Ik heb op de Fritzbox de gebruiker aangemaakt met VPN rechten en rechten om vanaf internet de Fritzbox op te mogen. In android de VPN aangemaakt met instellingen zoals door de Fritzbox aangegeven en na VPN aanzetten geeft die ook aan 'connected'. In de Fritzbox zie ik dan ook direct dat ik via VPN verbonden ben:
:strip_exif()/f/image/qMZLD5MJFOsCfHFDbWyKAfSG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jODmswaF91djOn7lgAr5RDwj.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna wordt het voor mij onduidelijk want op de telefoon kan ik vervolgens niets: websites openen niet en apparaten op het netwerk thuis kan ik ook niet benaderen en met name dat laatste is voor mij van belang: Ik wil de raspberryPi4 op het netwerk benaderen van buiten. Ik dacht dat nu te kunnen doen met het lokale LAN adres zoals ik dat ook doen als in thuis op het LAN zit.
Kan iemand me verder helpen, wat gaat er niet goed aan de VPN verbinding naar de Fritzbox toe?
Gebruiker rechten kloppen volgens mij:
:strip_exif()/f/image/wcd7qIPeTReEWka5g3zYonEl.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT: Wanneer ik op thuis wifi zit en dan met de VPN verbind kan ik wel alles openen. Over 4g niet, vraag me af of ik over wifi dan daadwerkelijk via de VPN ga maar in android staat keurig 'verbonden' en in de statusbalk staat de VPN box aan aan.
EDIT 2: Heb Fritzbox herstart maar dat helpt niet. Ik snap er niets van, Fritxbox zelf geeft aan dat ik via VPN connected ben maar er is geen enkele verbinding mogelijk...
:strip_exif()/f/image/qMZLD5MJFOsCfHFDbWyKAfSG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jODmswaF91djOn7lgAr5RDwj.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna wordt het voor mij onduidelijk want op de telefoon kan ik vervolgens niets: websites openen niet en apparaten op het netwerk thuis kan ik ook niet benaderen en met name dat laatste is voor mij van belang: Ik wil de raspberryPi4 op het netwerk benaderen van buiten. Ik dacht dat nu te kunnen doen met het lokale LAN adres zoals ik dat ook doen als in thuis op het LAN zit.
Kan iemand me verder helpen, wat gaat er niet goed aan de VPN verbinding naar de Fritzbox toe?
Gebruiker rechten kloppen volgens mij:
:strip_exif()/f/image/wcd7qIPeTReEWka5g3zYonEl.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT: Wanneer ik op thuis wifi zit en dan met de VPN verbind kan ik wel alles openen. Over 4g niet, vraag me af of ik over wifi dan daadwerkelijk via de VPN ga maar in android staat keurig 'verbonden' en in de statusbalk staat de VPN box aan aan.
EDIT 2: Heb Fritzbox herstart maar dat helpt niet. Ik snap er niets van, Fritxbox zelf geeft aan dat ik via VPN connected ben maar er is geen enkele verbinding mogelijk...
[ Voor 12% gewijzigd door vandermark op 09-06-2021 15:13 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock