Contacten iphone 12 spontaan verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lithium 1995
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-06-2021
Hi,

Alle recente contacten (toegevoegd tussen +/-2017 tot nu) zijn spontaan van mijn iPhone 12 mini verdwenen. Er staat iOS 14.6 op. De nummers die ik vanaf mijn eerste iPhone in 2012 tot dus ongeveer 2017 heb toegevoegd staan er nog wel op, in de tussentijd heb ik nooit iets anders dan iPhone gehad. In iCloud zijn de contacten ook weg.

Onderstaande opties heb ik al geprobeerd:
- Telefoon uit en aan zetten: geen resultaat.
- Bij de telefoonapp controleren of onder ‘Groepen’ alles aangevinkt stond: dat was het geval, is ook nooit anders geweest.
- In iCloud gekeken of er contacten hersteld konden worden. Onder accountinstellingen -> geavanceerd -> herstel contacten. Hier stond echter dat er geen archieven waren, en dus ook niks om terug te zetten.
- Het schuifje voor het opslaan van contacten in iCloud uit en aangezet. Hiermee kwamen de contacten niet terug.

Ik heb mijn contacten niet aan een ander account dan iCloud gekoppeld gehad, en ik heb ook geen accounts o.i.d. van mijn telefoon verwijderd.

Weet iemand wat er hier gebeurd kan zijn en vooral: hoe krijg ik al deze contacten terug?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:21

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Log eens in via appleid.Apple.com en kijk eens of ze daar nog staan. Zo ja, iCloud optie aanzetten in je telefoon, even een poosje wachten en dan zouden ze er weer moeten zijn.

Als ze daar niet staan ben je ze helaas kwijt. Dat is overigens niet spontaan gebeurd, maar is het gevolg van een handeling. Dat zou best onbewust kunnen zijn geweest, maar data verdwijnt nooit ‘spontaan’…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Staan ze niet op je SIM ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:34

Shunt

Boe

Gegaan van een sim naar een E sim ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:40
Een iphone kan geen contacten opslaan op de sim, alleen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lithium 1995
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-06-2021
Ik ben niet van SIM of telefoon gewisseld, en heb niet in instellingen of iets dergelijks gezeten. Het vreemde is dat de contacten ook uit iCloud verdwenen zijn. Toen ik vandaag met lood in mijn schoenen had besloten om vanuit Whatsapp de contacten maar weer toe te voegen, kreeg ik wel de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSeN21apHW7qVRMMj2Tm1HhvhqI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2pouSgfzQgoPj0hhSFnImn3n.jpg?f=user_large

Ik heb op probleemoplossingen geklikt, en werd doorgestuurd naar de website van Whatsapp:

https://faq.whatsapp.com/...ntacts?lg=nl&lc=NL&eea=1#

Alles wat hier wordt voorgesteld, staat al goed en kan dus de oorzaak niet zijn lijkt me. Als het al aan Whatsapp zou liggen, is het wel heel vreemd dat de contacten ook uit mijn iCloud verdwenen zijn.

Ik hoop dit mysterie nog op te lossen, dus alle hints en tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

herstel verwijderde bestanden al nagekeken https://support.apple.com...cloud/mmae56ea1ca5/icloud

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1