USB opslag - 32GB in plaats van 64GB. Kortstondig gebruikt.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruimelTuimel
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-06-2021
Goedemorgen.

Ik heb op 23 Mei 2021, een Kingston DataTraveler 100 G3 - USB-stick - 64 GB besteld voor €9,99 via een Partner van de (web)winkel.

Omdat ik haast had heb ik zonder er verder goed naar te kijken een Ubuntu boot van gemaakt en deze ook geinstalleerd. Op de verpakking en de stick stond/ staat dat hij 64GB is.

Vandaag stop ik de USB stick in mijn PC om er ~50GB aan data op te zetten en zie ik tot mijn verbazing dat deze maar ~32GB groot is.

Ik heb de verpakking echter al weggegooid en de USB is al kortstondig gebruikt.

Ik kan via de (web)winkeleen retour aanmelden, ik zie echter geen voorwaarden voor de retour staan. "Digitale producten" kunnen niet retour ik heb geen idee of dit er nou wel of niet onder valt.

Is het nou wijsheid om het retour door te zetten en voor het peanuts bedrag een USB terug te sturen waarna de betreffende winkel een correcte USB verstuurd (of een andere oplossing), of zal ik even buiten de (web)winkel om een e-mail sturen om te kijken wat zij als oplossing bieden?

Wat zouden jullie in deze situatie doen?

Geheel terzijde, lijkt de webshop nou onbedoeld namaak producten te verkopen?

Ik ben niet de enige zie ik:
Ik heb de verkeerde USB stick gekregen, had 64 GB besteld, maar kreeg 32 GB, !! Te veel rompslomp om het om te ruilen, dus heb de 32 GB gehouden.

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 09-06-2021 13:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:46
Een digitaal product is b.v. software. Een USB stick kan retour, maar uiteraaard niet zonder verpakking. Zou hem zeker niet zomaar terugsturen (zonder originele verpakking) want dan doen ze er niks mee. Enige optie is denk ik bellen voor coulance, maar geef je weinig kans.

Stond er op de verpakking trouwens niet ook met koeienletters ‘32GB’ i.p.v. ‘64GB’? Weicht niet op gelet (zou ik begrijpen). Gevalletje pech dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:58

Umbrah

The Incredible MapMan

*knip* Speculeren over de naam van de (web)winkel is niet de bedoeling.
Overigens is terug sturen voor opslag media wel degelijk een optie, maar ik denk dat die partner misschien al weer weg is.

Goedkope USB sticks/externe schijf-scams zijn zo oud als de apparaten zelf. Nep partitie tabel er op, en je kan een 32mb stick voor 32gb verkopen haast. Voor het bedrag verbaast het me dat hij alsnog 32GB is, er kan echter weinig overprovisioning opzitten dus het zal alsnog zelfs voor die grootte een miskoop zijn.

Je kan hier veel moeite voor doen, maar voor dat bedrag is 64GB gewoon niet een realistisch formaat als het ook kwalitatief moet zijn. 32 is zelfs max usb 2.0 ofzo op die grootte en dat is gewoon te traag...

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 09-06-2021 13:44 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:18
Lijkt er op dat die Ubuntu boot er een nieuwe partitieverdeling op heeft gezet waardoor je de overige 32Gb niet meer ziet.

Kijk eens in schijfbeheer hoe het daar staat.

Partitie weghalen en een nieuwe maken of met een tool de rest erbij zetten.
http://www.minitool.com/

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
LordSinclair schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:12:
Lijkt er op dat die Ubuntu boot er een nieuwe partitieverdeling op heeft gezet waardoor je de overige 32Gb niet meer ziet.

Kijk eens in schijfbeheer hoe het daar staat.

Partitie weghalen en een nieuwe maken of met een tool de rest erbij zetten.
http://www.minitool.com/
Dit ook al vaak meegemaakt. Ik zou dus eerst kijken in schijfbeheer of de USB-stick meerdere partities heeft. Zo, ja, pas je dit even aan en ben je klaar.

Gezien de reviews en de lage prijs, kan het ook wel eens geen 64GB zijn. Het lijkt me dat je dan gewoon kunt terugsturen. Je moet de verpakking kapot maken (mij is het nog niet gelukt om die kartonnetjes met plastic ruitje heel te laten) om daar achter te komen. Ik vind dat jou een ontbrekende verpakking dus niet verweten kan worden. Bovendien denk ik zo, dat die USB-stick niet nog een keer verkocht moet worden. Een winkel gaat immers geen 32GB stick als 64GB verkopen.

Je kunt even de winkel contacteren, maar (web)winkel kun je volgens mij ook hierover contacteren. Ik heb altijd goede ervaringen met (web)winkel, dus misschien doen zij iets makkelijker dan de verkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 09-06-2021 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:12
Kijk eerst even naar het typenummer, die zou op de stick moeten staan. Waarschijnlijk in minuscule letters op het metalen gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:11
Klinkt als of iemand chinese USB stick voor 1 euro via AliExpress op ... Probeert te verkopen voor de volle mep. Deze kan je gewoon retour sturen. Zelf onder non conform. Je verwacht immers een 64gb stick en niet 32GB. En hoe de winkel dat gaat oplossen is aan hun.

En ja wij weten dat een echte 64gb stick duurder is. Maar als ik even snel bij Google shopping kijk zie ik genoeg 10-15 euro 64 GB stick.(zullen vast allemaal nep zijn). Maar dat kan je natuurlijk als consument niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

JDillinger schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:09:
Een digitaal product is b.v. software. Een USB stick kan retour, maar uiteraaard niet zonder verpakking.
Onder standaard retourrecht (het terugsturen zonder reden) niet, maar dit product is natuurlijk gewoon non-conform. Niet wat je besteld had. En nee, dan is een verpakking geen vereiste om een goede oplossing te krijgen.

(Bij gewoon retourrecht strikt genomen trouwens ook niet, maar daar is de discussie die het op gaat leveren wat meer op zijn plaats.)

Als je daarop beroept mogen ze trouwens ook een nieuwe (correcte) opsturen, in plaats van de aankoop annuleren. Of zelfs een mannetje langssturen om het product te repareren, voor zover mogelijk, maar dat gaat hem in dit geval natuurlijk niet worden.
Umbrah schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:11:
Je kan hier veel moeite voor doen, maar voor dat bedrag is 64GB gewoon niet een realistisch formaat als het ook kwalitatief moet zijn.
Als dat niet realistisch is moet de verkoper het natuurlijk gewoon niet aanbieden...

Bij dit segment producten geloof ik elke prijs. 10 of 20 euro, als iemand iets leuks uit China weet te halen is alles mogelijk. Ongetwijfeld kwalitatief uitermate teleurstellende kwaliteit maar het moet natuurlijk wel gewoon de geadverteerde grootte zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 09-06-2021 08:59 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij wkoa mogen ze niks weigeren alleen de daadwerkelijke schade door het ontbreken van de verpakking dus 2 euro ofzo en dan zet ik al hoog in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruimelTuimel
Allemaal alvast bedankt voor jullie reacties.

@JDillinger
Op de verpakking en de USB stick staan beide dat het 64GB betreft. Op de USB stick in "koeienletters" in zoverre het kan op zo'n klein apparaatje, en op het metalen gedeelte staat dit ook.

@Jimster

Zie reactie hier boven, op het metalen gedeelte staat dat het een 64GB stick betreft, vergrootglas wat ik pas cadeau heb gekregen als grap kwam nu eigenlijk wel van pas :+

@LordSinclair
Ik had de USB schijf geformatteerd als FAT32 / NTFS en ExFat. Systeembeheer geeft niets aan over extra partities.

@loki504
Ben vroeger veel met computers / technologie bezig geweest en op Google staat inderdaad zo veel tussen shopping dus ik dacht dat het om een lage kwaliteit USB ging die niet zo snel zou zijn en wellicht na een X aantal jaren al versleten zou zijn, als je dan via (web)winkel besteld hoop je dat het goed is maar dat is tegenwoordig steeds slechter aan het worden.

Heb bijv. pas een 1TB SSD gekocht voor vrij weinig, goed gelet op TBW en was stomverbaasd dat ie gewoon de 1800MB/s aan tikt, 10 euro voor 64GB klinkt voor mij niet onredelijk, wel als het een hoge kwaliteit stick zou betreffen.

@Umbrah
Via een verkooppartner van (web)winkel. Het is overigens maar één review die ik zie waar wordt gesproken over deze USB stick die 32GB is in plaats van 64GB (tussen de slechte reviews).
Wellicht staan er ook goede reviews over de stick waar staat dat het probleem goed is opgelost.

@bwerg

Ik ben het volkomen met je eens, ik had gehoopt dat (web)winkel net zoals vroegah was. Je betaalt iets meer bij hun zelf maar je krijgt er 200% service voor terug.

Dit soort problemen hoor ik steeds vaker om me heen.

Ik vind het nu gewoon een lastige situatie. Ik heb zelf een webshop in gebruikte goederen, daar zijn de regels iets anders. WKOA is altijd van toepassing en onjuist adverteren wordt ook altijd vergoed/ opgelost. Nu weet ik dat er helaas ook genoeg bedrijven zijn die zich niet netjes aan de regels houden.

Ga ik nu een USB stick aanmelden als retour en het via de brievenbus versturen heb je helemaal geen bewijs van versturen.
Moet ik het dan als pakket aanmelden?
Moet ik me zorgen maken over dat de verpakking kapot is en ze stug nee zeggen, ben ik straks mijn product én mijn geld kwijt.

Sidejoke, niet dat 10 euro een probleem is als je 2 dagen geleden CLOV aandelen hebt gekocht. :9~

Het is bij mij vaak een principe kwestie maar ook om iets van te leren.

Ik ben al een tijdje aan het chatten met de virtuele (web)winkel medewerker maar die doet een beetje lomp, dat ie niets begrijpt e.d.
Kan aan mijn Nederlands liggen :9

Ik krijg nu iig dit>
Vervelend dat je niet het juiste artikel hebt ontvangen.
Meld het artikel dat je oorspronkelijk besteld had als retour aan in je account met de retourreden: 'Ander artikel ontvangen dan besteld'. Stuur het artikel dat je verkeerd hebt ontvangen op. Zodra het artikel als retour verwerkt is, krijg je binnen 3 tot 5 werkdagen je geld terug. Bestel direct zelf het juiste artikel opnieuw, dan heb je hem het snelst in huis.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 09-06-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:11
Klinkt als we weten dat het niet klopt. Helaas let deze persoon wel op. Volgende keer beter.

Jij krijgt in ieder geval je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:22
Je kan proberen te bellen. (web)winkel klantenservice heeft mij telefonisch al vaker kunnen helpen met problemen. Kan je meteen aangeven dat ze deze winkel offline moeten halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 09-06-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:12
Philip Ross schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:55:
Je kan proberen te bellen. (web)winkel klantenservice heeft mij telefonisch al vaker kunnen helpen met problemen. Kan je meteen aangeven dat ze deze winkel offline moeten halen.
Dat is wel erg voorbarig. Het staat nog niet vast of het namaak is of een defect. Ik denk dat alleen Kingston dat kan onderzoeken.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 09-06-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Jimster schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:24:
[...]

Dat is wel erg voorbarig. Het staat nog niet vast of het namaak is of een defect. Ik denk dat alleen Kingston dat kan onderzoeken.
Als ook al een andere klant dit gemeld heeft zou ik voorlopig een stop op die winkel zetten en eerst uitzoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je kunt met H2Testw checken of de stick daadwerkelijk is wat 'ie claimt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de webwinkel en hints en vragen hiernaar uit verschillende reacties en TS verwijderd. Deze mag achterwege blijven zolang deze niet van belang is bij een (lopend) geschil.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Philip Ross schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:55:
Kan je meteen aangeven dat ze deze winkel offline moeten halen.
Philip Ross schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:33:
[...]

Als ook al een andere klant dit gemeld heeft zou ik voorlopig een stop op die winkel zetten en eerst uitzoeken.
Echt totáál de realiteit voorbij 8)7
Om twee USB stickies van een tientje een complete winkel lam leggen. Wat dacht je van gewoon eens een gesprek aangaan :? Hell, voor hetzelfde geld is die winkel gewoon óók de dupe van een paar nepstickies die verdwaald zijn of in de bulk gestopt zijn door een verkoper / groothandel.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 09-06-2021 16:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 12:23

Basszje

Reisvaap!]

KruimelTuimel schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:22:

@LordSinclair
Ik had de USB schijf geformatteerd als FAT32 / NTFS en ExFat. Systeembeheer geeft niets aan over extra partities.

[...]
Fat heeft haar limitieten en Windows systeembeheer is ook niet alles. Ik zou het eerst door een gedegen tool gooien ( paar al hier genoemd ). Ubuntu maakt ook eigen partities aan die Windows niet altijd ziet.

[ Voor 7% gewijzigd door Basszje op 09-06-2021 14:37 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
RobIII schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:48:
[...]

[...]

Echt totáál de realiteit voorbij 8)7
Om twee USB stickies van een tientje een complete winkel lam leggen. Wat dacht je van gewoon eens een gesprek aangaan :? Hell, voor hetzelfde geld is die winkel gewoon óók de dupe van een paar nepstickies die verdwaald zijn of in de bulk gestopt zijn door een verkoper / groothandel.
Op *knip* handelsplaats zitten erg veel oplichters die dit soort streken uithalen. Verwacht dat dit een gloed nieuwe winkel is die alleen online bestaat en dit soort artikelen verkoopt.

Natuurlijk moet je niet zomaar zo'n winkel offline halen maar het is wel iets dat *knip* zelf direct kan onderzoeken en overwegen als het verdacht is.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 10-06-2021 23:08 . Reden: Naam webshop weggehaald ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Even met diskpart de usb stick cleanen en kijken hoe groot de vrije ruimte zou moeten zijn. Als er een 32GB module in de 64GB behuizing zit kan het ook net zo goed gaan om een productiefout bij Kingston?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

redfoxert schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:21:
Even met diskpart de usb stick cleanen en kijken hoe groot de vrije ruimte zou moeten zijn. Als er een 32GB module in de 64GB behuizing zit kan het ook net zo goed gaan om een productiefout bij Kingston?
:)

Nee, het is gewoon een dropshipper die met flinke marge een verkeerde namaak USB stick van Ali op de mat laat gooien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:56
YakuzA schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:31:
[...]

:)

Nee, het is gewoon een dropshipper die met flinke marge een verkeerde namaak USB stick van Ali op de mat laat gooien.
Want?

Zelf bij een bekent computer en witgoed winkel een usb stick van 10 euro gekocht 64gb. Kan dus wel voor die prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
De DataTraveler 100 G3 zou uitgerust moeten zijn met Colour-Shift techniek om te kunnen zien of het een echte is:
[YouTube: ColorShift Verification]
https://www.kingston.com/...port/product-verification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
USB stick heeft toch een serienr die door de winkel gekend is, zelfs al is het namaak? Als je die aanmeldt voor RMA en ze herkennen het serienr, zie ik niet in waarom je nog de verpakking nodig hebt.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Serie nummer registreren voor een usb stick? Denk niet dat er veel zijn die dat zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruimelTuimel
Nielson schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:06:
De DataTraveler 100 G3 zou uitgerust moeten zijn met Colour-Shift techniek om te kunnen zien of het een echte is:
[YouTube: ColorShift Verification]
https://www.kingston.com/...port/product-verification
Dankjewel, het lijkt inderdaad (onbedoeld) om namaak te gaan. Ik ga een retour inplannen.

Foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s32YQKaTke1XSY6QMd7ZCAN9Xi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJDEoMZJePdYGDwZ0Z0zXmZN.jpg?f=fotoalbum_large

*knip* Feedback op moderaties mag in Shopping Forum - Feedbacktopic worden geplaatst, hier is het offtopic.

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 11-06-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

daveytje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:58:
[...]
Want?

Zelf bij een bekent computer en witgoed winkel een usb stick van 10 euro gekocht 64gb. Kan dus wel voor die prijs.
Dat is heel iets anders dan een webwinkel waar allang bekend is dat 3rd party resellers daar veel dropshipping direct vanuit China doen, waarvan weer bekend is dat die voornamelijk met USB sticks en HDD's veel van dit soort geintjes uithalen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KruimelTuimel
@Yorinn
Doe het topic dan op slot aangezien er geen waarschuwing mag worden gegeven voor een webwinkel welke namaakproducten verkoopt.

Censuur ten top hier, kontenlikkerij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

KruimelTuimel schreef op zondag 13 juni 2021 @ 00:01:
@Yorinn
Doe het topic dan op slot aangezien er geen waarschuwing mag worden gegeven voor een webwinkel welke namaakproducten verkoopt.

Censuur ten top hier, kontenlikkerij.
Ik zie niet in waarom het topic op slot moet. Zie ook Het algemeen beleid #topiceinde. Als je een review over de betreffende (web)winkel wilt achterlaten, kan je dit altijd nog via shopreview.tweakers.net doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2021 00:10 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:02
KruimelTuimel schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:28:
[...]

Dankjewel, het lijkt inderdaad (onbedoeld) om namaak te gaan. Ik ga een retour inplannen.

Foto:
[Afbeelding]
Hoe toont die foto aan dat het namaak is?

Heb je eigenlijk al eens geprobeerd met zo'n tooltje zoals hier eerder genoemd is? Bootable installaties maken vaker de resterende opslag onzichtbaar.

Wil je niets installeren, kun je het met Diskpart commando proberen, dit zit in windows.
https://www.diskpart.com/...o-full-capacity-7201.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 16:36

FreakNL

Well do ya punk?

*knip* Reacties als deze voegen niets toe aan de discussie.

[ Voor 73% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Basszje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:37:
Ubuntu maakt ook eigen partities aan die Windows niet altijd ziet.
Dat Windows de partities niet ziet wil niet zeggen dat Windows de ruimte überhaupt niet ziet, natuurlijk. Die ziet die partities-die-hij-niet-snapt dan gewoon als ongebruikte ruimte. Zou jammer zijn anders, want dan zou je met Windows nooit een EXT-geformatteerde stick meer kunnen formatteren.

Dan moet je natuurlijk niet gewoon de ruimte met verkenner bekijken, maar dat spreekt voor zich.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Ik zie TS hier vooral luid roepen, hoogstens een format proberen, maar nog steeds geen reactie of hij nu 1 of meer partition tools gebruikt heeft om de stick te controleren en eens opnieuw te partitioneren.

Hij heeft dus geen benul waar hij mee bezig is... Maar wel direct de winkel beschuldigen..

[ Voor 18% gewijzigd door 680x0 op 13-06-2021 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:08

DataGhost

iPL dev

KruimelTuimel schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:22:
Ik vind het persoonlijk fijn als je letterlijk vertelt wat er te zien is, in plaats van daar een eigen interpretatie aan te geven. Wij kunnen namelijk niet makkelijk inschatten of jouw interpretatie correct is. Windows formatteert partities, geen apparaten (in principe). Als bijv. de Ubuntu live-installer een partitie van 32GB heeft gemaakt zal Windows ook maar een partitie van 32GB zien. De rest van de ruimte is dan of ongebruikt of toegewezen aan andere partities, die misschien niet zichtbaar zijn. Zou je daarom even "diskmgmt.msc" willen starten en het volume van je USB-stick willen aanklikken? Dan springt 'ie aan de onderkant als het goed is naar de hele disk. Als je daar een screenshot van wilt maken (of letterlijk vertellen wat er staat), dat is de makkelijkste manier om te bepalen of het de stick zelf is of alleen maar de partitie die 32GB is. Bij mijn 16GB-stick staat er bijvoorbeeld "Disk 2 / Removable / 14.90 GB / Online" met daarnaast de enige partitie "ESD-USB (F:) / 14.90 GB FAT32 / Healthy (Active, Primary Partition)".

Dat is denk ik het belangrijkste om te controleren, daar heb je nog geen uitsluitsel over gegeven. Natuurlijk kan het dat de shop namaak heeft geleverd (eventueel te goeder trouw) maar er kan ook niks aan de hand zijn, en dan is het zonde om sticks heen en weer te gaan sturen. Sterker nog: de kans is groot dat het probleem op de vervangende stick weer optreedt als je er nogmaals op dezelfde manier Ubunbu live op zet. Bovendien, als je dit controleert heb je daadwerkelijk uitsluitsel dat het om een defect of namaak-product gaat.
loki504 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:49:
Klinkt als we weten dat het niet klopt. Helaas let deze persoon wel op. Volgende keer beter.

Jij krijgt in ieder geval je geld terug.
Dat kan je erin lezen, het is voor mij gewoon een standaard antwoord in het geval van een verkeerde levering. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Ze "weten dat het niet klopt" omdat de klant zegt dat het niet klopt. Dat zegt helemaal niks over intentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Als hij gewoon dit doet is het 99.9% zeker opgelost...

https://www.diskpart.com/...y-showing-32gb-5740i.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Volgnnende week het topic "webwinkel levert weer een 32gig stick"
Pagina: 1