Toon posts:

Ervaringen met B&H PhotoVideo?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PHiXioN
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:46
Ik heb een Tamron lens op het oog die op Nederlandse webshops tussen de 800 en 900 euro is. In de States staat deze te koop voor rond de $600. Inclusief afkopen van duties en shipping zou het bedrag op 650 euro uitkomen. Hebben jullie ervaring met deze winkel en advies om het wel of niet te doen?

Ik heb gedacht aan het bemoeilijken en beperken van de garantiemogelijkheden, maar 250 euro voor garantie is een hoop geld. Als ik mij niet vergis is deze winkel een bekende naam aan de andere kant van de Atlantische oceaan.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
B&H is inderdaad een bekende en betrouwbare winkel uit de VS. Ik zou geen moeite hebben om hier te bestellen.

Ik heb zelf geen ervaring met lenzen, maar hoe vaak gaan deze kapot? Zelf zou ik de gok er gewoon op wagen als het zoveel geld scheelt. Je zou ook nog direct van Amazon kunnen kopen. Bij het afrekenen betaal je direct alle belastingen en hun klantenservice is goed. Vaak vergoeden ze gewoon het volledige bedrag bij een defect.

Als je het dichterbij huis wilt zoeken, kun je ook nog even op idealo.de het typenummer invoeren. Op de productpagina kun je dan ook nog de prijzen in een aantal Europese landen met elkaar vergelijken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:03
Vergeet niet dat je bij het invoeren vanuit de US officieel ook nog BTW moet afdragen en eventuele inklaringskosten. Dit gaat over het bedrag inclusief verzendkosten. Gooi je dat dus over die €650 heen dan blijft er vrij weinig voordeel over.

Omdat je met zo'n grote winkel werkt verwacht ik dat je niet onder de belastingdienst uit komt. Ik zou de lens lekker in europa kopen.

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 07:27

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Amerikaanse prijzen lijken altijd lekker laag maar alles is zonder sales tax (BTW) omdat dat per staat kan verschillen. Er komt hier gewoon nog 21% overheen waardoor het helemaal niet zo aantrekkelijk is.

Als de lage prijs belangrijker is dan eventuele garantieafhandeling dan zou je nog kunnen kijken naar grijze importkanalen als eGlobal Central. Wel legaal, niet via de officiële importkanalen en dus lastig als er iets kapot gaat. Maar wel vaak beduidend goedkoper. Ik waag het er vaak maar niet op.

[Voor 42% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-06-2021 10:27]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Yowzawood
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 12-07 14:27
Prima winkel... één van de grootste mailorder zaken voor fotospullen in de VS.
Maar je rekensom bij officiele import klopt, zoals al gezegd, voor geen meter.

[Voor 7% gewijzigd door Yowzawood op 09-06-2021 10:26]

• PHiXioN
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben geen rekenwonder, maar heb de indruk dat ik goed heb gerekend aangezien je schijnbaar de duties & tax kan afkopen bij deze winkel..

$649 voor de lens
$ 23 shipping
$ 89 duties & tax
=
$762 totaal --> omgerekend naar euro tegen een wisselkoers van 0,82 = 625 euro.

Dat afgezegd tegen een prijs van 869 bij CameraNu.

869 minus 625 =244 euro. En dan gooien ze er nog een gratis B+W UV filter bij.Wellicht mist nog de commissie die de creditcardmaatschappij in rekening brengt, maar dat zal geen 200 euro zijn.

De hamvraag die ik mijzelf nu vraag is Nederlandse garantie 244 euro extra waard? Als je 100% zeker weet van wel, dan wel. Maar dat is het niet, maar wat is de kans dat er een fout in zit? Ik neig er naar om het toch maar te proberen.

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
PHiXioN schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:53:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben geen rekenwonder, maar heb de indruk dat ik goed heb gerekend aangezien je schijnbaar de duties & tax kan afkopen bij deze winkel..

$649 voor de lens
$ 23 shipping
$ 89 duties & tax
=
$762 totaal --> omgerekend naar euro tegen een wisselkoers van 0,82 = 625 euro.

Dat afgezegd tegen een prijs van 869 bij CameraNu.

869 minus 625 =244 euro. En dan gooien ze er nog een gratis B+W UV filter bij.Wellicht mist nog de commissie die de creditcardmaatschappij in rekening brengt, maar dat zal geen 200 euro zijn.

De hamvraag die ik mijzelf nu vraag is Nederlandse garantie 244 euro extra waard? Als je 100% zeker weet van wel, dan wel. Maar dat is het niet, maar wat is de kans dat er een fout in zit? Ik neig er naar om het toch maar te proberen.
Er klopt ergens iets niet. Normaliter zou je (532 + 19) * 0,03 = €16,53 aan invoerrechten moeten betalen, en dan nog eens 21% BTW over 532 + 19 + 16,53 = 686 moeten aftikken. Tientje inklaringskosten. Scheelt je €173, waar je effectief je volledige garantie voor opoffert.

Ik zou het niet doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08:16

Steef

GoT's Most Eaten

Bijzonder hoe ze bij die bedragen komen dan, deze producten vallen niet in de 9% uitzondering categorie - zou dus gewoon 21% overheen moeten komen bij import.

Dan zou het iets worden als $649 basis prijs + $23 verzendkosten * 1.03% (invoer) * 1.21 (BTW) = $ 837 = 687 euro.

*edit*

@The Killer was me net voor en ik was de 10 euro inklaring van DHL vergeten :)

Misschien doet B&H stiekem met een importeur of een lagere waarde ofzo?

[Voor 26% gewijzigd door Steef op 09-06-2021 23:53]

Sony A6600 | 16 - 55G F2.8 | 70 - 350G

• PHiXioN
Tja, ik had ook al het idee dat het aan de lage kant was berekend, maar ze geven aan op hun website dat ze het voor die 89 dollar voor je regelen en garant staan voor dit bedrag. Zouden ze zich hebben misrekend, of ergens een handigheid in het proces hebben gevonden met de transporteur? Ik kan me voorstellen dat je inklaringskosten kan besparen door meerdere orders in 1 zending te combineren.

• Thmz159
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:05
Lijkt er op dat er een foutje in hun berekening zit voor Nederland. Naar Belgie, Frankrijk, Oostenrijk etc is het allemaal rond de 170 USD Duties & Tax, bij Nederland 90. Geen idee waarom dat zou zijn, lijkt me eerder een fout. De vraag is of ze garant staan voor fouten in hun systeem. :*)

[Voor 37% gewijzigd door Thmz159 op 10-06-2021 22:21]

• PHiXioN
Dit staat op hun website.

Duties & Taxes

We calculate Duty VAT, Taxes, etc. in accordance with the laws and import regulations of the destination country. These fees are usually based on destination, item type, and country of origin, manufacture or assembly.

As a convenience, you may choose to have B&H handle this payment for you. When you choose to have B&H handle this payment for you the order total is guaranteed by B&H 100%. There will be no additional charges or fees due upon delivery. If you believe that the payment is incorrectly calculated or that you any amounts were incorrectly collected, please let us know and we will work with you to correct the calculation or issue a refund.

• PHiXioN
Ik ga de gok maar wagen en net de order geplaatst. Het betreft de Tamron 28-200 voor Sony en mijn creditcard afschrift geeft aan 627 euro gereserveerd.

Het gaat niet mijn primaire objectief zijn voor de "mooiste" foto's, maar meer voor de momenten dat ik meer tele nodig heb en/of de veelzijdigheid zonder lenzen te moeten wisselen.

Mijn set aan objectieven komt dan uit op:

Puur foto:
- Tamron 28 - 200mm f2.8-f5.6
- Sony 50mm f1.8

Foto en video:
- Tamron 17-28mm f2.8
- Sony 35mm f1.8

Niet verkeerd al zeg ik het zelf. Ik denk nog na over de 24mm f1.4 GM. Ik weet niet hoe hard ik hem nodig heb, maar kinderen krijg je maar 1x.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee