DBase in Excel refereren naar 2e sheet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievma01
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-06-2021
Mijn vraag

Hoi, ik heb een prima werkende code om referentiecellen naar een data tab te kopieren. Ik wil echter de data naar een andere sheet laden. Kan iemand mij daarover adviseren?

Set inputWks = Worksheets("xxxxx"))
Set historyWks = Worksheets("Database")

Dus historyWks moet gevonden worden in een gespecificeerde sheet en niet in de huidige sheet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas is dit niet iets wat thuishoort in Windows Clients, dus ik verplaats hem even naar Client Software Algemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik begrijp de vraag niet, helaas. Bedoel je de software DBase? Ik neem aan van niet, dat je bedoelde 'een database in Excel', en dan via VBA manipuleren.

Dan: je bent er toch al met de formules die je geeft? Wijs naar juiste worksheet, pas daar de gewenste cellen aan. Worksheets("Blad1").cells(1,1) = Worksheets("Blad2").cells(1,1)

Hoewel code-opnemen resulteert in rampzalige code, kan je er misschien wat inspiratie opdoen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Kievma01 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:04:
ik heb een prima werkende code om referentiecellen naar een data tab te kopieren. Ik wil echter de data naar een andere sheet laden.
Ik begrijp de vraag (ook) niet goed. Wat bedoel je met een 'data tab' ? Ik versta daar (in Excel) onder: een ander tabblad = een andere sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:11
Het enige wat je voorbeeldcode doet is twee variabelen laten verwijzen naar twee verschillende sheets.
inputWks verwijst naar het werkblad met de naam "xxxxx" en historyWks naar het werkblad met de naam "database". Verder gebeurt er niets.

Misschien iets meer vertellen over wat je wilt bereiken en wat je al hebt geprobeerd?