Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag aan de die-hard windows gebruikers hier, want ik kom er niet meer uit.
Ik heb een pc, daar hangt een scherm aan via DisplayPort en die geeft normaal het geluid weer.
Als ik een b.v. spel speel en halverwege wil overschakelen naar mijn koptelefoon gaat het echter mis.
Ik koppel hem via bluetooth, dit gaat ook goed, maar hij blijft geluid naar mijn scherm sturen :?
Had er al even een 2e scherm aan, daar van alles lopen rondklikken, maar ik krijg het er niet heen, tenzij ik het spel afsluit en weer opstart, dan komt het wel op de koptelefoon terecht!

Iets simpels als dit moet toch op te lossen zijn? Bluetooth verbonden > geluid naar headset, zo niet, naar monitor.

Op mijn Mac gaat dat altijd vanzelf mee, maar hoe stel je dat dan in op windows? }:O

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 09:46

Zorian

What the fox?

Sommige games/apps "binden" zichzelf aan het audioapparaat dat actief is zodra je het opstart. Vandaar dat een restart nodig is van de betreffende game/app.
Weinig aan te doen, dat is niet iets van Windows maar de manier waarop die app/game simpelweg gemaakt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-08 19:13
Je hebt ook nog een verschil tussen communication device en gewoon audio device. Communications device word alleen gebruikt voor bellen etc. Soms moet je dan bij audio apparaten nog even zetten dat je headset ook voor gewone audio de default moet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

Felyrion

goodgoan!

Sommige spellen hebben ook een instellingen menu waar je zelf je output device voor het spel kunt kiezen. Deze moet je dan als je wisselt even aanpassen.
Als deze instelling op "windows default" of iets dergelijks staat of de optie is er helemaal niet, heb je kans dat je inderdaad even opnieuw moet starten.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk....
Kennelijk hebben apps dus invloed op hoe dingen werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat veel apps doen is het audio device pakken dat op dat moment actief is. Wat voor mij vaak werkt is simpelweg je audio device aanpassen in Windows naar hetgene dat je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:57
In veel applicaties heb je de keuze voor een "default audio device", waarbij Windows bepaalt waar het geluid op dat moment naar toe gaat, of en speciek device bijv. "Speakers (Realtek)".

Bij "Default audio device" zou het omschakelen dus automatisch m̶o̶e̶t̶e̶n̶ kunnen gaan. Ik heb er eigenlijk zelden problemen mee gehad, maar kan mij voorstellen dat het op een Mac soepeler gaat omdat de soft- én hardware door dezelfde fabrikant wordt gemaakt.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

Felyrion

goodgoan!

Verwijderd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:05:
Duidelijk....
Kennelijk hebben apps dus invloed op hoe dingen werken :(
Zeker, en dat is ook fijn. Zo kan ik muziek op de speakers hebben en een videocall hebben met mijn headset tegelijk. Zo zijn er tal van gelegenheden waarbij het fijn is dat je per applicatie de output kunt kiezen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Pagina: 1