleen voor het geluid wil ik iets hebben voor buiten.
dan hoef de tv niet zo hard te staan namelijk.

nu gebruik ik Bluetooth speakers momenteel maar daar zit een mega vertraging in met beeld en geluid.
is er ook een andere oplossing?
of speakers gekoppeld aan mijn soundbar of aan de TV via WIFI ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:32

Nibbz

Postmaster General

heb je geen AV sync optie op de TV om het geluid synchroon met beeld te krijgen (Hier ook een samsung, die heeft in het instellingen menu de mogelijkheid daarvoor).

Wellicht dat je daarmee de vertraging kan elimineren.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik heb een setje draadloze luidsprekers op basis van analoge techniek. Dan gaat het wel zonder vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:05
dmantione schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:48:
Ik heb een setje draadloze luidsprekers op basis van analoge techniek. Dan gaat het wel zonder vertraging.
Analoog draadloze speakers? Hoe moet ik mij dat voorstellen aan een tv?
Een RF zender aan de tv en een RF ontvanger in je speakers?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Inderdaad, ze hebben een zendertje waar analoog geluid in gaat. Dit zijn ze, helaas worden ze niet meer gemaakt:

https://www.conrad.nl/p/h...reker-zwart-zilver-346386

Ik heb het zendertje momenteel aangesloten op de analoge uitgang van de satellietontvanger die onder de TV in m'n slaapkamer staat, die kan ik dan als radio gebruiken en de luidsprekers meenemen naar een willekeurige ruimte in huis, of zo je wilt de tuin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:18
Nibbz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:48:
heb je geen AV sync optie op de TV om het geluid synchroon met beeld te krijgen (Hier ook een samsung, die heeft in het instellingen menu de mogelijkheid daarvoor).

Wellicht dat je daarmee de vertraging kan elimineren.
De delay die via Bluetooth is meestal behoorlijk hoog, met z'n AV sync kun je vaak maar heel beperkt afstellen dus ik verwacht niet dat dat voldoende is.

Wat je nodig hebt is een Bluetooth transmitter (en je speakers moeten het dan uiteraard ook ondersteunen) met aptX protocol. Dat zou een latency moeten hebben die laag genoeg is voor synchroon geluid.
Pagina: 1