Ik zoek:
RAM modules + SSD voor een laptop upgrade
Wat is je budget?
100 ~ 150 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, er zijn vooral beperkingen wegens mobo
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het betreft een oude laptop: HP G62-b05SD (XR473EA).
Gebruik is vooral voor mail + Office, browsen en YouTube.
Geachte tweakers,
De laptop van mijn ouders is erg traag geworden door beperkte RAM en een HDD. Daar ze liever geen nieuwe kopen, kijk ik of het zinvol is de oude laptop te upgraden. Ik kijk met name naar het geheugen en plaatsen van een SSD voor snelle opstart Windows en Office apps.
Er zit momenteel 2x 2 GB RAM in (DDR3 / 1.333 MHz) en het mobo kan tot max 8 GB (DDR / 1.333 MHz). Ik dacht er over na de RAM sticks te vervangen met 2 reepjes van Crucial 4GB DDR3-1333. Gezien de specificaties van de mobo zou dit ook de max zijn en toch een performance verbetering moeten geven.
Aansluitend is veel winst qua snelheid te behalen door de HDD te vervangen door een SSD. Gezien het moederbord zal het een SATA worden en zit ik te kijken naar de Crucial MX500 2,5" 500 GB (voor de monsterverzameling foto's en filmpjes van alle kleinkinderen...). Is dit een logische keuze?
Wat vraag ik van jullie?
Ik weet dat de laptop zo oud is dat het eigenlijk het geld niet meer waard is om te investeren, maar gezien de wensen is dit geen optie
Passen bovenstaande opties in de laptop? Vergeet ik misschien nog iets? Is een bracket van 2,5" naar 3,5" nodig om de SSD in te bouwen?
Tips of adviezen m.b.t. betere compatibiliteit hoor ik natuurlijk graag.
Alvast dank voor alle hulp
RAM modules + SSD voor een laptop upgrade
Wat is je budget?
100 ~ 150 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, er zijn vooral beperkingen wegens mobo
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het betreft een oude laptop: HP G62-b05SD (XR473EA).
Gebruik is vooral voor mail + Office, browsen en YouTube.
Geachte tweakers,
De laptop van mijn ouders is erg traag geworden door beperkte RAM en een HDD. Daar ze liever geen nieuwe kopen, kijk ik of het zinvol is de oude laptop te upgraden. Ik kijk met name naar het geheugen en plaatsen van een SSD voor snelle opstart Windows en Office apps.
Er zit momenteel 2x 2 GB RAM in (DDR3 / 1.333 MHz) en het mobo kan tot max 8 GB (DDR / 1.333 MHz). Ik dacht er over na de RAM sticks te vervangen met 2 reepjes van Crucial 4GB DDR3-1333. Gezien de specificaties van de mobo zou dit ook de max zijn en toch een performance verbetering moeten geven.
Aansluitend is veel winst qua snelheid te behalen door de HDD te vervangen door een SSD. Gezien het moederbord zal het een SATA worden en zit ik te kijken naar de Crucial MX500 2,5" 500 GB (voor de monsterverzameling foto's en filmpjes van alle kleinkinderen...). Is dit een logische keuze?
Wat vraag ik van jullie?
Ik weet dat de laptop zo oud is dat het eigenlijk het geld niet meer waard is om te investeren, maar gezien de wensen is dit geen optie
Tips of adviezen m.b.t. betere compatibiliteit hoor ik natuurlijk graag.
Alvast dank voor alle hulp