Toon posts:

FSB van K7T Turbo naar 133 zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou in de search verschillende posts bekeken... maar ik snap er nog steeds geen bal van :?

ik weet inmiddels hoe ik van de 100 FSB naar de 133 moet gaan, (jumpertje onder DIMM, Bridge, multiplier, etc.)

maar wat heb ik er nou aan??
ik krijg binnenkort (=dagje of 4) een 256 Kingston 133 Mhz Reepje (SDRAM)

loopt het dan beter als ik hem wel op 133 MHz zet <?>

en ik neem aan dat ik dan als multiplier de 7,5 moet hebben (7,5 * 133= 997,5) of moet ik eroverheen gaan? heb ik dan geen probleem met het te heet raken van de proc.. ?

hoop vragen, hoop dat iemand er een paar weet te beantwoorden...

thnx...

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

je moet de FSB van je CPU en je geheugenbus goed uit elkaar houden

Met een CPUbus van 100Mhz kan je RAM gewoon op 133Mhz lopen, maar andersom wordt lastig.

Als je een Tbird met 133Mhz FSB hebt, dan moet je RAM-bus ook op 133Mhz staan. Anders ook(nu je toch dat andere RAM krijgt). Als je een Duron of een Tbird hebt met 100Mhz FSB, VOORAL DAT JUMPERTJE LATEN STAAN(ervanuitgaande dat dat de FSB van je CPU instelt)

Voor je andere vragen moet je ff wat meer specs posten:
Snelheid CPU(waar hij dus voor gemaakt is)
FSB van CPU
watvoor RAM: PC133?

Joris

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 17:47 schreef AlKoholiK het volgende:

Voor je andere vragen moet je ff wat meer specs posten:
Snelheid CPU(waar hij dus voor gemaakt is)
FSB van CPU
watvoor RAM: PC133?

Joris
ummm.. snelheid cpu? dat staat allemaal in m'n specs toch??
die's 1 Ghz, fsb van mobo is 133.. van geheugen dat er nu in zit PC100, maar de FSB staat nu op 100, kan hem daar ook niet vanaf halen..